Σάββατο, 30 Απριλίου 2011

Ο Ελληνορθόδοξος πολιτισμός μας πυξίδα και έμπνευση για όλους μας


του καθηγητή Δημήτρη Παππά 

Αρκετοί συμπατριώτες μας, νέοι  και ηλικιωμένοι, δηλώνουν κάποια άγνοια σχετικά με τον Ελληνορθόδοξο πολιτισμό μας και θέλουν να ξέρουν κάτι περισσότερο και να έχουν μια  πιο σωστή αντίληψη γι’ αυτόν.
Θεωρούμε εύλογο να τοποθετηθούμε στο θέμα, εν συντομία, και με μετριοφροσύνη, να διαλευκάνουμε ορισμένες πτυχές του ζητήματος.  
       
Πρώτα απ’ όλα, να κατανοηθεί ότι ο όρος «πολιτισμός», με ευρύτατο περιεχόμενο, προϋποθέτει τα υλικά και πνευματικά δημιουργήματα ή την πνευματική, ηθική και καλαισθητική ζωή του ανθρώπου, έχοντας υπόψη ότι ο πολιτισμός αρχίζει στην οικογένεια.         
Ασφαλώς κάθε λαός έχει τον πολιτισμό του και πρέπει να τον σεβόμαστε, ανεξάρτητα από τον βαθμό ανάπτυξής του. Ο Ελληνικός πολιτισμός, όμως, είναι ο πιο πλούσιος. Κι αυτό έχει αντίκρισμα, δεν το αρνείται κανείς.         

Είναι  γνωστό πως στην Αρχαία Ελλάδα γεννήθηκαν άνδρες προικισμένοι με ιδιαίτερα χαρίσματα, όπως: ο Όμηρος (περίφημος επικός ποιητής), ο Πίνδαρος (μεγάλος λυρικός ποιητής), ο Αισχύλος, Σοφοκλής κι Ευριπίδης (ποιητές τραγωδιών), ο Θουκυδίδης (ιστοριογράφος), ο Σωκράτης (ο σοφός των σοφών), ο Δημόκριτος που επινόησε την ατομική ενέργεια, ο Ιπποκράτης (πατέρας της Ιατρικής), ο Θεμιστοκλής και Αριστείδης ο δίκαιος (πολιτικοί και στρατηγοί), ο Περικλής (πολιτικός, στρατηγός, κυβερνήτης…), ο Πλάτων κι ο Αριστοτέλης (φιλόσοφοι…), ο Δημοσθένης(περίφημος ρήτορας), ο Αριστοφάνης (κωμικός), ο Αρχιμήδης (μαθηματικός), ο Ευκλείδης(γεωμέτρης) και πολλοί άλλοι (δεν μπορούμε να τους αναφέρουμε όλους), που άφησαν μεγάλη κληρονομιά στα Γράμματα, στις Τέχνες, στην Πολιτική, στην Παιδεία, στον Αθλητισμό.          

Η πνευματική αυτή κληρονομιά εμπνέει και εξευγενίζει τις καρδιές Ελλήνων και ξένων. Και πάνω σ’ αυτή την κληρονομιά η ανθρωπότητα έχτισε και καλλιεργεί τον δικό της σύγχρονο πολιτισμό, απ’ τον οποίο επωφελούμαστε κι εμείς.         
Έτσι το φεγγοβόλημα της Ελλάδας συνέχισε στο διάβα των αιώνων. Αυτό αναγνωρίζεται και από πολλές προσωπικότητες παγκοσμίου φήμης. Αρκεί ν’ αναφέρουμε ότι ο Γκαίτε (Γερμανός συγγραφέας) είπε: «Ό,τι είναι ο νους και η καρδιά για τον άνθρωπο, είναι η Ελλάδα για την ανθρωπότητα». Ενώ ο Σέλεϊ(Άγγλος ποιητής) γράφει: «Οι νόμοι, η φιλοσοφία, η τέχνη, η θρησκεία μας έχουν τις ρίζες τους στην Ελλάδα».
         
Όμως με το πέρασμα των αιώνων  ο αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός  άρχισε να σβήνει από τις  επιδρομές των βαρβάρων κτλ.         
Και ήταν  ο Χριστιανισμός εκείνος, η  χριστιανική πίστη, που τον ενίσχυσε και του έδωσε ζωή. Κι έτσι ταυτίστηκαν στις καρδιές: Αθήνα και Ιερουσαλήμ, Ακρόπολη και Γολγοθάς, Πλατωνική διδασκαλία κι Ευαγγέλιο.         

Τον 4ο μ.Χ. αιώνα οι μεγάλοι πατέρες της Εκκλησίας αξιοποίησαν την  εθνική μας κληρονομιά, βασικό στοιχείο της  οποίας είναι η γλώσσα, και χρησιμοποίησαν τον κλασικό λόγο στην ορθόδοξη διδασκαλία τους. Και σήμερα αυτοί εκτιμούνται ως Άγιοι της Εκκλησίας, ως θεμελιωτές του Πολιτισμού μας και ως προστάτες της Παιδείας μας.         
 Συνεπώς,  η Ορθοδοξία δεν είναι μόνο  θρησκεία αλλά και πολιτισμός,  γι’ αυτό και λέμε Ελληνορθόδοξος  πολιτισμός.         
 Και είναι  γνωστό πως ο Ελληνισμός και  η Ορθοδοξία συμπορεύτηκαν πάντοτε  και ο πολιτισμός μας άντεξε  σθεναρά στις φουρτούνες των καιρών.          
 Ίσως στη  μακρά περίοδο της Τουρκοκρατίας  παρήκμασε, αλλά η εθνική συνείδηση  των Ελλήνων δεν έσβησε. Σ’  αυτό συνέβαλε και η ορθόδοξη  πίστη.         
 Η Εκκλησία κατηύθυνε τις τύχες του Έθνους σε εύδιο λιμάνι. Και όταν άρχισε  η Επανάσταση του 1821,οι ιερείς, όπως ο Αθανάσιος Διάκος, ο Παπαφλέσσας κ.ά. πρωτοστάτησαν.          

Και αργότερα, στη Νέα Ελλάδα, η Εκκλησία  ενέπνευσε τους Έλληνες στους  αγώνες και στις θυσίες. Χειροπιαστό  παράδειγμα ο γιγάντιος ηρωισμός  των Ελλήνων φαντάρων στο Έπος του 1940-41, ηρωισμός, που εξέπληξε τους πάντες. 
Τότε ο Τσώρτσιλ είπε χαρακτηριστικά: «Παλαιότερα λέγαμε οι Έλληνες μάχονται σαν ήρωες. Στο μέλλον θα λέμε οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες».         

Είναι  γεγονός  ότι στο χώρο μας, στα 45 χρόνια της κομμουνιστικής δικτατορίας, πολλά στοιχεία του πολιτισμού μας, παραδόσεις, ήθη και έθιμά μας ξεθώριασαν ή και καταργήθηκαν. Όμως το ορθόδοξο ήθος και τα εθνικά μας φρονήματα έμειναν ζωντανά στις καρδιές μας.         
Μετά την  μεταπολίτευση ο πολιτισμός μας,  ξεπερνώντας μια μακρά βαριά δοκιμασία, άρχισε δειλά δειλά αλλά σταθερά, να βρίσκει το ρυθμό του.         

Φρονούμε ότι και σήμερα γίνονται αξιέπαινες προσπάθειες από τους διάφορους  φορείς, από την Εκκλησία, ακόμη  και από ξεχωριστά άτομα, κάπως  πιο φωτισμένα, για τη διάσωση και την ενίσχυση της εθνικής μας κληρονομιάς. Η  τιμή είναι μεγαλύτερη στους συνταξιούχους δασκάλους των δύο νομών μας, καθώς και σ’ άλλους απλούς ανθρώπους προκεχωρημένης ηλικίας που κάνουν πολλά, για να κρατήσουν την κοινωνία μας όσο πιο κοντά στην ελληνοπρέπεια και στον ανεκτίμητο Ελληνορθόδοξο πολιτισμό μας. 

Ένας τέτοιος παρήλικας είναι  λ. χ. ο Θεοφάνης Τσιόκας από το Κλεισάρι. Η κάθε δραστηριότητα όμως είναι περιορισμένης έκτασης και χρήζει περισσότερης  προσοχής.          
Το ανησυχητικό είναι ότι σε πολλά χωριά μας υπάρχουν αρκετές ελλείψεις που σχετίζονται με την πνευματική ζωή των ανθρώπων. Πάντως, σχεδόν όλοι συμφωνούν ότι από το κακό πάμε στο χειρότερο και στη διάσπαση, αφού εκείνοι που επωμίστηκαν ευθύνες αδυνατούν να βρουν κοινή γλώσσα, οι παραδόσεις μας νοσούν, οι άνθρωποι βυθίζονται στη συμφεροντολογία και αλληλοσπαράζονται από τις γκρίνιες κ.ά.         

Πρέπει, λοιπόν, κάθε τόσο, να γυρίζομε το βλέμμα μας προς τα πίσω, στις αξιοπρεπείς ρίζες μας, γιατί «όποιος δεν  γνωρίζει τις ρίζες του, ζει στο σκοτάδι και σκοντάφτει από τη μια μέρα στην  άλλη».
Επομένως, η σωστή κατανόηση του ένδοξου παρελθόντος είναι εμπνευστής του παρόντος και οραματιστής του μέλλοντος.

Μόνο ένα ελληνικό κόμμα υπάρχει στον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό και σε όλη την Αλβανία



Eίκοσι χρόνια τώρα φωνάζαμε  για ελληνικό κόμμα. Για κόμμα δικό μας, των Ελλήνων.

Και να  που τώρα, με κόπους, το κερδίσαμε. Ιδρύθηκε κόμμα σε εθνική βάση, το ΕΕΜΜ-ΜΕGA για όλους τους Έλληνες χωρίς ιδεολογικές διακρίσεις.


Αυτό είναι το Ελληνικό Κόμμα ή το Κόμμα των Ελλήνων, όπως συνηθίζουν να το λένε. Και όμως, το ζητούσαμε, ήρθε, τώρα το αμφισβητούμε. Γιατί;

Ξέρει κανένας κανένα άλλο ελληνικό κόμμα; Αν ξέρει ας μας το πει να το μάθομε. 
Δεν υπάρχει άλλο. Αυτό το κόμμα βγήκε μέσα από το μεγάλο κομμάτι της οργάνωσης της Ομόνοιας, δίδοντας έτσι  στον Ελληνισμό μας και ΚΟΜΜΑ που δεν είχε.

Το ΕΕΜΜ - MEGA, αφού είναι ιδρυμένο σε εθνική βάση, καλεί κοντά του όλους τους Έλληνες, στο Κόμμα τους, στο σπίτι τους, γιατί αυτό και μόνο είναι το δικό τους.
Καλεί όλους τους Έλληνες, οπουδήποτε και να βρίσκονται, απ’ οποιοδήποτε   μετερίζι να βοηθήσουν το δικό τους κόμμα.

Αλήθεια, σήμερα πολλοί Έλληνες βρίσκονται διασκορπισμένοι σε διάφορα αλβανικά κόμματα, μπορούν, όμως, κι από ‘κεί να επιστρέψουν στο Κόμμα τους, στην Εθνική Ελληνική Μειονότητα για το Μέλλον.

Το Κόμμα αυτό, ξεκάθαρα το λέμε, είναι ανεξάρτητο, είναι όλων των Ελλήνων και μόνον.
Και αφήστε τους άλλους να φωνάζουν.

Το Ελληνικό αυτό Κόμμα είναι ακόμα στα σπάργανα, προχωρεί, προοδεύει και στην πορεία θα διαψεύσει όλες τις κατηγορίες, που στήνονται συμφεροντολογικά ενάντιά του.
  
Μέσα στην  τωρινή σύγχυση, μπορεί να σου  πει κάποιος : «Εγώ είμαι με την Ομόνοια».  
Πολύ καλά! Όλοι είμαστε με την Ομόνοια! Αυτή, όμως, είναι οργάνωση. 
Απ’ αυτή βγήκε το Ελληνικό Κόμμα.

Η Ομόνοια και το Ελληνικό Κόμμα που έγινε, αυτοί οι δυο ελληνικοί  φορείς και μόνον είναι ελληνικοί, θα πρέπει να μονοιάσουν, έτσι που ο Ελληνισμός μας να έχει την οργάνωση και το Κόμμα του, παραμερίζοντας όλα τα άλλα, το ΚΕΑΔ και τις εξαρτήσεις με τα αλβανικά κόμματα.
  
Εμείς την  Ομόνοια την έχομε ιδρύσει  ανεξάρτητη. 
Η νυν ηγεσία της, όμως, όχι μόνον δεν σεβάστηκε  την ανεξαρτησία της, αλλά της άλλαξε και το όνομά της, το έκανε ΚΕΑΔ-Ομόνοια. Το ΚΕΑΔ και το Σοσιαλιστικό Κόμμα δεν έχουν καμιά δουλειά με την Ομόνοια των Ελλήνων, για την οποία αγωνιστήκαμε.  
Το ΚΕΑΔ έφτασε στο σημείο, αφού την διάλυσε, να κάνει και έκκληση και στα μέλη της να πάρουν μέρος στη διαμαρτυρία των Τιράνων πλάι στο Σ.Κ.
Και αν κάποιος Έλληνας σκοτώνονταν για ποιον θα έδινε το αίμα του;

                                                                                     - του εκδότη Θ. Βεζιάνη -

Συγκεκριμένες προτάσεις για τον Βούρκο από τον υποψήφιο Έπαρχο Αλύκου με το Κόμμα των Ελλήνων Χρήστο Τσιάβο


Για τις υποδομές και την προσβασιμότητα:

*Κατασκευή ενδιάμεσου οδικού δικτύου για όλα τα χωριά της Επαρχίας.
*Ασφαλτόστρωση του εσωτερικού οδικού δικτύου των χωριών της Επαρχίας.

 Για την ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα:

*Αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων της Επαρχίας για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας.
*Ενίσχυση των υπαρχόντων δομών ανάπτυξης                                                                                               
*Σύσταση Συμβουλίου Αποδήμων Συμπατριωτών.
*Ενθάρρυνση και υποστήριξη των επαναπατριζόμενων για να υλοποιήσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια.

Στον Πολιτιστικό τομέα.
39 Μάλαθρο / Τσούκα
*Ανάδειξη των αρχαιοτήτων και των αξιοθέατων της περιοχής με σκοπό την ανάπτυξη του άγνωστου μέχρι τώρα τομέα του τουρισμού.

*Ίδρυση εθνογραφικού και λαογραφικού μουσείου στο κέντρο της Επαρχίας.

*Συγγραφή του ιστορικού της περιοχής του Βούρκου.

Για το περιβάλλον:
41
*Προώθηση κεντρικής λύσης διαχείρισης των απορριμμάτων στα μεγάλα χωριά της Επαρχίας.

*Αυστηρός έλεγχος της διάθεσης των κτηνοτροφικών αποβλήτων.

Για τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους:

42
*Ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδασμού της γης, των αρδευτικών και αποστραγγιστικών έργων, νομιμοποίηση και εκσυγχρονισμός των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων.

*Στήριξη των αγροτών και των κτηνοτρόφων μέσω επιδοτούμενων προγραμμάτων.

*Ανάληψη πρωτοβουλιών για την αξιοποίηση της εγκαταλελειμμένης αγροτικής γης.

Την εποχή των αγάδων επικαλείται ο Έπαρχος Λιβαδειάς Νταλιάνης σε αντιδικία με συγχωριανό του. Το άδειασμα του από τη δικαιοσύνη.

Σε διαμάχη που είχε με συγχωριανό του, σχετικά με οικόπεδο στο κέντρο του χωριού Λιβαδειά, ο τοπικός Έπαρχος του PBDNJ Ηρώδης Νταλιάνης, κατηγορεί τον αντίδικο του ως πλαστογράφο, με αφορμή τους τίτλους ιδιοκτησίας που παρουσίασε.   
Για να υπερασπιστεί τα όσα ισχυρίζεται ο Έπαρχος, στην καταγγελία εναντίον του συγχωριανού του, κάνει μία ιστορική αναδρομή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Λιβαδειάς, φτάνοντας στην εποχή της κυριαρχίας των αγάδων.
Όλοι γνωρίζουμε τι επικρατούσε πριν το 1940.
Το ερώτημα είναι: Δύο δεκαετίες μετά την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος, είναι λογικό Έπαρχος της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας να επικαλείται το "δίκαιο" του αγά προκειμένου να λύσει τη διαφορά με συντοπίτη του;

Για ασφαλέστερα συμπεράσματα, ιδού η καταγγελία του Έλληνα Επάρχου:




Το τραγελαφικό της υπόθεσης είναι ότι η οικογένεια από τη Λιβαδειά που ήταν σε αντιδικία με τον Έπαρχο δικαιώθηκε από την Εισαγγελία Αγίων Σαράντα:




Παρασκευή, 29 Απριλίου 2011

Υποψήφιος Έπαρχος ΕΕΜΜ - MEGA στην Κάτω Δρόπολη Λευτέρης Μπαρούτας - ΖΟΥΜΕ ΕΔΩ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ

Οι επίμαχες "ανθελληνικές" δηλώσεις Λάζαρη στο ντιμπέητ με τον Μπολάνο στο TV KLAN - Σε δουλειά να βρισκόμαστε


Παραθέτουμε σε μετάφραση τις δηλώσεις του υποψήφιου Δημάρχου Χιμάρας με το ΕΕΜΜ - MEGA Δημήτρη Λάζαρη, οι οποίες κρίθηκαν ως "ανθελληνικές" από το σύνολο των βορειοηπειρωτικών ιστολογίων:

Δημοσιογράφος: Υπάρχει ένταση στη Χιμάρα; 

Λάζαρης: Φυσικά υπάρχει ένταση στη Χιμάρα και αυτό το δείχνει και το τελευταίο δυστύχημα που συνέβη στη Χιμάρα (δολοφονία Αριστοτέλη Γκούμα).

Δημοσιογράφος: Ποιος έχει ευθύνες για το δυστύχημα;

Λάζαρης: Φυσικά ο σημερινός Δήμαρχος της Χιμάρας έχει μεγάλη ευθύνη για το δυστύχημα αυτό, γιατί οι Χιμαριώτες επί αιώνες έχουν δείξει πως έχουν συνυπάρξει με τους ερχόμενους στη Χιμάρα και ποτέ δεν είχαμε προβλήματα. Αλλά οι δηλώσεις του Μπολάνου έχουν κάνει την κατάσταση πιο τεταμένη και σαν αποτέλεσμα αυτών των δηλώσεων όπως είναι "οι Αλβανοί εισέβαλαν στη Χιμάρα" δημιουργούν μεγάλες εντάσεις στην περιοχή. Προσωπική μου άποψη είναι πως η γη της Χιμάρας ανήκει στους Χιμαριώτες αλλά από τουριστικής άποψης είναι όλου του κόσμου.
Η πολιτική που ακολουθεί ο Μπολάνος σκότωσε τον Γκούμα (ένα σημείο που δεν περιελάμβανε το βίντεο που κυκλοφόρησε).

Δημοσιογράφος: Είναι αλήθεια (κύριε Μπολάνο) πως υπάρχει ένταση στη Χιμάρα και πως εσείς είστε υπεύθυνος;

Μπολάνος: Εγώ πιστεύω πως οι εντάσεις τοποθετούνται ξανά δημόσια και πως είναι περισσότερο τεχνητές εντάσεις που τονώνονται από συγκεκριμένους κύκλους και ένα μέρος των μέσων μαζικής ενημέρωσης και από τμήματα τα οποία ζητούν με καταστρεπτικό τρόπο να επηρεάσουν αρνητικά τη Χιμάρα.

Λάζαρης: Εσείς κύριε Μπολάνο είστε μέρος αυτών των κύκλων αλλά από την άλλη μεριά δείχνετε πως προσπαθείτε να μειώσετε τις εντάσεις αυτές. Είστε εσείς που δημιουργείτε τις εντάσεις με δηλώσεις όπως "οι Αλβανοί εισέβαλαν στη Χιμάρα"

Δημοσιογράφος: Είναι αλήθεια πως έχετε πει ότι "οι Αλβανοί εισέβαλαν στη Χιμάρα";

Μπολάνος: Εγώ στηρίζω τα δικαιώματα της μειονότητας και της χιμαριώτικης κοινότητας...

Λάζαρης: Αφού λέτε ότι στηρίζετε την κοινότητα της Χιμάρας, σε ποια Ομόνοια παίρνετε μέρος εσείς; Στην Ομόνοια 1; στην Ομόνοια 2; ή στην Ομόνοια 3; Γιατί εσείς έχετε διαιρεθεί. Ποια Ομόνοια αντιπροσωπεύετε εσείς; Γιατί η Ομόνοια δεν είναι μόνο δικιά σας για να αντιπροσωπεύει μόνον αυτούς που θέλετε εσείς. Ένας από τους πρωτεργάτες της Ομόνοιας στη Χιμάρα ήταν και ο πατέρας μου, αλλά από τη στιγμή που ήρθατε η Ομόνοια έκλεισε τις πόρτες της.


Τα συμπεράσματα μας: Για το μόνο που μπορούμε να κατηγορήσουμε τον κύριο Λάζαρη είναι ότι δεν χρησιμοποίησε τη σωστή λέξη για τη δολοφονία του Αριστοτέλη Γκούμα. 
Αναφέρθηκε στο περιστατικό ως "δυστύχημα". 
Λάθος! 
Όχι επειδή προσέβαλλε τη μνήμη του αδικοχαμένου Χιμαριώτη νέου, δεν θα τολμούσε άλλωστε κάτι τέτοιο, ούτε θα τον εξέφραζε αυτό, αλλά επειδή η πολιτική προπαγάνδα της αριστεράς φροντίζει πάντα να πιάνεται από μία και μόνο λέξη, να την κάνει σημαία και να διαστρεβλώνει ολόκληρη την ουσία. 
Έχει συμβεί πολλές φορές στο παρελθόν και η τακτική αυτή συνεχίζεται αδιάκοπα.
Αν ο κ. Λάζαρης θεωρούσε πραγματικά "ατύχημα" ή "δυστύχημα", με όλη τη σημασία της λέξεως, τη δολοφονία του Αριστοτέλη Γκούμα, δεν θα αναφερόταν σε πολιτικές ευθύνες, ούτε θα υποστήριζε ότι ήταν αποτέλεσμα της έντασης που επικρατεί στη Χιμάρα. Εκτός κι αν - αφού μιλάει για "δυστύχημα" - θεωρεί τον Δήμαρχο Μπολάνο ηθικό αυτουργό επειδή δεν έφτιαξε καλά τους δρόμους ή δεν έβαλε σηματοδότες! Φυσικά όμως και δεν αναφερόταν σε κάτι τέτοιο. 
Αν πρέπει να καταλογίσουμε κάτι ακόμα στον υποψήφιο Δήμαρχο Χιμάρας με το Κόμμα των Ελλήνων είναι ότι εμφανίστηκε αρκετά διπλωματικός αφού μίλαγε στην αλβανική τηλεόραση και χρησιμοποιούσε ανάλογες λέξεις ή φράσεις, όπως περί "συνύπαρξης" ή για τη "Μακεδονία", αφού δεν θα γινόταν αλλιώς κατανοητός. Δεν σημαίνει βέβαια ότι συμφωνούμε απόλυτα με αυτές τις λογικές, αλλά σίγουρα όπως έχει πει και ο ίδιος ο κ. Λάζαρης ουδέποτε θα καταφύγει στην ανούσια πολιτική των συνθημάτων, που ακολουθεί ο κ. Μπολάνος.

Όπως βλέπετε αγαπητοί αναγνώστες ΤΟ ΟΡΑΜΑ έχει το θάρρος της γνώμης και μπορεί να τονίζει κάποια ψεγάδια που παρατηρεί στις τάξεις αυτών που υποστηρίζει.  Αλλά και αν διαφωνεί πάλι με κάποιες καταστάσεις δεν θα διστάσει να τις αποδοκιμάσει. Έχουμε τη δύναμη να αναγνωρίζουμε αν κάτι δεν πάει σωστά και να προσπαθήσουμε να το διορθώσουμε. 
Το παπικό ή καλύτερα το χοτζικό (για να μιλάμε με πιο οικεία παραδείγματα) "αλάθητο" ούτε το επιδιώκουμε, ούτε το επιθυμούμε. Ας το καμαρώνουν άλλοι.

Αυτό που μας στεναχωρεί είναι η έκταση που παίρνουν κάποιες λεπτομέρειες με τόσο φαρισαϊκό τρόπο που χάνεται παντελώς η ουσία της υπόθεσης. Αυτή την τακτική βέβαια μπορούν να την ακολουθήσουν πολύ εύκολα οι ανώνυμοι λασπολόγοι,  που έχουν το "δικαίωμα" να γράφουν ότι θέλουν και για όποιον θέλουν παντελώς αυθαίρετα, γιατί πολύ απλά αυτοί δεν έχουν να λογοδοτήσουν πουθενά και για τίποτα.
Αφού αισθάνονται περήφανοι γι' αυτά τους τα "κατορθώματα", να τους χαίρονται αυτοί που τους διαβάζουν και τους πιστεύουν.

Πέμπτη, 28 Απριλίου 2011

Η συνέντευξη του υποψήφιου Έπαρχου Μεσοποτάμου με το κόμμα των Ελλήνων Γιώργου Στέργιου στο ΡΑΔΙΟ ΑΣΤΥ και στην εκπομπή ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR


ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR:  Κύριε Στέργιο καλησπέρα σας. Κατεβαίνετε ως υποψήφιος Έπαρχος στην Επαρχία Μεσοποτάμου με το MEGA. Τι ήταν αυτό που σας έκανε να εκπροσωπήσετε το νέο κόμμα;

Γ. Στέργιος: Κατ’ αρχήν συγχαρητήρια για την εκπομπή σας. Τα τελευταία είκοσι χρόνια ζούσα στην Αθήνα, παρ’ όλα αυτά όμως δεν έπαψα να νοιώθω μία απέραντη αγάπη για τον τόπο μου. Η πείρα και οι γνώσεις που απέκτησα όλα αυτά τα χρόνια που ασχολήθηκα με τα κοινά, καθώς και οι δυνατότητες πρόσβασης που έχω σε κρίσιμα κέντρα αποφάσεων, πιστεύω θα αξιοποιηθούν φέρνοντας μία καλύτερη εποχή για την Επαρχία Μεσοποτάμου. 
Στόχος μέσα στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που ζούμε, είναι η κοινωνική αλληλεγγύη. Πήραμε αυτή την πρωτοβουλία να βοηθήσουμε αυτόν τον χώρο που εδώ και είκοσι χρόνια έχει μείνει στο έλεος του Θεού.  Όλη αυτή την περίοδο επισκέπτομαι τα χωριά της Επαρχίας Μεσοποτάμου. 
Αυτό που αντιλήφθηκα είναι ότι ο κόσμος έχει μεγάλη απογοήτευση, διότι δεν έχει δίπλα του τους ανθρώπους της Επαρχίας για να τον βοηθήσουν. Μιλάμε για σοβαρά ζητήματα όπως είναι οι δρόμοι, όπως είναι η στήριξη των επιχειρηματιών, τα χωριά στερούνται το ηλεκτρικό ρεύμα και πολλά άλλα προβλήματα.  

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR: Είπατε ότι επιστρέψατε μετά από είκοσι χρόνια στο χωριό σας. Πως μπορείτε να διαμορφώσετε τις συνθήκες ώστε να επιστρέψει περισσότερος κόσμος στα χωριά; Τι θα κάνετε προς αυτή την κατεύθυνση;

Γ. Στέργιος: Βασικός μας στόχος είναι να αλλάξουν τα πράγματα με την αξιοποίηση όλων των παραγόντων για την ανάληψη εφαρμογής προγραμμάτων που θα αναπτύξουν το χώρο μας. Έχουμε στο πρόγραμμα μας να συγκροτήσουμε επιτελείο νομικών οι οποίοι θα επιμεληθούν τις υποθέσεις για τη γη, που είναι ένα σημαντικό πρόβλημα εδώ, με τις εκτάσεις που έχουν υφαρπαχθεί από δήθεν απογόνους μπέηδων και αγάδων, ώστε να αποδοθούν στους νόμιμους κατόχους από την Επαρχία Μεσοποτάμου. 
Δεύτερο σημαντικό ζήτημα είναι η μελέτη για τα οδικά δίκτυα, τόσο αυτά που συνδέουν τις κοινότητες μεταξύ τους όσο και με τον κεντρικό άξονα. Υπάρχει σχέδιο άμεσης κατασκευής δρόμου που θα συνδέει Βραϊλάτι – Κώσταρι – Παναγία Κωσταρίτισσα με τον κεντρικό άξονα, όπου έχουν πέσει πολλά λεφτά και τα έχει πάρει η πλημμύρα. Εδώ και είκοσι χρόνια δεν έχει γίνει τίποτα και υπάρχει χάος στην περιοχή. 
Μία τρίτη μελέτη έχει να κάνει με το εσωτερικό δίκτυο της Δρόβιανης. Θα συνεργαστούμε με τις αρχές του χωριού και με την Αδελφότητα στην Αθήνα. Τέταρτον υπάρχει σχέδιο για το δίκτυο των χωριών Μουζίνα, Κρόγγοι, Πετσά, Συρακάτι, Γαρδικάκι, Βελιάχοβο, Λύβενα. Όπως επίσης για τους εσωτερικούς δρόμους και τον φωτισμό σε όλα τα χωριά όπου δεν υπάρχουν καθόλου λάμπες. 
Το χειμώνα μετά τις 6 το απόγευμα πέφτει το σκοτάδι και δεν μπορούν οι κάτοικοι να κάνουν ούτε λίγα βήματα. Ένα άλλο πρόγραμμα έχει να κάνει με τα εσωτερικά οδικά δίκτυα στα χωριά Μεσοπόταμο, Κρανιά, Μπίστρισσα, Μαραφέντι, Αρδάσοβα. 

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR: Αναφέρατε μερικά από τα έργα τα οποία προφανώς είναι απαραίτητα για την περιοχή. Το επόμενο ερώτημα είναι: που θα βρεθούν τα κονδύλια για αυτά τα έργα; Έχετε τις κατάλληλες επαφές; Θα μπορούσατε να απαιτήσετε από την κεντρική εξουσία τα συγκεκριμένα κονδύλια;

Γ. Στέργιος: Πιστεύω ότι αν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον σίγουρα θα βρεθούν τα χρήματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα έργα που έγιναν στην Επαρχία Φοινίκης με τον Έπαρχο Ζήσο Λούτση. Αυτά είναι ένα παράδειγμα προς μίμηση για την Επαρχία Μεσοποτάμου. Εμείς έχουμε πολλές πηγές εδώ, όπως είναι το Γαλάζιο Μάτι, το οποίο δεν το έχουμε αξιοποιήσει. Έχουμε Μνημεία, όπως την Παναγία την Κωσταρίτισσα και το Μοναστήρι του Αγίου Νικολάου. 
Επίσης με τα σχέδια και τις μελέτες που θα παρουσιάσουμε, θα μπορούμε να πείσουμε τους ανθρώπους σε διάφορες υπηρεσίες τόσο στην Αλβανία όσο και στη Μητέρα Ελλάδα.  

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR: Έχετε ενημερωθεί για το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τα λατομεία; Γνωρίζετε τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί;

Γ. Στέργιος: Ένα σημαντικό πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει η Επαρχία Μεσοποτάμου είναι το λατομείο που έχει δημιουργηθεί κοντά στα χωριά Λύβενα και Βελιάχοβο. Είμαι υπέρ της ανάπτυξης της περιοχής, αλλά ποτέ μου δεν θα υπογράψω ώστε να δημιουργηθούν τόσο σοβαρά προβλήματα που είναι ικανά να καταστρέψουν το περιβάλλον σε αυτά τα χωριά, για χάρη κάποιων που θέλουν να κερδοσκοπήσουν. Εμείς θα βρούμε τη λύση και δεν θα επιτρέψουμε να δημιουργηθούν τέτοιες καταστάσεις, που θα επιτρέπουν στην αστυνομία να παρεμβαίνει και να έρχεται σε σύγκρουση με τους κατοίκους.   

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR: Κύριε Στέργιο να σας ευχαριστήσουμε που ήσασταν κοντά μας τηλεφωνικά και να σας ευχηθούμε καλή επιτυχία.

Γ. Στέργιος: Σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Κάνω έκκληση στους ακροατές να συμμετέχουν στις 8 Μαΐου σε αυτήν την εκλογική αναμέτρηση γιατί με την ψήφο τους μπορούν να ανατρέψουν το κατεστημένο στο χώρο μας. Μπορούμε όλοι μαζί να κάνουμε την αλλαγή με το κόμμα «Εθνική Ελληνική Μειονότητα για το Μέλλον» που έκλεισε ένα χρόνο από την ίδρυση του, γιατί το έχει ανάγκη ο τόπος μας, η Βόρειος Ήπειρος.