Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου 2011

Σύληση της εθνικής μας κληρονομιάς στην Αρχαία Φοινίκη

από το προφίλ του facebook Δέλβινο - Δελβινιώτες

Αποκλειστικό! Φώτο - ντοκουμέντο! Η σύληση της εθνικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς από τους τουρκοαλβανούς φονταμελιστές!
Τα αρχαία μνημεία στο Φοινίκη, της αρχαίας Πρωτεύουσας του Κοινού των Ηπειρωτών, βρίσκονται στο έλεος της βαρβαρότητας των φανατικών Αλβανών που γράφουν αισχρά συνθήματα στα μνημεία μας!
Ότι λεηλάτησαν οι λήσταρχοι από την εθνική και πολιτιστική μας κληρονομία, λεηλάτησαν!
Τώρα γράφουν και αισχρά συνθήματα!
Έγκλημα κατά του τόπου μας!
Έγκλημα κατά του Ελληνισμού!
Έγκλημα κατά τις Παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς!

Εγκληματίες! Σαν οι ταλιμπάν που κατέστρεψαν το Μνημείο του Βούδα στο Αφγανιστάν. Έχουν ίδιους τρόπους. Οι ακραίοι Αλβανοί και ΦΟΝΤΑΜΕΛΙΣΤΕΣ καταστρέφουν τα εθνικά μας ιστορικά μνημεία!

3η Εθελοντική Αιμοδοσία της "Νεολαίας Βορειοηπειρωτών"

3η Εθελοντική Αιμοδοσία Νε.Β
Για 3η συνεχόμενη φορά η «Νεολαία Βορειοηπειρωτών» καλεί τα μέλη της αλλά και τους φίλους του σωματείου  να συμβάλλουν στην ενδυνάμωση της "Τράπεζας Αίματος". Προσφέροντας λίγο από το αίμα σας  βοηθάτε να κερδίσει ένας συνάνθρωπός μας τη μάχη για τη ζωή! Ενημερώστε φίλους και συγγενείς και παρακινήστε τους να συμμετάσχουν και αυτοί.
 
Η ΝΕ.Β στις  14 Νοεμβρίου 2010 ίδρυσε  την δική της Τράπεζα Αίματος. Σκοπός της Τράπεζας Αίματος είναι η δημιουργία επαρκούς αποθέματος αίματος για τις  ανάγκες των μελών της (και όχι μόνο).Έκτοτε έχει εξυπηρετηθεί  ένας σημαντικός αριθμός συμπατριωτών μας σε πολλές πόλεις της Ελλάδος,που είχε άμεση ανάγκη για αίμα.Προυπόθεση όσων κάνουν χρήση του αίματος  είναι, να αναπληρώνεται το αίμα  απ τους συγγενείς του ασθενή σε εύλογο χρονικό διάστημα.
 
Συνεχίζοντας την προσπάθεια αυτή, η «Νε.Β» και σε συνεργασία με το κέντρο Αιμοδοσίας του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών «Γ. Γεννηματάς» διοργανώνει την 3η Εθελοντική Αιμοδοσία, το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011 και ώρα  9:00 πρωί έως 12:00 μεσημέρι.
 
Η αιμοδοσία θα πραγματοποιηθεί στο γραφείο της «Νε.Β» - Πειραιώς 8, 2ος όροφος- Αθήνα.
 
Οποιοσδήποτε επιθυμεί να γίνει αιμοδότης ανά την Ελλάδα μπορεί να το κάνει σε οποιοδήποτε νοσοκομείο της χώρας αρκεί να ενημερώνει πως πρόκειται για συνεισφορά στην Τράπεζα Αίματος της «Νεολαίας Βορειοηπειρωτών» στο Νοσοκομείο Αθηνών "Γ. Γεννηματάς".
 
Πληροφορίες: 6937249517
 
Νεολαία Βορειοηπειρωτών

Απάντηση στις δηλώσεις Ντούλε για το Κόμμα των Ελλήνων

131 Μετά και την ρητορεία των πρασίνων συμπαθέστατων πτηνών υπό μορφή μιας ελιτίστικης λέσχης με εγχάρακτα καθεστωτικά στερεότυπα που θυμίζουν έντονα συμπεριφορές και λογικές περασμένων δεκαετιών που πλήγωσαν βαθιά τον Ελληνισμό, εναντίον του κόμματος των Ελλήνων έρχεται ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ Ευάγγελος Ντούλες μετά από ενάμιση χρόνο από την   ίδρυση του ΕΕΜΜ - MEGA να σπάσει τη σιωπή του.

Προσκεκλημένος στην ραδιοφωνική εκπομπή Βόρειος Ήπειρος.GR και ερωτηθείς από την δημοσιογράφο Αθήνα Κρεμμύδα να καταθέσει την άποψη του για την ύπαρξη του κόμματος στην πολιτική σκηνή της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας. Εν αναμονή  λοιπόν, ενός απολογητικού λόγου στα πλαίσια της αυτοκριτικής και της ανάληψης των ευθυνών για την απομάκρυνση του Ελληνισμού από τους φυσικούς του στόχους, επιβεβαίωσε για ακόμα μια  φορά  τον άκρατο λαϊκισμό που χαρακτηρίζει την ελιτίστικη λέσχη της οποίας ηγείται.
       
Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι πέραν της επιτακτικής ανάγκης της αυτόνομης πολιτικής εκπροσώπησης των Ελλήνων το κόμμα "Εθνική Ελληνική Μειονότητα για το Μέλλον" δεν είναι δημιούργημα κάποιων σκοτεινών συνωμοτικών κέντρων, όπως  ορίζει η λέσχη πτηνολογίας, άλλα δημιούργημα του δικού του εγωκεντρισμού και της δικής του αδιαλλαξίας.
Αν απεγνωσμένα ψάχνει να επιρρίψει ευθύνες για  την δικιά του ανευθυνότητα σε άλλους,θα θέλαμε να τον συμβουλεύσουμε να μην ψάξει το πρόβλημα  πέραν του ιδίου.

Είμαστε ανοικτοί να μιλήσουμε με κάθε πολιτική τάση που εκφράζεται μέσα από την Εθνική Ελληνική Μειονότητα ,μέσα στα πλαίσια του υγιούς διαλόγου για την ένωση όλων προς μια κοινή συνισταμένη, με σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού και την διεκδίκηση των δικαίων αυτού.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΡΓΥΡΗΣ
Αντιπρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου
του Κόμματος « Εθνική Ελληνική Μειονότητα για το Μέλλον»

Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2011

Η Δερβιτσάνη πλήρωσε βαρύ τίμημα στην 50χρονη κομμουνιστική τυραννία

500 χρόνια φυλακή και  εξορία
  του Μιχάλη Μάσσιου,

από το βιβλίο: «Η Εθνική Ελληνική Μειονότητα της Βορείου Ηπείρου στην Ενβεριανή καταιγίδα»




Δερβιτσιώτες πολιτικοί φυλακισμένοι:

Γκούτζος Θ.  Σταύρος
Γκούτζος Γ. Παντελής
Γκούτζος  Θ. Μιχάλης 
Γκινόπουλος Ε. Βασίλης
Γκινόπουλος Ε. Χρήστος
Δέδες  Χρ. Παντελής
Δέδες Π. Βασίλης
Διαμάντης Μ. Σωκράτης
Κολλάς Φ. Χρήστος
Κυριάκος Κ. Κώστας
Κονίνης Δ. Παναγιώτης
Κήτας Γρ. Δημήτριος
Λύτσιος Δ.Νικόλαος
ΛιάκοςΔ. Χρήστος
Μάνος Χρ. Μιχάλης
Μάσσιος Μ. Θεόδωρος
Μάσσιος Μ. Μιχάλης
Μάσσιος Αλ. Σπυρίδων
Μάσσιος Μ. Θωμάς
Μπόμπολης Κ. Χρήστος
Μέτσιες Χρ. Βαγγέλης
Μάλιος Ε. Θεόδωρος
Μαλιούκη Γ. Ξανθίππη
Μπόμπης Δ. Φώτος (Φωτάκης)
Μήλος Κ. Σωκράτης
Μάργος Η. Χρήστος
Μάργος Η. Νικόλαος
Μπαρούτας Π. Μιχάλης
Μπάκος Θ. Νικόλας
Ντρίτσος Σ. Δημήτριος
Ξέρρας Σπ. Δημήτριος
Ξέρρας Ι. Σωκράτης(Σάββας)
Σύρμος Γ. Ηρακλής
Σύρμου Χρ. Κωστάντω
Σαμαράς Γρ. Ευάγγελος
Τσιούρης Μ. Σπύρος
Τσιάμη Σωτ. Βασιλική. 

Ο Νίκος Θ.Μπάκος και ο Αριστοτέλης Ξέρρας άφησαν τα κόκκαλά τους στη φυλακή, ο Βασίλης Μ.Μάσσιος εκτελέστηκε.  

 

Εξόριστοι:

Κυριάκος Γ. Χρήστος
Κυριακού Πανάγιω
Κυριακού Όλγα
Κήτας Δημήτριος
Κήτα Πολυξένη
Λίλλης Χρήστος
Λίλλη Κωστάντω
Μπεκιάρης Γιάννης
Μπεκιάρη Μαρίκα
Τσιάμη Βασιλική
Τσιάμη Αφροδίτη
Παγούνας Αριστοτέλης. 

Εκτοπισμένοι:

Γκινόπουλος Βασίλης
Γκινόπουλος Χρήστος
Γκινόπουλου Κασσάνδρα
Ξέρρας Σ. Ιωάννης.

Η συνέντευξη του Αντιπροέδρου του Εθνικού Συμβουλίου της ΕΕΜΜ Χρήστου Αργύρη στο Ράδιο Άστυ

Η συνέντευξη του Αντιπροέδρου του Εθνικού Συμβουλίου του Κόμματος των Ελλήνων Χρήστου Αργύρη στην εκπομπή «ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR» του ΡΑΔΙΟ ΑΣΤΥ 90,6 FM και τους παραγωγούς Αθηνά Κρεμμύδα και Αλέξανδρο Κορακίδη.


ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR: Στην άλλη άκρη της γραμμής έχουμε τον Αντιπρόεδρο του Εθνικού Συμβουλίου του MEGA τον Χρήστο Αργύρη. Να πούμε ότι τον κ. Αργύρη τον γνωρίσαμε πριν από έξι περίπου μήνες και είναι από τους νέους Βορειοηπειρώτες με άποψη και δράση, ο οποίος αποφάσισε αυτή τη δράση να την εκφράσει και μέσα από έναν πολιτικό χώρο και συγκεκριμένα το νέο ελληνικό κόμμα MEGA. Για ποιο λόγο επέλεξε να το κάνει θα μας πει ο ίδιος.
Κύριε Αργύρη καλησπέρα σας και συγχαρητήρια για την εκλογή σας. Γιατί επιλέξατε να συμμετάσχετε σε αυτό το νέο πολιτικό σχήμα, το κόμμα «Εθνική Ελληνική Μειονότητα για το Μέλλον»;

Χρ. Αργύρης: Ευχαριστώ πολύ. Καλησπέρα κι από μένα και εύχομαι και για εσάς τα καλύτερα. Επέλεξα να ενταχθώ στην «Εθνική Ελληνική Μειονότητα για το Μέλλον» επειδή κατά τη γνώμη μου είναι το πιο καθαρό πολιτικό κόμμα αυτή τη στιγμή στο χώρο του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού, και το μόνο αμιγώς ελληνικό. Και επειδή σε προσωπικό επίπεδο καθ' όλη μου τη ζωή έχω υπηρετήσει τον ελληνοκεντρισμό, πιστεύω ότι αυτό το κόμμα με εκφράζει περισσότερο από κάθε άλλο.

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR: Το Εθνικό Συμβούλιο του MEGA που σχηματίστηκε
ύστερα από δημοκρατικές διαδικασίες έχει προφανώς θα έχει θέσει κάποιους στόχους. Ποιοι είναι αυτοί οι στόχοι;

Χρ. Αργύρης: Μπορώ να πω χαρακτηριστικά ότι αυτό που πιστεύουμε και ως προεδρείο και ως Εθνικό Συμβούλιο είναι ότι προτιμούμε να ανοίξει ένα δημόσιο ελληνικό σχολείο σε χωριά όπως η Κοσίνα της Πρεμετής, που οι κάτοικοι της δήλωσαν Έλληνες, παρά να έχουμε με κάθε τρόπο εκπροσώπηση στην αλβανική Βουλή.

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR: Αυτό που λέτε είναι σημαντικό. Δηλαδή θέλετε να πείτε ότι δεν θα κατεβείτε σαν κόμμα στις επόμενες βουλευτικές εκλογές;
Δεν σας ενδιαφέρει η εκπροσώπηση στην αλβανική Βουλή;

Χρ. Αργύρης: Στις επόμενες εκλογές σαφώς και θα συμμετάσχουμε με τις υποψηφιότητες μας αλλά δεν θεωρούμε προτεραιότητα για την Εθνική Ελληνική Μειονότητα μόνο τις εκλογές. Οι καρέκλες της Βουλής δεν είναι πρέπει να είναι αυτοσκοπός. Είναι περισσότερα πράγματα αυτά που θα πρέπει να μας αφορούν, όπως οι ελευθερίες του ελληνικής καταγωγής πολίτη της Αλβανίας, γιατί πολλοί συμπατριώτες μας στην Κορυτσά, στη Χιμάρα και την Άρτα στερούνται βασικές ελευθερίες που έχουν να κάνουν με την εθνική τους ταυτότητα.
Θα ασχοληθούμε επίσης ιδιαίτερα με τα κοινωνικά θέματα. Αλλά πρώτα απ’ όλα πρέπει να φτιάξουμε τις δομές του κόμματος. Θα έχουμε νομαρχιακές επιτροπές σε όλη τη Βόρειο Ήπειρο αλλά και στην Ελλάδα, αφού το συντριπτικό ποσοστό του βορειοηπειρωτικού πληθυσμού είναι στην επικράτεια του  ελληνικού κράτους και πιστεύουμε ότι θα πρέπει να έχει περισσότερο λόγο στα βορειοηπειρωτικά θέματα.

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR: Και πως σκοπεύετε να υλοποιήσετε όλους αυτούς τους στόχους που αναφέρετε;

Χρ. Αργύρης: Πράγματι γνωρίζουμε ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο, θέλει πολύ δουλειά με τη συμμετοχή όλων. Για παράδειγμα το ΚΕΑΔ που εκπροσωπεί ουσιαστικά το 25% των Ελλήνων το αφορά μόνο η εκπροσώπηση στη Βουλή της Αλβανίας...

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR: Είναι πολύ σημαντικό όμως θέμα να εκπροσωπείται η Ελληνική Μειονότητα στο αλβανικό κοινοβούλιο...

Χρ. Αργύρης: Είναι πολύ σημαντικό, δεν διαφωνώ, το θέμα είναι τι λύση έχει φέρει για τον Ελληνισμό μας η εκπροσώπηση αυτή. Πρέπει λοιπόν κάποια στιγμή να κοιτάξουμε τους πραγματικούς στόχους του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR: Θα επιμείνουμε στο θέμα των εκλογών. Ένας από τους στόχους για το ΜΕGA είναι να κατέβει όπως και να’ χει στις εκλογές και να προσπαθήσει να εκλέξει αντιπροσώπους στην αλβανική Βουλή. Είναι ένα νέο κόμμα όμως που όπως κάθε τι καινούριο εκπέμπει και μια επιφυλακτικότητα απέναντι στους άλλους...

Χρ. Αργύρης: Σαφώς, αφού και ο ίδιος στην αρχή ήμουν επιφυλακτικός με
αυτό το κόμμα...

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR: Αναφερόμαστε περισσότερο στην επιφυλακτικότητα από τρίτους και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι από το εθνικό κέντρο, αν θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για ύπαρξη εθνικού κέντρου, επιφυλακτικότητα από την κυβέρνηση, οποιαδήποτε είναι ανά πάσα στιγμή στην Ελλάδα, αλλά και από τα διάφορα ελλαδικά κόμματα που ασχολούνται ενδεχομένως, άλλα λιγότερο άλλα περισσότερο, με το Βορειοηπειρωτικό.
Υπό αυτές τις συνθήκες πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να μπορέσει η ΕΕΜΜ να σταθεί και να συμμετάσχει σε μία εκλογική αναμέτρηση.

Χρ. Αργύρης: Όσον αφορά το εθνικό κέντρο, αν πρέπει να το αποκαλούμε εθνικό κέντρο ή καλύτερα αθηναϊκό κέντρο, αναγνωρίζει στο ΚΕΑΔ απλώς μια σταθερότητα στις διακρατικές σχέσεις μεταξύ Ελλάδος και Αλβανίας.
Το αν τώρα αυτή η σταθερότητα, έτσι όπως εφαρμόζεται, εξυπηρετεί το ίδιο το Βορειοηπειρωτικό αυτό μπορούμε να το συζητήσουμε. Βασικά εμείς είμαστε ανοικτοί προς συζήτηση με όλα τα κόμματα τόσο της Ελλάδος όσο και της Αλβανίας. Από κει και πέρα για το κόμμα μας η βασική προτεραιότητα είναι η βάση η ίδια, δηλαδή η κοινωνία η δική μας, η κοινότητα μας. Πιστεύω ότι για να πετύχουμε πρέπει να ξεκινήσουμε από κει. Είναι το πιο σημαντικό απ’ όλα

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR: Στην ατζέντα σας οι στόχοι σας ποιοι είναι πέρα από τα εσωκομματικά;

Χρ. Αργύρης: Όπως ανέφερα θα κοιτάξουμε πρώτα να κάνουμε σωστά στις δομές του κόμματος όπου ιδιαίτερη θέση θα έχουν οι γραμματείες που θα δημιουργηθούν, οι οποίες θα είναι και τα λεγόμενα «σκιώδη υπουργεία» μας και μέσα από αυτές θα κοιτάμε ξεχωριστά και με προσοχή κάθε θέμα που απασχολεί τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό, όπως η Ελληνική Παιδεία, ο Πολιτισμός, η ιδιοκτησία οι εθνικές διεκδικήσεις και άλλα.

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR: Ενημέρωση και προβολή των θεμάτων λοιπόν. Κύριε Αργύρη να σας ευχαριστήσουμε πολύ και να σας ευχηθούμε καλή δύναμη και καλή επιτυχία για τη συνέχεια.

Χρ. Αργύρης: Χρειάζεται όντως πάρα πολύ δύναμη για αυτή τη νέα προσπάθεια. Ευχαριστώ πολύ και εγώ από την πλευρά μου για τη δυνατότητα της προβολής και να σας πω ότι θα σας θέλαμε συμπαραστάτες σε αυτό που ξεκινάμε γιατί πραγματικά το χρειάζεται ο τόπος μας, αφού η «Εθνική Ελληνική Μειονότητα για το Μέλλον» είναι ένα κόμμα ανοικτό και δημοκρατικό που απευθύνεται στη βάση και υπολογίζει στη βάση. Και εμείς σαν βορειοηπειρωτική κοινότητα πρέπει να είμαστε ενεργοί για τα θέματα που μας αφορούν.

ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR: Η εκπομπή μας είναι ανοικτή προς όλες τις κατευθύνσεις που αφορούν το Βορειοηπειρωτικό, αλλά η προβολή των προσώπων έχει ένα τίμημα. Εμείς σαν εκπομπή προβάλλουμε τους νέους ανθρώπους με δράση και οράματα αλλά το τίμημα είναι να τους θέτουμε παράλληλα και προ των ευθυνών τους.

Χρ. Αργύρης: Είμαστε άνθρωποι των ευθυνών, να το ξέρετε.

Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου 2011

28 Νοεμβρίου 1912: Η ανακήρυξη της αλβανικής ανεξαρτησίας και η δημιουργία του Βορειοηπειρωτικού Ζητήματος


Οι πρώτες κινήσεις των Αλβανών για δημιουργία εθνικής συνείδησης και αυτόνομου κράτους


Κατά τον Ρωσσοτουρκικό πόλεμο του 1878, οι Αλβανοί, επειδή φοβήθηκαν την επέκταση εις βάρος τους των Σέρβων και των Μαυροβουνίων, δραστηριοποιήθηκαν με την ανοχή της Πύλης. «Οι Αλβανοί, φεουδάρχες, οι αρχηγοί των φατριών, οι έμποροι και οι εκπρόσωποι της πνευματικής ηγεσίας, 80 αντιπρόσωποι συνολικά, ίδρυσαν στις 10 Ιουνίου 1878 το "Σύνδεσμο της Πρισρένης", που στις 15 Ιουνίου 1878 απηύθυνε υπόμνημα στις Μεγάλες δυνάμεις, απαιτώντας "την ακεραιότητα του αλβανικού εδάφους". Τότε για πρώτη φορά τέθηκε διεθνώς το αλβανικό ζήτημα» (βλ. Μαρίας Νυσταζοπούλου‐Πελεκίδου «Οι Βαλκανικοί λαοί», εκδ. Βάνια, Θεσ/νίκη, σ. 281). Το υπόμνημα υποβλήθηκε στον λόρδο Βηκόνσφηλδ, δηλαδή στον δαιμόνιο Άγγλο‐Εβραίο πρωθυπουργό Ντισραέλλι.

Όπως παρατηρεί ο καθ. Κωνσταντίνος Άμαντος (Ibidem σ. 149) «Το υπόμνημα τούτο είναι πολύ ενδιαφέρον, όχι μόνον διότι αποτελεί την κυριωτέραν εκδήλωσιν του Αλβανισμού ως εθνικότητος, αλλά και διότι επρότεινε την ομοσπονδιακήν ενωσιν μετά της Ελλάδος, η οποία επίσης, κατά το υπόμνημα, όπως η Αλβανία, έχει τους Σλάβους εχθρούς». Πρόδρομη μορφή του Συνδέσμου της Πρισρένης ήταν η «Κεντρική Επιτροπή για την υπεράσπιση του έθνους», που είχε θεμελιωθεί στην Κωνσταντινούπολη το 1877 και στην οποία συμμετείχαν σημαντικά πρόσωπα, όπως ο Αμπντούλ Φράσερι, ο Πάσκο Βάσα, ο Σαμί Φράσερι, ο Γιάννι Βρέτο. ο Ζιγία Πριστίνα κ.ά. Μερικά ονόματα δηλώνουν σαφή ελληνική καταγωγή.Το Υπόμνημα δεν βρήκε ανταπόκριση. Αλβανικές μάλιστα περιοχές δόθησαν σε όμορες χώρες. Γι' αυτό ο Σύνδεσμος που εξελίχθηκε σε κύριο φορέα του αλβανικού εθνικού κινήματος, συνεκάλεσε στις 23 Ιουλίου 1880 τη Συνέλευση του Αργυροκάστρου.

Στο βιβλίο «Αλβανία» που συντάχθηκε από το περιοδ. «Νέα Αλβανία» και αποτελούσε εργαλείο προπαγάνδισης του καθεστώτος του Εμβέρ Χότζα (ελλ. εκδ. 1984) διαβάζουμε: «Το πρόγραμμα που ενέκρινε η Συνέλευση και που το παρουσίασε ο Αμπντούλ Φράσερι, απαιτούσε την ίδρυση ‐ενός αυτόνομου αλβανικού κράτους‐ με δική του προσωρινή κυβέρνηση, με πρωτεύουσα μία πόλη στην Κεντρική Αλβανία, με αποκλειστικά αλβανική διοίκηση όπου θα λάβαιναν μέρος υπάλληλοι δίχως διάκριση θρησκείας... κ.λπ. (σ. 32). Άρχισε τότε να εφαρμόζεται μία μορφή αυτοδιακυβερνήσεως και τον Ιανουάριο του 1881 σχηματίσθηκε «Προσωρινή κυβέρνηση». Οι Τούρκοι θέλησαν να καταπνίξουν τις αυτονομιστικές τάσεις των Αλβανών. Στον αγώνα κατά των Τούρκων διακρίθηκαν οι Σουλεϊμάν Βόξι και Μιτς Σοκόλη (δηλ. Μήτσος Σοκόλης). Παράλληλα συνεχίζεται η προπαγανδιστική ζύμωση και στο εξωτερικό με έκδοση αλβανικών εφημερίδων και περιοδικών.

Ας παρακολουθήσουμε τις παραπέρα εξελίξεις όπως τις εμφανίζουν οι ίδιοι οι Αλβανοί (Ibidem σ. 34‐70).
Στις 7 Μαρτίου 1877 ιδρύεται στην Κορυτσά το πρώτο αλβανικό σχολείο. Στην πνευματική αφύπνιση των Αλβανών πρωτοστατούν οι Ναούμ Βεκιλχάρτζι, Κονσταντίν Κριστοφορίδι, Θίμι Μίτκο, Σπύρο Ντίνε, Γερονίμ ντε Ράντα, Ζεφ Γιουμπάνι, Πάσκο Βάσα, οι αδελφοί Αμντούλ, Ναούμ και Σάμι Φράσερι, ο Αντήν Ζάκο κ.ά. Οι διάφορες κινήσεις, που αρχικά είχαν πνευματικό και μετά πολιτικό χαρακτήρα, δηλαδή διεκδίκηση της αυτονομίας, πήρε πιο συγκεκριμένο χαρακτήρα με τη δημιουργία του Συνδέσμου της Πέγια το 1897, που συντόνισε διάφορα εθνικιστικά κινήματα, ιδίως στο Κοσσυφοπέδιο. 

Το Νοέμβριο του 1905 ιδρύθηκε στο Μοναστήρι Μυστική Επιτροπή για την Απελευθέρωση της Αλβανίας υπό τον Μπάλιο Τοπούλι, με πολλές διακλαδώσεις σ' όλες τις αλβανόφωνες περιοχές. Η επανάσταση των Νεοτούρκων έδωσε στους Αλβανούς εθνικιστές περισσότερα περιθώρια ελεύθερης δράσης. Έτσι τον Νοέμβριο του 1908 συνήλθε στο Μοναστήρι το Εθνικό Συνέδριο για την καθιέρωση κοινού αλφαβήτου σε όλη την χώρα. Στις 21 Νοεμβρίου το Συνέδριο ενέκρινε το και σήμερα χρησιμοποιούμενο αλφάβητο που είναι το λατινικό, ελαφρά τροποποιημένο. Έτσι οι μέλλουσες γενιές της Αλβανίας απεκόπηκαν από τα ελληνικά βιβλία. Στην 1η Δεκεμβρίου 1908 στο Ελβασάν άρχισε να λειτουργεί και το πρώτο αλβανικό διδασκαλείο. Όμως οι Νεότουρκοι δεν είχαν διάθεση να στηρίξουν, απεναντίας θέλησαν να καταπνίξουν τα εθνικιστικά κινήματα της Βαλκανικής. 

Το Μάρτιο του 1910 σημειώθηκε εξέγερση Αλβανών στην Πρίστινα που εξακτινώθηκε στην Πέγια και το Κοσσυφοπέδιο. Οι Τούρκοι έστειλαν 16.000 στρατιώτες υπό τον Σεφκέτ Σουργκούτ που συγκρούστηκαν με τους εξεγερμένους Αλβανούς υπό τον Ιντρίζ Σεφέρι στη σκάλα του Κατσανίκ τον Απρίλιο του 1910. Οι Αλβανοί νικήθηκαν, αλλά το κίνημα δεν έσβησε. Οι Τούρκοι χρησιμοποίησαν κι άλλο στρατό υπό την διεύθυνση του ίδιου του υπουργού στρατιωτικών. 
Οι Αλβανοί, ανοργάνωτοι και πιεζόμενοι από το βασιλιά του Μαυροβουνίου Νικόλαο Α', ακολουθώντας την προτροπή του αρχηγού των εξεγερμένων ορεσιβίων της Σκόδρας Ντεν Γκιόν Λούλι, ξεσηκώθηκαν και παρά την έλλειψη συντονισμού υποχρέωσαν τους Οθωμανούς να κάνουν υποχωρήσεις και να δώσουν πολλές υποσχέσεις. Οι Αλβανοί με αρχηγούς τους Ισμαήλ Κεμάλ και Λουίτζι Γκουρακούκι συγκεντρώθηκαν στο Γκερτς του Μαυροβουνίου και έστειλαν προς το Σουλτάνο και τις Μ. Δυνάμεις ένα memorandunm (υπόμνημα) με το οποίο διεκδικούσαν την ανεξαρτησία τους. Ο σουλτάνος δέχτηκε μόνο μερικά αιτήματα κυρίως σ' ό,τι αφορά στην περιοχή της Σκόδρας. Αυτό προκάλεσε την κάπως γενικευμένη εξέγερση του 1912 που απλώθηκε και στις νότιες περιοχές.

Η ομιλία του μέλους του Προεδρείου της ΕΕΜΜ Γεώργιου Γιάννη στην πρώτη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου


Αγαπητοί  φίλες και φίλοι, αγαπητοί συμπατριώτες,  
Να μας ευχηθώ καλό αγώνα και καλές επιτυχίες! 

Συναισθανόμενος μαζί σας την ευθύνη απέναντι στην Πατρίδα μας, μία ευθύνη προσωπική αλλά και μία επιπλέον ευθύνη από την εντολή που λάβαμε στις διαδικασίες εκλογής θα ήθελα να καταθέσω μαζί με την άποψή μου και την βαθιά δέσμευσή μου στους κοινούς αγώνες που μας περιμένουν, αλλά και την πίστη μου ότι θα αλλάξουμε σελίδα στα πεπραγμένα του χώρου μας σηματοδοτώντας μια νέα εποχή. Αρχικά μια εποχή πάλης με τα αδιέξοδα προσωπικά και συλλογικά, μια εποχή αμφισβήτησης μιας κατάστασης ήττας και φθοράς και στο τέλος μια εποχή ελπίδας. Η ελπίδα έχει να κάνει με την εμπέδωση ενός αισθήματος αλληλεγγύης και προοπτικής στην κοινότητά μας. Και αυτό περνάει από την διατύπωση στόχων και την θεσπισμένη επιδίωξή τους.  
 
Δεν αναφέρομαι στους στόχους της «Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας για το Μέλλον», αλλά στους στόχους της κοινότητας μας που θα υπηρετήσει το Κόμμα των Ελλήνων.
Οι στόχοι αυτοί έχουν να κάνουν με την ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΜΑΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ως εθνικής κοινότητας με ιστορία αλλά και μέλλον.           
Μια ιστορία που μας δίνει ταυτότητα και ισχυρά πολιτισμικά και συνειδησιακά στηρίγματα αλλά και την εδραία πεποίθηση πως θα επιβιώσουμε και θα προκόψουμε. Δεν θέλω να αναφερθώ στους επιμέρους στόχους που έχουν να κάνουν με την βελτίωση της Παιδείας για τα Βορειοηπειρωτόπουλα εδώ στην Πατρίδα μας, την κατοχύρωση αλλά και αξιοποίηση της ατομικής και κοινοτικής περιουσίας στον χώρο μας, την επίλυση πολλών προβλημάτων τεχνικών και ουσιαστικών που θα διευκολύνουν την διακρατική μας επιβίωση. Θα ήθελα να καταθέσω την ενόραση μου για το πώς αυτά μπορούν να δρομολογηθούν. 

Θα ξεκινήσω πρώτα από την δημιουργία διαπραγματευτικής ισχύος. Γιατί όλα αυτά με διαπραγματευτική ισχύ φανερή υλοποιούνται όσον αφορά εμάς δηλαδή με πολιτική δύναμη. Είμαι σίγουρος πως ήρθαμε στο προσκήνιο όχι για να αντικαταστήσουμε ή για να εξαφανίσουμε κάποιους, αλλά για να γεμίσουμε κενά, οργανωτικά και πολιτικά του χώρου μας. Και αυτό έχει εμπεδωθεί για τα καλά. 

Η συμμετοχή των Βορειοηπειρωτών στις τελευταίες εκλογές ήταν η πολυπληθέστερη τουλάχιστον τα τελευταία 8 χρόνια. Βέβαια αν κάποιοι χαίρονται για την νίκη τους, εμείς, όπως και οι περισσότεροι Βορειοηπειρώτες αισθανόμαστε απογοητευμένοι, όχι γιατί δεν κερδίσαμε τις επαρχίες, αλλά ΓΙΑΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΑΙΡΕΜΕΝΟΣ. Και η διαίρεση αυτή προέρχεται εν πολλοίς στο ότι ορισμένοι δεν έχουν συναίσθηση των καιρών, αγνοούν επιδεικτικά το ότι ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός σβήνει, χάνεται, οι κολώνες οι οποίες στηρίζουν το οικοδόμημα μας τρίζουν και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να είναι οι τελευταίοι που θα κλείσουν την πόρτα φεύγοντας αφού το οικοδόμημα καταρρεύσει. 

Ε λοιπόν είμαστε εδώ για να λάβουμε εντολή ενότητας από τον Βορειοηπειρωτικό Λαό, τους καλούμε και θα τους καλούμε στο ίδιο τραπέζι για την ενότητα γιατί αυτό θέλει ο λαός μας. Να καλέσω από το Βήμα αυτό τον Πρόεδρο της Ομόνοιας να συναισθανθεί τον ιστορικό του ρόλο και να ανοίξει την Ομόνοια ώστε εκεί μέσα να ενωθούμε όλοι, εκεί μέσα να χαράξουμε στρατηγική και όχι στους διαδρόμους και στα κλειστά τραπέζια κρυφά σε συμφωνίες που τον μόνο στόχο έχουν την πολιτική επιβίωση προσωπικών συμφερόντων. 
Αν μη τι άλλο οφείλουμε στον λαό μας, στη βάση, να εκφραστεί, να συμμετάσχει, να διαμορφώσει πολιτική. Γι’ αυτό ήρθαμε και αυτό θα υπηρετήσουμε. Γιατί σε αντίθεση με κάποιους ψευτοηγέτες που απαξιωτικά αναφέρονται στην βάση αυτή, εμείς είμαστε περήφανοι για τον λαό μας και τον εμπιστευόμαστε και την θέληση του θα υπηρετήσουμε.  

Θα ήθελα στο σημείο αυτό να δώσουμε στο Κόμμα μας και έναν κινηματικό χαρακτήρα και για να μην παρεξηγηθώ, θέλω να πω να αγκαλιάσουμε στις δομές του Κόμματος μας οριζόντια και όχι κάθετα, κάθε τι κινηματικό που αφορά τους εν Ελλάδι Βορειοηπειρώτες , όχι να καπελώσουμε κάθετα αλλά να αγκαλιάσουμε οριζόντια κινηματικές οργανώσεις νέων, επαγγελματιών, επιχειρηματιών, επιστημόνων, να τους στρέψουμε το βλέμμα τους εδώ στην ιδιαίτερη τους Πατρίδα. Να αγκαλιάσουμε και να δώσουμε φωνή σε κάθε τι Βορειοηπειρωτικό, να μην το υποθηκεύσουμε και υποτάξουμε στις πολιτικές σκοπιμότητες όπως κάνουν άλλοι, αλλά μαζί να υπηρετήσουμε την ιδιαίτερη μας Πατρίδα. 

Να αναδιαμορφώσουμε μαζί ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης για τον χώρο μας, όπως προείπα. Από τώρα να διαμορφώσουμε ένα μάστερ πλαν και να το προτείνουμε προς υλοποίηση στην τοπική αυτοδιοίκηση. Έχει φοβέρες δυνατότητες η τοπική αυτοδιοίκηση για την ανάπτυξη συνεταιρισμών, γεωργικών, εμπορικών, τεχνικών και άλλων επιχειρηματικών προγραμμάτων. 

Αυτές είναι οι απαιτήσεις της νέας εποχής και για αυτήν πρέπει να ετοιμαζόμαστε!
Είμαι σίγουρος πως πολύ θα μας ακολουθήσουν και συνδράμουν αρκεί εμείς να κάνουμε την διαφορά και ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ. ΤΟ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΜΑΣ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΕΝΝΗΤΟΥΣ, ΣΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ.

 

Το Κόμμα των Ελλήνων για τον πολιτιστικό σφετερισμό των αρχαίων ελληνικών μνημείων

Πέρασαν κιόλας 71 ολόκληρα χρόνια από τότε που η Ιταλία του Μουσολίνι κήρυξε τον πόλεμο στην Ελλάδα, με σκοπό να την κατακτήσει και να κάνει ένα βήμα προς την ίδρυση της νέας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Σήμερα γινόμαστε μάρτυρες ενός άλλου είδους ιμπεριαλισμού, από την πλευρά της δυτικής γείτονος χώρας, αυτή τη φορά του πολιτιστικού.
 
Τελευταία πράξη του επεκτατισμού και σε αυτόν τον τομέα ήταν η έκθεση φωτογραφίας που εγκαινίασε πρόσφατα στο Αργυρόκαστρο το Ιταλικό Πολιτιστικό Κέντρο, με θέμα την αρχαία ελληνική πόλη της Αδριανούπολης που σήμερα τοποθετείται δίπλα στο χωριό Σωφράτικα της Επαρχίας Κάτω Δρόπολης Αργυροκάστρου. Οι φωτογραφίες που εκτίθενται απεικονίζουν τις ανασκαφές που γίνονται τα τελευταία χρόνια στην περιοχή γύρω από το αρχαίο θέατρο της Αδριανούπολης, από Ιταλούς και Αλβανούς αρχαιολόγους, οι οποίοι βέβαια παρουσιάζουν τα ευρήματα ως μνημεία του ρωμαϊκού ή του ιλλυρικού πολιτισμού!

Ο Υπουργός Πολιτισμού της Αλβανίας Aldo Bumci, μάλιστα, στο χαιρετισμό του, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της έκθεσης, έφτασε στο σημείο να κάνει λόγο για κοινή αλβανο-ιταλική πολιτιστική κληρονομιά, ενώ για την ελληνική εθνικότητα των ευρημάτων που προηγούνται με διαφορά αιώνων από τη ρωμαϊκή κατάκτηση της περιοχής το 168 π.Χ.  δεν έγινε φυσικά, ούτε τώρα, η παραμικρή αναφορά από κανέναν.

Για άλλη μία φορά βιώνουμε το σφετερισμό της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς όχι μόνο με την αποσιώπηση αλλά και την  αφαίμαξη των αρχαίων ελληνικών μνημείων από τα χώματα της Βορείου Ηπείρου, κάτι που έχει παρατηρηθεί και σε άλλους αρχαιολογικούς χώρους όπως της Φοινίκης, όπου και πάλι οι ιταλικές αρχαιολογικές αποστολές φυγαδεύουν στη χώρα τους, πιθανότατα με την ανοχή του αλβανικού κράτους, τα ελληνικού χαρακτήρα ευρήματα. Όλα αυτά έρχονται σαν συνέχεια της τακτικής του 45χρονου κομουνιστικού καθεστώτος, το οποίο φρόντιζε να καταστρέφει, όποτε ήταν δυνατόν, οποιοδήποτε στοιχείο πρόδιδε την παρουσία του Ελληνισμού στην περιοχή μας για περισσότερους από 21 αιώνες. 
Γιατί όμως διεξάγεται αυτή η συντονισμένη προσπάθεια; 
Γιατί κάποιοι φοβούνται την προβολή της ιστορικής αλήθειας;
Γιατί σιωπεί ο τοπικός άρχοντας της Κάτω Δρόπολης γι’ αυτή την ωμή αλλοίωση της δικής μας κληρονομιάς;

Το κόμμα «Εθνική Ελληνική Μειονότητα για το Μέλλον» καταδικάζει τις μεθοδεύσεις αυτές του πολιτιστικού σφετερισμού, αλλά αυτό όμως που μας προβληματίζει περισσότερο είναι η αδράνεια και αδιαφορία από την πλευρά της Ελληνικής Πολιτείας και συγκεκριμένα του Ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού απέναντι στις απροκάλυπτες ενέργειες της εθνικής μας καταπάτησης.
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι λαοί που δεν έχουν δική τους ιστορία προσπαθούν να σφετεριστούν την ιστορία των άλλων, θα πρέπει όμως και τα έθνη που έχουν πλούσια και μακραίωνη ιστορία να την υπερασπίζονται πάση θυσία.

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ EEMM

H EEMM για τη διακοπή μίσθωσης μεταφοράς Ελλήνων μαθητών

Άλλο ένα ισχυρό πλήγμα δέχεται ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός που διαμένει μόνιμα στα πάτρια εδάφη από το εθνικό μας κέντρο.Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, μετά τη διακοπή των συντάξεων του ΟΓΑ σε ένα μέλος κάθε ζεύγους υπερηλίκων, η μητέρα Ελλάδα αποφάσισε να διακόψει την μίσθωση των λεωφορείων για τη μεταφορά των μαθητών των ελληνικών μειονοτικών σχολείων στη Βόρειο Ήπειρο.

Η δικαιολογία δεν είναι άλλη από την έλλειψη πόρων λόγω της  οικονομικής κρίσης που αντιμετωπίζει το ελληνικό κράτος.

Κατανοούμε την δυσκολίες που προκάλεσε η οικονομική κρίση και καλούμε όλα τα μέλη του κόμματός μας και τον απανταχού Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό να σταθεί με την δέουσα πατριωτική στάση απέναντι στην πατρίδα σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Το πρόσχημα της οικονομικής κρίσης όμως, δεν δικαιολογεί παράλογες και αντεθνικές  παρεμβάσεις. Σε ό,τι αφορά τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό,  θεωρούμε  πως θα μπορούσε να υπήρχε κάποιος διάλογος  ώστε να  επαναπροσδιοριστούν οι προτεραιότητες με τα νέα δεδομένα που προέκυψαν.


Δυστυχώς το εθνικό κέντρο μέσω του διπλωματικού εκπροσώπου του στο  χώρο της αναγνωρισμένης Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, το Γενικό Προξενείο Αργυροκάστρου, αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι   οι προτεραιότητες του (… αν υπάρχουν), εξαντλούνται σε  περιπτώσεις μικροπολιτικών συμφερόντων για τις οποίες… λεφτά υπάρχουν.

Η Ελληνική Παιδεία για τους μαθητές των περιοχών με αυτόχθονα ελληνικό  πληθυσμό που διοικητικά δεν ανήκουν στο ελληνικό κράτος, είναι ένα  υψίστης αξίας αγαθό που θα έπρεπε να τους παρέχει η μητέρα πατρίδα με  κάθε τρόπο.

Ως γνωστόν, λόγω της ερήμωσης των χωριών μας από τη νεολαία, τα  περισσότερα ελληνικά μειονοτικά σχολεία στις Περιφέρειες Αυλώνα και  Αργυροκάστρου, κάθε χρόνο μειώνονται όλο και περισσότερο, με  αποτέλεσμα να συγκεντρώνονται σε ένα και μόνο σχολείο, στην καλύτερη  περίπτωση, για κάθε Επαρχία. Η μετακίνηση των μαθητών από τα χωριά  τους στο μοναδικό σχολείο που λειτουργεί στην περιοχή τους ήταν μία  τεράστια εξυπηρέτηση τόσο για τους ίδιους όσο και για τους γονείς  τους.

Με την απόφαση όμως για διακοπή της μίσθωσης των δρομολογίων από τον  τόπο διαμονής των μαθητών προς τα σχολεία τους και αντίστροφα, βάζει  γονείς και κηδεμόνες σε μεγάλη δοκιμασία οικονομική αλλά και ηθική,  αφού υπό αυτές τις συνθήκες τίθενται εύλογα τα ερωτήματα:

Δεν ενδιαφέρεται η Ελλάδα για την εκπαίδευση των παιδιών της πέρα από  τα σύνορα της;

Δεν αναλογίζεται τις εθνικές συνέπειες που μπορεί να προκαλέσει  μακροπρόθεσμα μία τέτοια κίνηση;
Η μήπως θέλει να σπρώξει τους μαθητές στην ιδιωτική εκπαίδευση,  καταργώντας έμμεσα το έστω και περιορισμένο σε οκτώ επαρχίες κεκτημένο  του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού για δημόσια εκπαίδευση στην ελληνική  γλώσσα από το αλβανικό κράτος;


Το κόμμα «Εθνική Ελληνική Μειονότητα για το Μέλλον» καλεί τον κάθε  αρμόδιο φορέα και Υπουργείο από την Ελλάδα ώστε να ενδιαφερθεί άμεσα  και να δώσει την εθνικά συμφέρουσα λύση για αυτό το μείζονος σημασίας  θέμα.


ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ EEMM

Ο Πρόεδρος, οι έπαρχοι και… οι γκρίζοι λύκοι

Σημείωση ΣΦΕΒΑ: το κείμενο αναφέρεται στην πρόσφατη επίσκεψη του Αλβανού Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Τόπι στα μέρη της Β. Ηπείρου

Όταν τα υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης και του κράτους περιοδεύουν στο νότιο μέρος της χώρας τους, στη Βόρεια Ήπειρο μας, σκέπτονται να κάνουν και μια βόλτα στις δικές μας κοινότητες και επαρχίες. Για να δείξουν και στους γείτονές τους το πόσο νοιάζονται, να δείξουν και στον εξωτερικό παράγοντα πως με την Εθνική  Ελληνική Μειονότητα τα πάνε μέλι γάλα.
Από τη στιγμή που οι δικοί μας έπαρχοι και κοινοτάρχες παίρνουν το σήμα αρχίζει μια πυρετώδης προετοιμασία. Ποιος θα τους υποδεχτεί και τι παραδοσιακό ποτό και φαγί θα προσφέρουν. Ποιος θ’ ασχοληθεί με τον λαογραφικό όμιλο και με τι τραγούδια θα τους υμνήσουν.

Αυτό συνέβηκε και με την τελευταία  επίσκεψη του αλβανού Πρόεδρου της Δημοκρατίας. Χειραψίες, αγκαλιές, καλό τσίπουρο και μεζεδάκια, χοροί με παραδοσιακές ενδυμασίες και χειροκροτήματα.
Αυτά είναι ένα μέρος του πρωτοκόλλου και ασφαλώς καλά είναι, για να δείξουμε τον πολιτισμό, την φιλοξενία και τις παραδόσεις μας. Απουσιάζει, όμως, το δεύτερο σκέλος του πρωτοκόλλου, που είναι και το σημαντικότερο. Η ενημέρωση. Τα αιτήματα, τα παράπονα, οι προβληματισμοί.

Δεν ειπώθηκε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, από τον οποίο επικυρώνονται όλοι οι νόμοι του κράτους, γιατί έγινε η απαλοιφή της εθνικότητας από τα ληξιαρχεία, γεγονός που συνέβη για πρώτη φορά στη χώρα και δεν τόλμησε να το εφαρμόσει ούτε ο δικτάτορας Χότζα. Γιατί έγιναν οι τροποποιήσεις του ερωτηματολογίου της απογραφής του πληθυσμού ώστε  να μην συμπεριλαμβάνεται η εθνικότητα και το θρήσκευμα και να υποστούν με βαριά προστύμματα όσοι δηλώσουν αντίθετα στοιχεία απ’ αυτά που αναγνώριζε το κομμουνιστικό καθεστώς για δεκαετίες και που οι άνθρωποι του δικού του περιβάλλοντος τα διευθέτησαν. Γιατί  δεκάδες εκατοντάδες στρέμματα  καταβροχθίζονται από τους αλλόθρησκους με ψεύτικους τίτλους ιδιοκτησίας. 

Γιατί υπάρχουν  μειωμένα κονδύλια (λόγω του  αριθμού των κατοίκων) στον προϋπολογισμό των δικών μας επαρχιών και γιατί τα έργα υποδομής στο δικό μας χώρο είναι μηδαμινά. Γιατί είναι άθλια η κατάσταση των σχολικών κτιρίων, η μετακίνηση των μαθητών (λόγω συγκρότησης σχολικών κέντρων), γιατί κωλυσιεργεί η εκτύπωση και η κάθαρση των βιβλίων από το εθνικιστικό τους περιεχόμενο. Γιατί  συνεχίζονται οι βανδαλισμοί στους ιερούς μας χώρους, φουντώνουν οι λεηλασίες και γιατί επικρατεί η ανασφάλεια στην Ελληνική μας Κοινότητα.

Είναι πολλά τα αιτήματα που πρέπει να είναι σαφηνισμένα και συγκεκριμένα από κάθε έπαρχο και που πρέπει να ειπωθούν μεγαλόφωνος σε κάθε συνάντηση με τους ντόπιους και ξένους ιθύνοντες, όποιας κατηγορίας κι αν είναι αυτοί. Μόνον έτσι θα δείξομε το παρόν μας, τη δύναμή μας, τη φωνή μας. Σ’ έναν καιρό που η Ελληνική Κοινότητα τα χρειάζεται. Τα έχει ανάγκη μπροστά στις απειλές των γκρίζων λύκων με πρωτοκλασάτη την Ερυθρόμαυρη Συμμαχία που μέρα με την ημέρα επεκτείνεται, διοργανώνεται με νέα παραρτήματα εντός και εκτός της χώρας, με την ευλογία του Πρόεδρου της Δημοκρατίας, αφού επικεφαλής της είναι ο αντικαταστάτης του, ο αντιπρόεδρος του Ανώτατου Συμβουλίου Δικαιοσύνης Κρεσνίκ Σπαχία, πρωτοκλασάτος εθνικιστής, ανθέλληνας με τα όλα του και διαλαλούν  πως είναι ένα έθνος που ακόμα δεν γνωρίζουν το πόσοι είναι, πως  είναι αδικούμενοι ως προς την έκταση της χώρας και με την  «ευλογία του Αλλάχ» θα κατορθώσουν να γιορτάσουν σε μια Μεγάλη Αλβανία.

Σε ενίσχυσή τους και το κόμμα των τσάμηδων ο πρόεδρος του οποίου   ρίχνει λάδι στη φωτιά, ενισχύει τον εθνικισμό, λέγοντας πως περιμένει ώστε  η Ελλάδα  να ζητήσει συγνώμη  γι’ αυτό που έκαμε, γιατί  η πληγή του τσάμικου πληθυσμού αιμορραγεί ακόμα!...
Σας αντάλλαγμα των δηλώσεων των δυο αυτών προέδρων  οι δικοί μας έπαρχοι συνόδευσαν χαμογελαστοί τον αλβανό Πρόεδρο στην Κονίσπολη, περιοχής Τσαμουριάς, χωρίς να του πουν ένα ΓΙΑΤΙ...


www.sfeva.gr

Σάββατο, 26 Νοεμβρίου 2011

Η ομιλία του Προέδρου του Κόμματος των Ελλήνων στην πρώτη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου

126 Κυρίες και κύριοι της Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής, θα ήθελα πρώτα να ευχαριστήσω εσάς για τη επιτυχή αποπεράτωση μιας πρωτόγνωρης, δύσκολης και σημαντικής διαδικασίας όπως είναι οι ανοιχτές και δημοκρατικές εκλογές που διεξήχθησαν για πρώτη φορά στους κόλπους της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας για να είναι αξιόπιστη η ηγεσία και το σώμα των αντιπροσώπων που καλέσατε σήμερα εδώ.

Το Κόμμα «Εθνική Ελληνική Μειονότητα για το Μέλλον», που ιδρύθηκε ως ένας δημοκρατικός φορέας του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού, θα σέβεται πάντα τη λαϊκή βούληση, τις συλλογικές αποφάσεις που προκύπτουν μέσα από ζύμωση και δημοκρατία. Είμαστε κατά της προσωποκρατίας και των φατριών και επιμένουμε ότι στο Κόμμα των Ελλήνων θα πρυτανεύσει το συλλογικό και συνεργατικό πνεύμα.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαίτερα το συνυποψήφιο, τον καθηγητή και καλοπροαίρετο άνθρωπο, Δημήτρη Κώτσια, ο οποίος με τη συμμετοχή του στο διαγωνισμό απέδειξε ότι εκτιμά τις φιλοπρόοδες πρωτοβουλίες της νέας γενιάς και βοηθάει να πετύχουν. Απέδειξε επίσης ότι σε αναμετρήσεις τέτοιες που στοχεύουν στην εξυπηρέτηση ενός κοινού σκοπού δε χρειάζονται βεντέτες, αλλά συνεργασία, κατανόηση και πάνω απ’ όλα όρεξη για δουλειά. Ευχαριστούμε Δημήτρη.
Δε θα παραλείψω να ευχαριστήσω όλους τους Βορειοηπειρώτες στην Αθήνα που με ιδιαίτερο πάθος οργάνωσαν πραγματικά σοβαρές εκλογές και επιβεβαίωσαν ότι η πλειοψηφία των συμπατριωτών μας αναζητά εδώ και πολλά χρόνια τη δημοκρατία, την οποία «τσαλαπάτησαν» οι «πατέρες του ΄Εθνους».
Να ευχαριστήσω επίσης όσους εντάχθηκαν στο διαγωνισμό για το Εθνικό Συμβούλιο, και αυτούς που πέτυχαν, αλλά κι εκείνους που δεν πέτυχαν, εκτιμώντας ιδιαίτερα το θάρρος τους να περιφρονήσουν τη «μαύρη προπαγάνδα του κατεστημένου», αλλά και την ανεξήγητη μεροληπτική στάση της πολιτικής ηγεσίας των Υπουργείων Εσωτερικών και Εξωτερικών της Ελλάδος που στις πρόσφατες αυτοδιοικητικές ξεπέρασε κάθε όριο λογικής και ευγένειας.

Το Κόμμα των Ελλήνων, χωρίς δεκανίκια και χωρίς υποστήριξη κύκλων επικράτησε και θα επικρατήσει γιατί προέκυψε ως μία ιστορική αναγκαιότητα και μέσα από τους κόλπους των ενδιαφερόμενων, που είναι οι ίδιοι οι Βορειοηπειρώτες και κανένας άλλος. Οποιoδήποτε αυτοκόλλητο θέλησαν να μας χρεώσουν οι προπαγανδιστές του «κατεστημένου», δε μπόρεσε να πιάσει απάνω μας και ο καιρός απέδειξε ότι εμείς είχαμε και έχουμε σύμμαχους τους Βορειοηπειρώτες και τα προβλήματά τους, ενώ εκείνοι τις ανιαρές και επικίνδυνες συμμαχίες.

Αγαπητοί συναγωνιστές,
          Το Κόμμα των Ελλήνων, σε περίπου τέσσερις μήνες κλείνει δύο χρόνια από την ίδρυσή του. Στην πολιτική σκηνή της χώρας είναι ο μόνος νόμιμος πολιτικός φορέας που έχει ξεκάθαρο και άμεσο πολιτικό πρόγραμμα που καλύπτει ιδιαίτερα τα συμφέροντα του Ελληνισμού. Είναι ένα κόμμα στο οποίο ομιλούμε ελληνικά και πράττουμε ελληνικά. Και οι στόχοι του δεν παρεκκλίνουν από τους βασικούς στόχους της προηγμένης και ανθρώπινης κοινωνίας.

Οι  ιστορικές περιστάσεις χρέωσαν σε μας έναν άλλο ρόλο: Το ρόλο της μειονότητας σε μια χώρα και κοινωνία που μόλις δύο δεκαετίες άνοιξε τις πύλες στο σύγχρονο κόσμο, που ακόμα η υπεροχή της πλειοψηφίας και  η πεπαλαιωμένη νοοτροπία της πολιτικής, παρά τις δεσμεύσεις τους με την ευρωπαϊκή και διεθνή κοινότητα, αφήνουν στο περιθώριο τα δικά μας δικαιώματα και ελευθερίες.
Σ’ αυτές τις συνθήκες καθίσταται απαραίτητη η αγωνιστικότητά μας, η μαζική ενεργή συμμετοχή στον αγώνα και πάνω απ’ όλα απαιτείται σύγχρονος προγραμματισμός για την επίτευξη των στόχων.

Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου 2011

Οι Γραμματείες του Κόμματος των Ελλήνων


127 Βάσει του άρθρου 24 του Καταστατικού , εγκρίθηκαν στις 19.11.2011 στο Εθνικό Συμβούλιο του Κόμματος ΕΕΜΜ οι ακόλουθες γραμματείες, οι οποίες θα παίξουν ένα σημαντικό ρόλο στην περαιτέρω οργάνωση και λειτουργία του κόμματος σε κάθε τομέα. 

Τουλάχιστον το 30 τοις εκατό των μελών σ’ αυτές τις γραμματείες θα πρέπει να είναι γυναίκες. Στην ουσία οι γραμματείες αυτές αποτελούν τις ομάδες εργασίας του θεσμού, στον εξειδικευμένο προγραμματισμό και τη μελέτη των οποίων, το Εθνικό Συμβούλιο θα στηρίζει τις αποφάσεις. 
Η επάνδρωσή τους θα γίνει με ειδήμονες του αντίστοιχου τομέα και από το Εθνικό Συμβούλιο, αλλά κυρίως από επιφανείς προσωπικότητες που ασχολούνται με τα κοινά θέματα του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού. Ο υπεύθυνος της κάθε γραμματείας εντάσσεται αυτομάτως στο Εθνικό Συμβούλιο και ταυτόχρονα οι 17 θα τελούν συμβουλευτικό ρόλο προς το Προεδρείο του Κόμματος. 

Η συμμετοχή στις γραμματείες είναι ανοιχτή και ελεύθερη χωρίς ιδεολογικούς περιορισμούς. Καλούνται όσοι νομικοί, καθηγητές, επιστήμονες, καλλιτέχνες, οικονομολόγοι, πολιτικοί μηχανικοί, αρχιτέκτονες, προγραμματιστές, κοινωνιολόγοι, αρχαιολόγοι, δημοσιογράφοι, δημοσιολόγοι, γνώστες ξένων γλωσσών, γνώστες ευρωπαϊκών προγραμμάτων, πρώην βουλευτές, έπαρχοι κ.ά, που βρίσκονται στη γενέτειρα ή στο εξωτερικό, όπως δηλώσουν την προτίμησή τους στα τηλέφωνα 00355-672015777,  00306974946206
e-mail: info@mega-eemm.com

Οι γραμματείες έχουν ως εξής:
 
1.    ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

2.    ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

3.    ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

4.    ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ

5.    ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΘΝΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

6.    ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

7.    ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΩΝ

8.    ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

9.    ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΜΕ

10.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΟΜΟΓΕΝΩΝ  ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΜΟΥ

11.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΟΜΟΓΕΝΩΝ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΕΝΔΟΧΩΡΑΣ

12.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

13.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ

14.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

15.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

16.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑΣ

17.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΜΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΙΤΣΙΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΕΜΜ

Οι συνταξιούχοι ελληνοδιδάσκαλοι προσηλωμένοι στα εθνικά μας προβλήματα

του καθηγητή Δημήτρη Παππά          

 Πρόσφατα  ο Σύνδεσμος των Συνταξιούχων Ελληνοδιδασκάλων του Νομού Αργυροκάστρου διοργάνωσε ευρεία εκδήλωση, στη Δερβιτσιάνη, για την παρουσίαση ενός βαρυσήμαντου βιβλίου και για έναν σύντομο απολογισμό της δράσης αυτού του Συνδέσμου.  

Τονίζουμε εξ αρχής ότι οι παρευρισκόμενοι, ντόπιοι και φίλοι μας Ελλαδίτες, αξιολόγησαν θετικά την όλη προσπάθεια των συνταξιούχων μας, οι οποίοι αποτελούν ένα υπολογίσιμο κομμάτι της κοινωνίας μας και έχουν τη στήριξη και υποστήριξη πολλών παραγόντων ένθεν και ένθεν (από δω και από κει).         
 “Δεν είστε συνταξιούχοι αλλά δάσκαλοι σε δράση…”, είπε ένας καλοθελητής μας.   
      
  Στον εναρκτήριο  λόγο του ο Πρόεδρος  του Συνδέσμου,  κ. Γιάννης Ανδρούτσος, αναφέρθηκε σύντομα  στη σημασία της  εκδήλωσης και του πέμπτου συλλογικού βιβλίου των συνταξιούχων με τίτλο: Η Εθνική Ελληνική Μειονότητα στην Ενβεριανή καταιγίδα - Μαύρη Βίβλος.

 Μετά  έγινε η παρουσίαση του εν  λόγω βιβλίου από τον αξιόλογο  φιλόλογο κ. Νίκο Υφαντή, ο οποίος  επιμελήθηκε και συνέταξε αυτό  το βιβλίο- τόσο ελκυστικό, τεκμηριωμένο  και εμψυχωτικό για τις επόμενες γενιές.
  Ποιο  εν συντομία το περιεχόμενο  του βιβλίου, το οποίο ζωντανεύει  μνήμες, συνεγείρει αισθήματα και  ευαισθητοποιεί τους πάντες;
  Σ’  αυτό περιγράφονται με μελανά  χρώματα οι φρικαλεότητες και  βιαιοπραγίες του κομμουνιστικού  καθεστώτος, ιδιαίτερα στο χώρο της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, κατά την περίοδο 1943-1990.
 Στιγματίζεται  έντονα η άνευ προηγουμένου  ταξική πάλη στο κομμάτι αυτό  του Ελληνισμού, όντας αποκομμένο, τότε, από τον Εθνικό κορμό. Συνεπώς ,στα πλαίσια αυτής της πάλης εκδηλώθηκαν τάσεις αφελληνισμού και ανθελληνικού χαρακτήρα από το κατεστημένο ,τάσεις που πήραν σάρκα και οστά στους διωγμούς των αντιφρονούντων, ακόμη και σε μαζικές σφαγές, όπως της Γλύνας και του Λιμποχόβου, της Μεμόραχης κλπ.

 Το μαρτυρολόγιο  κάθε χωριού, σχεδόν, παρουσιάζει τους πολλούς φυλακισθέντες και εξορισθέντες, καθώς και τα σπαραξικάρδια βασανιστήρια τους στα κρατητήρια, στα κελιά των φυλακών και στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, σε μια περίοδο που τα στόματα σιωπούσαν αναγκαστικά και οι καρδιές κόχλαζαν, επαναστατούσαν.  
  Οι συνέπειες της ταξικής πάλης προκάλεσαν και το ξεθώριασμα ή και το στραγγάλισμα πολλών  στοιχείων του ακτινοβόλου πολιτισμού μας, τον περιορισμό της γλώσσας, την βεβήλωση της Εκκλησίας, την απαγόρευση των θρησκευτικών μας εθίμων κ.ά.         

Για  την εκτύπωση αυτού του βιβλίου  χρειάστηκε αρκετός χρόνος και  κόπος. Γι’  αυτό ασχολήθηκαν αρκετοί συνταξιούχοι, όμως βοήθησαν και άλλοι επώνυμοι ή απλοί άνθρωποι, γνώστες των γεγονότων, είτε  ζουν στο χώρο μας είτε μακριά μας. Εκτός από τα μέλη του Αντιπροσωπετικού Συμβουλίου, αξίζει να αναφέρουμε και τους:Ανδρέα Τσάκα, Βαγγέλη Παπαχρήστο, Χρήστο Τσελίκη, Θοδωρή Βεζιάνη, Χαράλαμπο Κίτσιο, Γιώργο Σιούκουρα, Αντώνη Γκιώκα κ.ά.         

 Θα πρέπει  να τονίσουμε, επίσης, ότι εμψυχωτής για την  έκδοση ενός τέτοιου βιβλίου ήταν, πριν από λίγα χρόνια, ο ακούραστος Μενέλαος Ζώτος.         
 Μετά  την παρουσίαση του βιβλίου,  ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου εξέθεσε σύντομα και άλλες  μορφές δουλειάς, τα δύο τελευταία χρόνια, των συνταξιούχων, έχοντας ως πρόεδρο τον άοκνο κ.Γιάννη Ανδρούτσο.         
 Ασφαλώς, δεν κάναμε πολλά, αλλά λίγα και καλά, έχοντας υπόψη το αρχαίο ρητό :”Ουκ εν τω πολλώ  το ευ, αλλ’ εν τω ευ το  πολύ”.    
     
 Η δράση  των συνταξιούχων δασκάλων μας επικεντρώθηκε και σε θέματα κοινωνικού, πολιτιστικού, εκπαιδευτικού και ιστορικού περιεχομένου. Όσοι δραστηριοποιήθηκαν, διατύπωσαν τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους στον τύπο, σε συνεντεύξεις και ομιλίες, στις τηλεοπτικές εκπομπές στα Ελληνικά, σε διάφορα σχολεία, ιδίως στην Παιδαγωγική Σχολή, όπου, εκτός των άλλων, έγιναν και θεματικές συζητήσεις, όπως η “Φιλία”, το “Γνώθει σ’ αυτόν” κλπ.         

  Επίσης προσπαθήσαμε  να αναδείξουμε  προσωπικότητες του  χώρου μας, όπως  είναι ο Βασίλης Σαχίνης, ο Μηνάς Πάρας, ο Γρηγόρης Λαμποβιτιάδης, ο Θοδωρής Μάλλιος, ο Αχιλλέας Μπότης ο Φώτος Τσούκλας, ο Θοδωρής Ράφτης, ο Φώτος Μπιτσιούνης κ.ά.         

 Δραστηριοποιήθηκαν  περισσότερο προς αυτή την  κατεύθυνση και στη συγγραφική  εργασία οι:Χρήστος Ντρίτσος, Σωκράτης Παπαδόπουλος, Θεόδωρος Παππάς, Μιχάλης Μάσσιος, Χρήστος Ζώκος, Θανάσης Τζούμπας, Κώστας Γκατζιώνης, Βιργινία Αγγέλη κ.ά.  Είναι μακριά μας ,αλλά βρίσκονται κοντά μας: Χρήστος Τσελίκης Θωμάς Παπάς, Κώστας Μακαριάδης Αριστείδης Ιασωνίδης. Μεγάλη και η προσφορά του Θεόδωρου Βεζιάνη που συγκέντρωσε και φωτογραφικό υλικό.         

Όμως, είμαστε  συνειδητοί ότι υστερούμε σε μερικά πράγματα.
Τι, λοιπόν, δεν μπορέσαμε να κάνουμε;         

 Δεν κατορθώσαμε  να προβάλουμε πιο πολύ και  πιο έντεχνα την προγονική μας κληρονομιά, ώστε να αποτελέσει πηγή έμπνευσης στα δρώμενα του χώρου μας.         
 Δεν κατορθώσαμε  να πείσουμε διάφορες ομάδες  του πληθυσμού μας ότι ο  πολιτισμός μας συνδέεται στενά  με την Ορθοδοξία και ότι  αυτά τα  δύο έχουν συμβαδίσει πάντοτε.          
 Δεν κατορθώσαμε  να σταθούμε όσο πιο κοντά  στην Εκκλησία και να γίνουμε  παράδειγμα προς μίμηση.         
 Δεν κατορθώσαμε  να βοηθήσουμε περισσότερο την  τραυματισμένη παιδεία μας, σαν  συνέπεια της μαζικής μετανάστευσης  των νέων μας.          
 Δεν κατορθώσαμε  να αποφύγουμε την κακοποίηση  της γλώσσας μας στο τυπικό  μέρος της και στην ορθογραφία.          
 Δεν κατορθώσαμε  να αγγίξουμε όσο πρέπει την  κοινωνικότητα, τουλάχιστον στους  κόλπους του συνδέσμου μας.   Αρκεί να πούμε ότι δεν παρευρεθήκαμε πάντα κοντά στους  ταλαιπωρημένους και αρρώστους συναδέλφους μας, ώστε να απαλύνουμε τον πόνο τους και να μειώσουμε την πίκρα των δικών τους.         
 Δεν κατορθώσαμε  να ενισχύσουμε τη φιλία  και να απομακρύνουμε τη διχόνοια ανάμεσα στους  ανθρώπους σε συνεργασία με τα όργανα της  Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Έτσι ,η κοινωνική συνοχή, η ενότητα, στα χωριά μας βρίσκεται στα κακά της χάλια.         

 Δηλαδή, έχουμε  προβλήματα με τα οποία πρέπει  να ασχοληθούμε στο μέλλον πιο πολύ, μεθοδικά και ποιοτικά, έτσι που σε μια νέα εκδήλωση να παρουσιαστούμε «Πολλώ κάρονες».   



ΣΤΟ ΕΤΗΣΙΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΑΞΕΧΑΣΤΟΥ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΟΥΤΣΗ       
Στην ομιλία του ο συνταξιούχος δάσκαλος Δημήτρης Παππάς, ανάμεσα στα άλλα είπε:

« Κύλησε ένας χρόνος χωρίς τον αείμνηστο Τάκη.       
 Αισθητή η απουσία  του στους ανθρώπους της καρδιάς του, στους συγγενείς του, στους φίλους του, στους συνταξιούχους δασκάλους μας, στην κοινότητά του και ευρύτερα. Λείπει ένας νους φωτισμένος, συναινετικός, διαυγής, οξυδερκής.       
 Λείπει μια  καρδιά που χωρούσε όλους, μια  καρδιά μεγάλη, πλατιά, δυνατή, πλούσια, εύσπλαχνη, με χτύπους και παλμούς ευγενικούς.
Ένας άνθρωπος με φαντασία, με αισθήματα βαθιά, με λόγο εμπεριστατωμένο.               
 Άνθρωπος που  είχε θέσει πάνω απ’ όλα  την ανθρωπιά, την αρετή, τη δικαιοσύνη.  «Χωρίς ανθρωπιά δεν αξίζει να ζει κανείς», έλεγε ο ενάρετος Τάκης. 
 Κι εμείς, ως συνάδελφοί του, τον τιμούμε και τον θυμόμαστε.  
Τον ακούμε και τον βλέπουμε νοερά παντού: στους δρόμους, στο Αργυρόκαστρο, στις συσκέψεις και στις  εκδηλώσεις των συνταξιούχων δασκάλων, σε κάθε δραστηριότητά μας.
 Ριζωμένο βαθιά στην καρδιά μας. Ανεξίτηλα μένουν τα ίχνη του.       
 Αιωνία η μνήμη  του!».