Σάββατο, 31 Δεκεμβρίου 2011

Ευτυχισμένο το νέο έτος 2012!


Το ιστολόγιο toorama.blogspot.com εύχεται 
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ 
ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ
ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΤΟ 2012 ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΗΜΕΡΕΣ 
ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ
ΟΣΟ ΕΙΔΙΚΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΟΡΕΙΟ ΗΠΕΙΡΟ ΜΑΣ!


''Η αυτονομία δεν είναι αρκετή για τους Κούρδους''

Η αναπληρώτρια πρόεδρος του φιλοκουρδικού κόμματος της Τουρκίας ''Ειρήνη και Δημοκρατία''μίλησε σε συνέδριο στην Γερμανία για την μετανάστευση των Κούρδων και έκανε ενδιαφέρουσες δηλώσεις επί του Κουρδικού.

''Κάποιοι Κούρδοι στην Τουρκία θέλουνε αυτονομία.Το ερώτημα είναι πόσοι από αυτούς θέλουν.Πρέπει να γίνουν συζητήσεις επί του θέματος.Πιστεύω ότι οι Κούρδοι θα πρέπει να αποφασίζουν για το μέλλον τους μόνοι τους.Είναι αλήθεια ότι στην αρχή θέλαμε αυτονομία,αλλά σήμερα οι Κούρδοι της Τουρκίας πιστεύουν πως δεν είναι αρκετή'' 

δήλωσε στο συνέδριο που έγινε στην Γερμανία η αναπληρώτρια πρόεδρος του φιλοκουρδικού κόμματος ''Ειρήνη και Δημοκρατία'' ενώ στην συνέχεια σκλήρυνε την στάση της δηλώνοντας:


 ''Η πολιτική του εξαναγκασμού εναντίων των Κούρδων πρέπει να σταματήσει,η ελευθερία,αυτονομία και η ανεξαρτησία είναι δικαιώματα των Κούρδων.Για παράδειγμα,η Τουρκία μπορεί να δημιουργήσει ένα ομοσπονδιακό σύστημα σαν αυτό της Γερμανίας.Η Άγκυρα θα μπορεί να αποφασίζει για τα ομοσπονδιακά θέματα,ενώ οι Κούρδοι θα πρέπει να είναι σε θέση για να αποφασίζουν για τα περιφερειακά θέματα.
Οι Κούρδοι θα πρέπει να αποφασίσουν για το μέλλον τους μέσω ενός δημοψηφίσματος.Θα αποδεχθούμε τα αποτελέσματα του δημοψηφίσματος,που θα μπορούσαν να είναι αυτονομία,ομοσπονδία η ανεξαρτησία για τους Κούρδους της Τουρκίας.Οι Κούρδοι θα πρέπει να αποφασίζουν για το μέλλον τους όπως κάθε άλλο έθνος στον κόσμο,και ο κόσμος πρεπει να το αποδεχθεί''.

Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2011

Απεβίωσε ο Ελληνοαμερικανός με καταγωγή από τη Β. Ήπειρο διαπρεπής καθηγητής Νικόλαος Σταύρου

Ο Ελληνοαμερικανός καθηγητής πολιτικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο Χάουαρντ της Ουάσινγκτον, Νικόλαος Σταύρου, έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 76 ετών.

Ο γνωστός ακαδημαϊκός, ο οποίος ήταν μια από τις λίγες «μαχητικές φωνές» του Ελληνισμού στον αμερικανικό πανεπιστημιακό χώρο, απεβίωσε μετά από καρδιακό πρόβλημα, σε νοσοκομείο της πολιτείας Μέριλαντ των ΗΠΑ.

Ο αποθανών είχε γεννηθεί στη Γριάσδανη της Βορείου Ηπείρου και έγραψε βιβλία και μελέτες για σειρά θεμάτων που αφορούν τη χώρα μας, αλλά κυρίως αρκετά άρθρα σε αμερικανικά ΜΜΕ για τα «δικαιώματα των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου, που καταπατήθηκαν βάναυσα από τις αλβανικές αρχές», όπως υπογράμμιζε χαρακτηριστικά.

Συγκινητική θεωρήθηκε η πολύχρονη προσπάθειά του να βρει τα οστά του αδελφού του Γρηγόρη στην Αλβανία και να τα ενταφιάσει στον τάφο του πατέρα τους. Ο αδελφός του είχε καταδικαστεί σε θάνατο και εκτελέστηκε από το καθεστώς του Χότζα στις 3 Σεπτεμβρίου 1953. Η Ελληνική Πολιτεία τον τίμησε μετά θάνατο το 1991.

Ο καθηγητής Σταύρου είχε ιδρύσει και διεύθυνε το περιοδικό «Mediterranean Quarterly», το οποίο θεωρείτο ένα από τα πιο αξιόλογα έντυπα πολιτικού περιεχομένου στην αμερικανική πρωτεύουσα, μέσω του οποίου αναδεικνύονταν και προβάλλονταν θέματα που αφορούσαν την Ελλάδα, την Κύπρο και την ευρύτερη περιοχή.
 
Newsroom ΔΟΛ

από www.in.gr

Τετάρτη, 28 Δεκεμβρίου 2011

ΚΑΜΩΜΑΤΑ ΕΠΑΡΧΩΝ


Μερικοί έπαρχοι που βασικά υιοθέτησαν κατά γράμμα της εξοντωτική πολιτική του διδύμου Ντούλε - Μπολάνου και σια, τρομοκρατούν και εκβιάζουν ανοιχτά τους πολιτικούς αντιπάλους τους στις επαρχίες τους εκδηλώνοντας ανοιχτά την αυταρχική τους συμπεριφορά. 

Στη σύνταξη της εφημερίδας μας έφτασαν αρκετές διαμαρτυρίες, οι οποίες επιβεβαιώνουν ότι μετά τις εκλογές της 8ης Μαΐου, οι έπαρχοι του ΚΕΑΔ που προέκυψαν πλειοψηφικά από την εκβιαζόμενη ψήφο των πολιτών συμπεριφέρονται αυταρχικά απέναντι πολιτών που έτυχαν αυτή τη φορά να είχαν διαφορετική πολιτική επιλογή. Πιο έντονο αυτό το φαινόμενο εκδηλώνεται στις επαρχίες Λιβαδειάς και Δίβρης. 

Οι σύμβουλοι του Κόμματος των Ελλήνων αντιδρούν έντονα στις αυθαιρεσίες των Επάρχων και την απραξία των συμβουλίων που επιτρέπουν τέτοιες πρακτικές οι οποίες δεν αρμόζουν στο ρόλο του τοπικού άρχοντα και δε συμφωνούν με το νόμο «Περί οργάνωσης και λειτουργίας της τοπικής αυτοδιοίκησης». 

Αρκετοί πολίτες ελληνικής καταγωγής εκτός από την ταλαιπωρία της αλβανικής γραφειοκρατίας και της διακριτικής αντιμετώπισης του αλβανικού κράτους φαίνεται να επιβαρύνονται τώρα και από την απαράδεκτη συμπεριφορά των Επάρχων και των πιονίων τους. Τα δημοτικά συμβούλια επίσης βρίσκονται στη μέγκενη των αρχόντων και δε χαίρουν την ελευθερία συλλογικής και λογικής απόφασης.

Νταλιάνης: «Να σας σφραγίσει ο Καλυβιώτης»

Η ομάδα συμβούλων του Ελληνικού Κόμματος στη Λιβαδειά, Σταύρος Παπάς, Σπύρος Μητσιώνης και Γαρούφω Γιάτα παρουσίασαν πρόσφατα στον πρόεδρο του οικείου συμβουλίου Ζήσο Νάσιο, ένα υπόμνημα στο οποίο στιγματίζεται η μεροληπτική και αυταρχική στάση του επάρχου Ηρώδη Νταλιάνη, αλλά και το φαινόμενο σφετερισμού εκ μέρους του ιδίου του προέδρου  της εξουσίας του συλλογικού οργάνου εις βάρος των πολιτών και των προβλημάτων της περιοχής.

Μεταξύ άλλων στο υπόμνημα διατυπώνονται τα εξής:

1. Σε αντίθεση με τον Κανονισμό Λειτουργίας του Επαρχιακού Συμβουλίου οι εκλογές για τα συμβούλια των χωριών διεξάγονται χωρίς χρονοδιάγραμμα, χωρίς τη συμμετοχή της αντιπολίτευσης στο συμβούλιο και σε πολλές περιπτώσεις χωρίς την ειδοποίηση των ενδιαφερόμενων και κατά κάποιον τρόπο διορίζονται πρόεδροι της αρεσκείας και της επιλογής του Επάρχου. Το γεγονός αυτό προκαλεί διάσπαση και δυσαρέσκειες μεταξύ των κατοίκων και παρατείνει την ανυπαρξία και την έλλειψη έργου στα χωριά.

2. Σε αντίθεση με το ρόλο που αρμόζει σε έναν Έπαρχο διαπιστώνεται έντονα και καθημερινά η αλαζονική του στάση και η περιφρόνηση προς τους πολίτες που δεν έτυχαν να τον ψηφίσουν. Δημοσίως και μεγαλόφωνα λέει στους απλούς πολίτες «Πηγαίνετε να σας σφραγίσει ο Καλυβιώτης που ψηφίσατε».

3. Οι υπάλληλοι της Επαρχίας δε σέβονται το ωράριο εργασίας και ακολουθούν την ίδια τακτική του επάρχου τηρώντας δύο μέτρα και δύο σταθμά προς διαφορετικούς πολίτες της Επαρχίας.

4. Η παιδεία στην Επαρχία Λιβαδειάς καταρρέει. Μαθητές από μακρινά χωριά διανύουν ολόκληρα χιλιόμετρα για να φτάσουν στη Λιβαδειά, ενώ η Επαρχία δεν έχει λάβει κανένα μέτρο για τη μεταφορά τους.                                        

Γ. ΚΡΟΜΜΥΔΑΣ


Καλτσούνης: Αδιαφορεί για την Αϊθούλα 

Αϊθούλα είναι ένα πηγάδι στο ορεινό χωριό της Τσερκοβίτσας που κτίστηκε το έτος 1875 και φαίνεται ότι ο δημιουργός του πάνω στις πέτρες σκάλισε με μεράκι ένα σταυρό. Το πηγάδι αυτό  δίπλα σε έναν γεροπλάτανα που δρόσιζε επί 196 συναπτά  έτη τα χείλη των περαστικών  και ανήκει στο ιστορικό και πολιτιστικό απόθεμα του χωριού και ολόκληρης της περιοχής, περιφράχτηκε από ιδιοκτήτη που επωφελήθηκε γεωργική γη δίπλα σ' αυτό με το πρόσχημα ότι του δόθηκε με απόφαση της Επιτροπής Κατανομής Γης του χωριού το 1994.

Σαράντα επτά κάτοικοι του χωριού διαμαρτυρήθηκαν στο Επαρχιακό Συμβούλιο, στον Έπαρχο της Δίβρης και στον Περιφερειάρχη, αλλά η απάντηση που εδόθη με αρ. πρωτοκόλλου 15 την ημερομηνία 17.02.2011 από τον έπαρχο Σωκράτη Καλτσούνη ήταν «περί ανέμων και υδάτων» και πέραν της ευαισθησίας των πολιτών της Τσερκοβίτσας. 

Στην απάντησή του, μεταξύ άλλων ο Έπαρχος γράφει: «Γι' αυτή την υπόθεση παρουσιάστηκε στην Επαρχία ο Δημογέροντας της Τσερκοβίτσας και εξηγήθηκε ότι βάσει δικαστικής απόφασης αυτό το πηγάδι συμπεριλαμβάνεται στην έκταση του και επανέρχεται στην προηγούμενη κατάσταση, αφαιρώντας το δικαίωμα υδροληψίας τριών οικογενειών που είχαν μεταφέρει με αγωγούς το νερό στα σπίτια τους και παρέχοντας στον ιδιοκτήτη να εκμεταλλευτεί το νερό με οποιονδήποτε τρόπο».

Η επιπόλαιη αυτή απάντηση απέχει από την πραγματικότητα γιατί τα πρακτικά που διαθέτει η Επιτροπή Κατανομής Γης του χωριού και η υπεύθυνη δήλωση του προέδρου Κώστα Παπά και των μελών Φάνη Θωμά, Ηλία Παπά, Γιάννη Τρίχα και Φάνη Ντάκο, επιβεβαιώνουν το αντίθετο: «Εμείς ως επιτροπή ουδέποτε έχουμε μετρήσει και καταγράψει το χώρο του πηγαδιού για λογαριασμό κάποιου ιδιοκτήτη. Το πηγάδι ήταν και παραμένει του χωριού και αυτό το επιβεβαιώνει η επιγραφή. Σύμφωνα με το τοπογραφικό στο πηγάδι Αϊθούλα ανήκουν 746 μ2 οικόπεδο...».

Εν τω μεταξύ, στο πρακτικό που εξέδωσε το1994 η επιτροπή της γης στον  συγκεκριμένο ιδιοκτήτη φαίνεται ξεκάθαρα η πλαστογράφηση της έκτασης στην τοποθεσία «Πηγάδι», αλλά και  η μεταμόρφωση του τοπογραφικού που παρουσιάστηκαν ως τεκμήρια στο δικαστήριο.
Η αδιαφορία του Επάρχου έναντι  σε τέτοιες πράξεις που θίγουν τη συλλογική νοημοσύνη και ταυτόχρονα καταστρέφουν τις κοινές αξίες της περιοχής, παραμένει αίνιγμα για τους κάτοικους της Τσερκοβίτσας.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΣ

«ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΑΔΑ»!


Με την πένα του Σωκράτη Παπαδόπουλου
                                                    
  Κρίση, μαύρα, κατάμαυρα σύννεφα πάνω κάτω  σ’ όλη την ατμόσφαιρα της  Υδρογείου. Στο  επίκεντρο η χώρα που γέννησε τον σύγχρονο πολιτισμό, η χώρα των θεών, των ημίθεων, των ηρώων, των φιλοσόφων, των επιστημόνων, των καλλιτεχνών κάθε είδους, του Ολυμπισμού και των άθλων, των μύθων και της πραγματικότητας.

Η Ελλάδα του Αχιλλέα και του Οδυσσέα, του Λεωνίδα και του Αλέξανδρου, του Ομήρου και του Αριστοτέλη και άλλων αμέτρητων γιγάντων της γνώσης, της φιλοσοφίας και του  θεάματος…        
 Κάτι  σαν πολύ απρόοπτο για  την χώρα που και οι λέξεις «οικονομία¨ και ¨κρίση», πες πως σ’ όλες τις γλώσσες του κόσμου, είναι δικές της. Η εξήγηση, απλά, είναι “ Και ο Ήλιος έχει κηλίδες”. Ύστερα από τη Ελλάδα, κοντά στο γκρεμό, είναι η Πορτογαλία, η Ιρλανδία, η Ισπανία, η Ιταλία και άλλες χώρες.   
    
  Εκείνο που προξενεί ερεθισμό είναι πως σε δύο από τις αναφερόμενες χώρες στα σουπερμάρκετ τους  πωλούνται μπλουζάκια, στα  οποία διαβάζεις: 
«Δεν είμαστε Έλληνες, δεν είμαστε Ελλάδα». 
Και, έτσι, χωρίς να  το θέλουν, εκτός τι επινοούν, λένε την μεγάλη αλήθεια, που δεν είναι αυτό που θα ποθούσαν και τόσο πολύ. Ζηλεύουν, διότι, όπως έχει τραγουδήσει ο Βαλαωρίτης «Ελλάδα το Βασίλειο σου βασίλεμα δεν έχει…».        

   Εξάλλου, υπενθυμίζουμε τους Γερμανούς του περιοδικού FOCUS, που παρουσιάζει στο εξώφυλλο του χλευαστικά ανθελληνικά κείμενα και πλαστογραφημένες φωτογραφίες, πως ο μεγαλύτερος συγγραφέας τους ο Γκαίτε, έλεγε: « Ό,τι  είναι η καρδιά και ο νους για τον άνθρωπο, είναι η Ελλάδα για την ανθρωπότητα». 

«Ο τόπος αυτός είχε, έχει και θα έχει πνευματικές, ιστορικές και ανθρώπινες αξίες»


- απ΄ την ομιλία του πρώην Προέδρου Ομόνοιας κ. Σωτήρη Κυριαζάτη σε βιβλιοπαρουσίαση του Συνδέσμου Συνταξιούχων Ελληνοδιδασκάλων στη Δερβιτσάνη -


Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση! 
Συγχαίρω την οργανωτική επιτροπή, τον κ. Ανδρούτσο και την  παρέα του  για την πετυχημένη αυτή συνάντηση και εκδήλωση.           
Έχετε κάνει,  πια, παράδοση τις  ετήσιες εκδηλώσεις, με πλούσιο και με ουσία περιεχόμενο.    
       
Δεν ξεχνάτε  ότι ο τόπος αυτός είχε, έχει και θα έχει πνευματικές, ιστορικές, κοινωνικές και ανθρώπινες αξίες. Και, αν και ο οδοστρωτήρας της δικτατορίας προσπαθεί να ισοπεδώσει τα πάντα, ο κόσμος και ο τόπος αυτός αντέχει. Δε λυγάει.           
Δεν ξεχνάτε  ότι χρέος μας όλων είναι τις αξίες αυτές να τις αναδεικνύουμε. Και χρέος όλων να διαφυλάξουμε τις παραδόσεις μας, την ιστορία μας και τη γλώσσα μας, την ταυτότητά μας.           
Και πρώτα  απ’ όλα δεν ξεχνάτε  τον κοινωνικό ρόλο του δασκάλου, το ρόλο σας. Και γνωρίζετε ότι ο ρόλος του δασκάλου, γενικά, είναι μεγάλος,  άφθαστος. Κάθε άνθρωπος δεν μπορεί να μην έχει μια μάνα κι έναν δάσκαλο.           


  Όταν ο δάσκαλος  βρίσκεται μέσα στην τάξη, σκύβει, χαμηλώνει για να σηκώσει τους  μαθητές του και να τους ανυψώσει παραπάνω απ’ τον εαυτόν του για να εξασφαλιστεί η εξέλιξη. Ο δάσκαλος δίνει κάτι απ’ την ψυχή του στο μαθητή. Όμως μερικοί ξεχνούν να σηκωθούν και μένουν μικροί, ίσα με τα θρανία. Γι’ αυτό υπάρχουν τάξεις γεμάτες δάσκαλο κι άλλες που απουσιάζει.            
 Όμως  ο ρόλος του δασκάλου δε μένει, δε χάνεται, δε σβήνει μέσα στην τάξη. Παίρνει κοινωνικό-πολιτιστικές, με πολιτική ευαισθησία, διαστάσεις και προτεραιότητα.           
 Και αυτό εσείς  δεν το ξεχνάτε. Προσπαθείτε  να κάνετε τόπο με το έργο  σας, να μείνετε κι όχι απλώς να περάσετε. Μύριοι περνούν, σημασία έχει ποιος μένει. Και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνούμε και να χανόμαστε μέσα στους θάμνους, αλλά να σηκώνουμε το κοινωνικό-πολιτικό ενδιαφέρον για τα δρώμενα στον τόπο μας. 


Να  επηρεάσουμε και στα μέσα τω ν μαθητών μας, των πρώην ,για να σκάψουμε, ν' αφουγκραστούμε, ν ‘ ακούσουμε το καρδιοχτύπι αυτού του τόπου και κόσμου που μας γέννησε, μας κουνάρησε, μας σπούδασε και μας μεγάλωσε, να δείχνουμε την ευγνωμοσύνη μας γι’ αυτό.           
 Ν’ ακούσουμε  και να παρέμβουμε στη λύση  των προβλημάτων του, να κυβερνήσουμε  τον τόπο μας  κι όχι απλώς να’ χουμε την εξουσία. Να επηρεάσουμε και να επιδράσουμε, ιδιαιτέρως, για τη συνεννόηση, την επικοινωνία,  την ενότητα.           
 Δεν μπορούμε και δεν πρέπει ν’ αντέξουμε, να βλέπουμε τη διχόνοια να κερδίζει έδαφος, να φτάνουμε στα  χρωματιστά καφενεία και καρέκλες, κόκκινες, πράσινες, μπλε, όπως στην ταινία του Χάρυ Κλιν, και να δρα κρυφοφάνερα η ταξική πάλη.           
  
Η ενότητα όμως δεν επιτυγχάνεται με προσκλήσεις και συνθήματα, αλλά βάσει κοινών αρχών και στόχων, που γίνονται σημείο αναφοράς, άξονας, πόλος έλξης γι  αυτούς που βούλονται, διαλογίζονται και μπορούν να προσφέρουν.       
 Αυτό επιδιώκει  και προσδοκά να πετύχει ο  “Σύνδεσμος Αναγέννησης και Ανάπτυξης”που πάει να ιδρυθεί. Σ’  αυτόν μπορούν και δύνανται να συσπειρωθούν, συστρατευτούν όλοι ανεξαρτήτως πιστεύω και κομματικής  τοποθέτησης, ελληνικής καταγωγής τέκνα αυτού του τόπου, σκόρπια απανταχού. Όλοι όσοι μέσα έχει γεννηθεί και γεννιέται, ξυπνάει το μεγάλο συναίσθημα ότι εκτός απ’ τον εαυτόν τους υπάρχει και ο άλλος, ο συνάνθρωπος τους, υπάρχει ο τόπος τους, η πατρίδα  τους. Δύσκολο να βρεθούν αλλά όχι ακατόρθωτο. Λίγοι, ίσως, αλλά απ’ τις μονάδες δημιουργείται το σύνολο.       


  Όταν βρισκόμασταν ερμητικά κλεισμένοι στα συρματοπλέγματα,  λέγαμε: ”Αν θα 'ρθει η ελευθερία, θα μας δείτε! ”. Και τα τέκνα αυτού του τόπου ξενιτεμένα παντού, λέγανε:
”Αν ανοίξουν τα σύνορα, θα μας δείτε!”. 
Τώρα για τους δύο μας: ΄Ηρθε η ώρα να δοκιμαστούμε. 
Ιδού η Ρόδος  ιδού και το πήδημα!       


 Ένα είναι  σίγουρο. Δεν πρέπει να φύγουμε  προτού κάνουμε το χρέος μας.  Διότι θα ‘ ρθουν πάνω απ’  το μνήμα μας οι άλλες γενιές  και θα μας πούνε:”Τι κάνατε  στο διάβα σας;”       
 Η αταραξία και η αδράνεια τίποτε δεν προσφέρουν.Αγώνας πατήρ πάντων” φωνάζει ο Ηράκλητος.        
 Σας ευχαριστώ  και πάλι και σας εύχομαι  υγεία και δύναμη για το  καλό όλων !

Εμείς οι Βλάχοι ήμασταν πάντα Έλληνες


(απόσπασμα από  την ομιλία του πρώην βουλευτή του ΚΕΑΔ και πρόεδρου Συλλόγου Βλάχων Αλβανίας Χρήστου Γκότση στο συνέδριο της Π.Ο.Α. στα Γιάννινα το 2005) 

Παρόλο που έχω 15 χρόνια που ασχολούμαι με το θέμα των Βλάχων, παρόλο που ήξερα από τα παιδικά μου χρόνια πως είμαι Βλάχος, όπως ήξερα καλά από τον παππού μου, τη γιαγιά μου ότι είμαι Έλληνας, παρ’ όλα αυτά δυσκολεύομαι να αναφερθώ εκτενώς.

  Εάν θα ήταν ο Αχιλλέας Λαζάρου, για το θέμα αυτό, θα το είχε πολύ εύκολο: Το λεω αυτό εάν εγώ ο Βλάχος από Αλβανία Χρήστος Γκότσης τόσα χρόνια που ασχολούμαι με το θέμα, που διαβάζω ιστορικά βιβλία, κοντά στον Ελληνισμό, αγαπάω τον Ελληνισμό, ξέρω τόσο λίγα για την ιστορία και την προσφορά των Βλάχων για την Ελλάδα, φανταστείτε οι απλοί βλάχοι πόσα θα ξέρουν;

   Η προσφορά  των Βλάχων για την Ελλάδα και τον Ελληνισμό είναι μεγάλη.
  Οι Βλάχοι ήταν πάντα Έλληνες. Απ’ εδώ από την Ήπειρο έχομε ξεκινήσει κι έχομε πάει σ’ όλον τον κόσμο. Μετά από τόσες αποδοκιμασίες, μετά από το κάψιμο της Μοσχοπόλεως τις προπαγάντδες της Ρουμανίας, της Φίρωμ και Αλβανίας που ήθελαν να κόψουν τους Βλάχους δήθεν σαν ένα ξεχωριστό έθνος, οι Βλάχοι άντεξαν, αλλά ακόμα ταλαιπωρούνται.

  Εμείς αλήθεια έχουμε τη βλάχικη γλώσσα, αλλά η επίσημη γλώσσα μας είναι η ελληνική. 
Ο Γαβριήλ Μοσχοπολίτης είπε μια φορά στην νέα ακαδημία Μοσχοπόλεως:
‘‘Εσείς οι λαοί  είστε στο βαθύ  ύπνο της αμαθείας ρωμαϊκιά γλώσσα  μάθετε, μητέρα της  σοφίας’’

  Ο Ελληνισμός  της Αλβανίας αποτελείται από τους βλαχόφωνους και ελληνόφωνους Έλληνες. Βάζω πρώτα τους βλαχόφωνους, γιατί είμαστε περισσότεροι.



Το σχόλιο μας: Αναρτήσαμε αυτό το άρθρο για να θυμηθούμε τι έλεγε ο κ. Γκότσης μέχρι πριν από λίγα χρόνια, με αφορμή δημοσιεύματα που γράφουν για την παρουσία του πρώην βουλευτή του ΚΕΑΔ σε σύναξη στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας, με θέμα  την ενίσχυση της προπαγάνδας περί ρουμάνικης καταγωγής των Βλάχων.

ΣΦΕΒΑ: Τους εθνικιστές αλβανούς τους τρομάζουν οι αγωνιστές μας. Ποιος ο δικός μας ρόλος;


Ήταν θέλημα Θεού που μας αξίωσε ώστε να μπορούμε να υπενθυμίσουμε και να  τιμήσουμε  τους αφανής ήρωες μας, αυτούς που άφησαν τα κόκκαλά τους στις εξορίες και στις μεσαιωνικές αλβανικές φυλακές γιατί είχαν ένα όραμα και μια ιδέα. Είχαν μέσα τους καλλιεργημένο και αναζωπυρωμένο το εθνικό τους φρόνιμα για περισσότερη ελευθερία και δημοκρατία, για την εφαρμογή των υποσχέσεων για την αυτοδιάθεση των λαών, για την εφαρμογή του εκκρεμούς  Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας, πολλοί απ’ αυτούς και την ένωση με τη Μητέρα Ελλάδα.

Αυτές ήταν οι κατηγορίες που οδήγησαν μερικούς στο απόσπασμα, άλλους σε ισόβια κάθειρξη και πάρα πολλούς σε πολυετείς φυλακίσεις. Με αυτές τις κατηγορίες τιμωρήθηκαν και οι 18 Βορειοηπειρώτες στην περίφημη δίκη κεκλεισμένων των θυρών τον Ιούλιο του 1946 στο Αργυρόκαστρο όπου οδήγησε τον Τέλη Χαρμπάτση, τον Νάσιο Πάντο και τον Σωτήρη Σκεύη  στο εκτελεστικό απόσπασμα, τον Φίλιππα Παπαθανάση και Χαράλαμπο Λέζο σε ισόβια κάθειρξη και τους υπόλοιπους σε ποινές που άγγιζαν ακόμα και τα 30 χρόνια κάθειρξη.

Χρειάστηκαν να περάσουν δεκαπέντε και είκοσι χρόνια από την κατάρρευση του δικτατορικού κομμουνιστικού συστήματος για να βρουν αυτοί οι άνθρωποι λίγη ηθική ανακούφιση. Με πρωτοβουλία των δικών τους ανθρώπων, Σωματείων και Συνδέσμων - όχι της οργάνωσης Ομόνοια - ανεγέρθηκαν προτομές, υψώθηκαν αναμνηστικές στήλες, με μια σεμνή επιγραφή ως το τελευταίο αναγνώρισμα του έργου τους.

Με πρωτοβουλία του Συνδέσμου συνταξιούχων δασκάλων νομών Αγίων Σαράντα και Δελβίνου και τη συγκατάθεση της επαρχίας Αλύκου, σηκώθηκε και η προτομή του Φίλιππα Παπαθανάση στη γενέτειρά του τη Ραχούλα. Έγιναν την ημέρα εκείνη όλες οι τιμές (εκτός από τις τιμές της Ομόνοιας) που αρμόζουν σε έναν αφανή αγωνιστή, σε έναν Βορειοηπειρώτη πατριώτη. Το πνεύμα του Φίλιππα παρακολουθούσε από ψηλά και αγαλλίαζε η ψυχή του.

Δεν φανταζότανε το πνεύμα αυτό πως θ’ ακολουθούσαν ξανά οι βασανιστικές περιπέτειες όπως τον καιρό των ανακρίσεων και των απάνθρωπων βασανιστηρίων. Γιατί και οι σημερινές περιπέτειες, βασανιστήρια είναι. Δεν πέρασε ούτε ένας μήνας και προτού καλά καλά «χορτάσει» το χωριό του ο Φίλιππας, ζητούν να μετακομίσει η προτομή του, και μερικοί πιο «αφοσιωμένοι στο κόμμα» να γκρεμιστεί και να κατεδαφιστεί.
Γιατί, λένε οι φωνές, είναι αναγερμένο στο χώρο της εκκλησίας, πράγμα που εάν δεν φύγει η προτομή, δεν θα πηγαίνει να λειτουργήσει  παπάς. Ξεχνούν αυτοί πως ο Φίλιππας για την λειτουργία της εκκλησίας και την ελληνική γλώσσα αγωνίστηκε και  δικαιούται έναν τάφο και πάνω στο τάφο του μπορεί να σηκωθεί ακόμα και ανδριάντας.

Αυτό εκμεταλλεύτηκαν οι αλβανοί εθνικιστές ώστε με καταχθόνιους τρόπους, διαμέσου δυο μεγάλων εφημερίδων τη «Gazeta Shqiptare » και την «Shqip»,  να χύσουν κι άλλη μια φορά δηλητήριο κατά των αγωνιστών και πατριωτών μας, των αφανών Βορειοηπειρωτών ηρώων που το μόνο τους αμάρτημα ήταν που ήταν η αφρόκρεμα της Ε.Ε. Μειονότητας, που ήταν σπουδαγμένοι σε σχολεία της Ελλάδος και που ζητούσαν  τα επικυρωμένα από Διεθνείς Οργανισμούς Δικαιώματά μας.
Και τους έστησαν νέο κατηγορητήριο. Με το παλιό ως «πράκτορες της Ελλάδας», δεν θα προκαλούσαν πολύ, οπότε κατασκεύασαν στη μέγγενη του εθνικισμού, την κατηγορία της δολοφονίας των συμπατριωτών τους που ήταν αντίπαλοι της ΜΑΒΗ (φαίνεται το μπερδεύουν με τους καθοδηγητές κομμουνιστές παρτιζάνους, που εκτελούσαν χωρίς δικαστήριο).

Οι εθνικιστές αλβανοί βρίσκουν τον τρόπο και τις «κατηγορίες» για να μας διασπάσουν  και να εμπεδώσουν εκείνα που διεκδικούσαν τόσες δεκαετίες. Εμείς τι κάνουμε… Ποιος ο δικός μας ρόλος; Με το πρώτο φύσημα του ανέμου θα ταρακουνιόμαστε, θα διχαζόμαστε και θα οπισθοχωρούμε ή θα αναδείξουμε το φρόνημα για το οποίο έμειναν χωρίς όνομα και τάφο ο Φίλιππας και η παρέα του;
Ιδού ο δικός μας ρόλος!...

(από συνεργάτη της ΣΦΕΒΑ στη Β. Ήπειρο)

28 Δεκεμβρίου 1945 - Γρηγόρης Λαμποβιτιάδης: Τό παλικάρι δέν λύγισε


Τέλη τοῦ Δεκέμβρη, πρίν 66 χρόνια θά γυρίσουμε ἀγαπητοί ἀναγνῶστες μέ τή θύμιση τοῦ Νίκου Ζέρη, ἕλληνα βορειοηπειρώτη ποῦ εἶχε τήν «τύχη» νά ζήσει, ἔστω καί  στά κάτεργα τοῦ Χότζα γιά  πολλά χρόνια,  καί  νά μήν τουφεκιστεῖ ὅπως ὁ ἥρωας Γρηγόρης Λαμποβητιάδης.

 «…Στίς 28 Δεκεμβρίου 1945 συνελήφθη ὁ ὀδοντίατρος Γρηγόρης Λαμποβητιάδης, ὁ ἡρωικός ἱερέας Ἀλέξανδρος Καλούδης ἀπό Πρεμετή, κ.ά. Μᾶς ἔκλεισαν ἀπανωτούς στήν τότε καθολική ἐκκλησία τῆς πόλης καί τό ἴδιο ἀπόγευμα μᾶς ἄρχισαν τά φρικτά βασανιστήρια. Γιά νά σπάσουν τό ἠθικό μας, μᾶς ἔκαναν ὁμαδικά βασανιστήρια. Θυμᾶμαι τόν μέγα βασανιστή τῶν Δροπολιτῶν τόν "Xhemal", ὁ ὁποῖος ζητοῦσε νά πιεῖ αἷμα ἀπό μας. Ἐπίσης πολύ αὐστηρός καί μέ πέτρινη ψυχή ἦταν ὁ Jashar Kasimati, διευθυντής τῆς ἀσφάλειας. 
Ὁ ἀδικοκρατούμενος Γρηγόρης Λαμποβητιάδης τυραννίστηκε μέ μανία ἀπό τόν δήμιο τοῦ βορειοηπειρωτικοῦ ἑλληνισμοῦ, τόν εἰσαγγελέα Γιῶργο Κώτσια.. Θυμᾶμαι, μία καταραμένη ἡμέρα ἀφοῦ τόν ξεγύμνωσαν, τόν ἔδεσαν ἀπό τά γεννητικά του ὄργανα καί τόν τραβοῦσαν στόν δεύτερο ὄροφο τῆς καθολικῆς ἐκκλησίας μέ σκοπό νά τοῦ ἀποσπάσουν μαρτυρία καί νά ἐνοχοποιήσει τούς ὑπόλοιπους συνεργάτες του.  
Τό παλικάρι ὅμως δέν λύγισε. Τό μόνον ποῦ ἔκανε, φώναζε τή μάνα του τή Γιαννούλα καί ἔλεγε : "Εἴμαστε ἀθῶοι".Ὁ Γρηγόρης καί ὅλοι ἐμεῖς ἤμασταν ἀθῶοι, τό μόνο «ἁμάρτημά» μας ἦταν  ἡ ἑλληνική μας καταγωγή…

Ἦρθε ἡ ὥρα τῆς μεγάλης δίκης. Πρόεδρος τοῦ στρατοδικείου ὁ συνταγματάρχης Bexhet Mema   ἀπό Μπολένα Κουρβελεσίου. Ἀπό τούς 13, ὁ Γρηγόρης καταδικάστηκε σε θάνατο.
Τό μόνον ποῦ ζήτησε ὁ θανατοποινίτης πλέον ἀπό τούς δήμιους ἦταν νά πάρει ἀγκαλιά τό μικρό γιό του Γιῶργο, τόν ὁποῖο ἕσφιξε στήν ἀγκαλιά του καί τοῦ ἄφησε ὑποθήκη : 
«Ὅταν μεγαλώσεις, νά πάρεις τό αἷμα μου πίσω»

Ὁ πρῶτος πού βγῆκε ἀπό τό δικαστήριο ἦταν ὁ Γρηγόρης γιά τόν ὁποῖο τό πλῆθος ζητοῦσε νά τόν λιντσάρουν ἐνῶ ἐμᾶς πού βγήκαμε ἁλυσοδεμένοι ὅλοι μαζί, μᾶς ἔλουσαν μέ μαῦρα νερά καί ἀνθελληνικά συνθήματα οἱ γύφτοι τοῦ κάστρου. Μᾶς πῆγαν ὅλους στόν Καλιά ὕστερα ἀπό 20 βασανιστικές ἡμέρες στήν δικαστική αἴθουσα.
Καταδικαστήκαμε μέ βαριές ποινές, πολλά χρόνια φυλάκισης, ἐνῶ ὁ ἱερέας Ἀλέξανδρος Καλούδης ἐκτελέστηκε μετά τόν Γρηγόρη… Ὁ Λαμποβιτιάδης ἔμεινε μόνος ὥσπου ἦρθαν ἕνα βράδυ, τόν πῆραν ἀπό τό κελί του καί δέν τόν ξαναείδαμε…»

Συστρατιῶτες μαζί μέ  τό γιό τοῦ ἥρωα  Γιῶργο,  συναγωνιστήκαμε τήν περίοδο πού ἦταν πρόεδρος στήν ΟΜΟΝΟΙΑ. Ἡ παρακαταθήκη τοῦ πατέρα του τόν ὤθησε σέ δύσκολους ἐθνικούς ἀγῶνες γι’ αὐτό καί ἐγκατέλειψε τήν οἰκογένειά του ἐρχόμενος στή Βόρειο Ἤπειρο μήπως καί πάρει τό αἷμα τοῦ πατέρα του  πίσω…
Δυστυχῶς τό ἑλληνικό κέντρο δέν θέλει πατριῶτες καί γρήγορα μεθόδευσε τήν ἀντικατάστασή του μέ πιόνια  πού θά μπορεῖ νά χειραγωγήσει…. Ἦταν ὁ πρόεδρος τῆς ΟΜΟΝΟΙΑΣ  μέ τήν πιό σύντομη θητεία (2 χρόνια). Τυχαῖο, δέ νομίζω …
Κρίσιμα χρόνια τότε,  μιάς καί τό ἀλβανικό κράτος εἶχε διαλυθεῖ καί χωριστεῖ στά δύο μέ τίς ταραχές ἐξαιτίας τῶν πυραμίδων καί οἱ Ἕλληνες τῆς Βορείου Ἠπείρου μέ ὁμάδες περιφρούρησης ὁπλισμένες ἤλεγχαν τά χωριά τους μέ τήν γαλανόλευκη νά κυματίζει ἀπ’ ἄκρου εἰς ἄκρο, ὄχι καί τόσο ἀρεστό στήν ἀπό δῶ πλευρά.
Ἴσως ἦταν ἡ τέταρτη ἀπελευθέρωση,  πού δέν κράτησε γιά πολύ, εἶχε όμως  μερίδιο δημιουργίας σ’ αὐτή και ὁ γιός τοῦ ἥρωα,  Γιῶργος Λαμποβιτιάδης.


ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ ΒΗΜΑ
Στήλη "Θυμάμαι..."

Τρίτη, 27 Δεκεμβρίου 2011

Οι Βλάχοι της Αλβανίας είναι Ρουμάνοι ή Έλληνες;


Γράφει ο Αχ. Γ. Λαζάρου Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών τ.  Chargé de cours á la Sorbonne (Paris IV)

Τον ελληνικό χαρακτήρα, την ελληνικότητα της Βορείου Ηπείρου ομολογεί υπεύθυνα και θαρρετά ο πολυτιτλούχος Αλβανός ηγέτης και πραγματικός υπέρμαχος της πατρίδας του Basri-bey! Έπειτα την αυτοχθονία των Βορειοηπειρωτών διαπίστωσαν και δημοσιοποίησαν διασημότητες επιστημονικές διαφόρων χωρών, όπως ο πασίγνωστος Βρεταννός καθηγητής του Πανεπιστημίου του Bristol N.G.L. Hammond στο ογκώδες σύγγραμμά του Epirus, τα δε συμπεράσματά του ομόθυμα έγιναν δεκτά από το αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας των Σκοπίων και καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Βελιγραδίου F. Papazoglou-Ostrogorski. 


Παράλληλα ο Βούλγαρος ακαδημαϊκός και καθηγητής του Πανεπιστημίου της Σόφιας Vladimir Georgiev χαρακτηρίζει την τοπωνυμία της Βορείου Ηπείρου πανάρχαια και πληρέστατα ελληνική. Επίσης ελληνική είναι και η ανθρωπωνυμία των Βορειοηπειρωτών, κατά τον ονομαστότατο Γάλλο καθηγητή του Πανεπιστημίου Nancy Olivier Masson. Μαζί του συμφωνεί και ο Ρουμάνος ακαδημαϊκός και καθηγητής του Πανεπιστημίου Βουκουρεστίου Radu Vulpe, ο οποίος περισυλλέγει στοιχεία λατινικής ανθρωπωνυμίας χρησιμοποιούμενα από Έλληνες, Βορειοηπειρώτες.


Εξ  άλλου πάλι Ρουμάνος, μάλιστα σύγχρονός μας, ο καθηγητής των Πανεπιστημίων Βουκουρεστίου και Bochum Γερμανίας, συνάμα δε γενικός  γραμματέας του Παρισινού Ινστιτούτου Ρουμανικών Σπουδών «Κάρολος ο Α’», ο Cicerone Poghirc, χρονολογεί με ακρίβεια και την έναρξη εκλατινίσεως Βορειοηπειρωτών και ευρύτερα Ελλήνων συνασπισμένων. Επιπρόσθετα αναλύει τόσο τις αιτίες όσο και τις βλέψεις Ρωμαίων και Ελλήνων, που συστρατεύονται κατά πρώτον για την περιστολή των ιλλυρικών επιδρομών, με αναπόφευκτο παρεπόμενο της συμπράξεως τη λατινοφωνία Ελλήνων. Γι’ αυτή σώζεται μαρτυρία επίσημη και γραπτή έως τους χρόνους του Ιουστινιανού!
      
Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου  Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννης Λυδός  ως διοικητής της χερσονήσου του Αίμου, των Βαλκανίων, που τότε ονομάζονται …Ευρώπη, με συγγραφή του μας πληροφορεί: «…καίπερ Έλληνας εκ του πλείονος όντας τη των Ιταλων φθέγγεσθαι φωνη…»!
     
 Εν  τούτοις ο εκρουμανισμένος Nicolae-Serban Tanasioca, ο οποίος γνωρίζει και απίθανες λεπτομέρειες της ζωής και του έργου του Ιωάννου Λυδού («J. Lydos et la tabula latine», REESE, 7,1969, 231-237) δεν έδωσε την ενδεδειγμένη πληροφόρηση στον Πρόεδρο της Ρουμανικής Δημοκρατίας, που προφανέστατα άμοιρος της ιστορικής πραγματικότητας αποτόλμησε αναποτελεσματικά τη διεκδίκηση των Βλάχων της Αλβανίας σαν υπηκόους του! Αγνόησε και τον ομόλογό του Αλβανό Ekrem Vlora: «nous pouvons donc dire, sans crainte d’ exagération, qu’ au moment   où la latinisation de l’ actuelle Roumanie commençait á peine, celle ci avait atteint son apogée en Albanie»!
      
Την αρχική αυτή λατινοφωνία Ελλήνων, την καταπληκτική πρωϊμιά διγλωσσίας Ελλήνων, Βαλκανίων, επισημαίνει πρεπούμενα ο μεγαλύτερος Νεοέλληνας ιστορικός του Εικοστού Αιώνα, Απόστολος Βακαλόπουλος, καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, στην Ιστορία του Νέου Ελληνισμού, τ.1, Θεσσαλονίκη 1974, β΄ έκδοση σ. 35 κ.έξ., καθώς και στο επίτομο δημοσίευμά του «Ο γλωσσικός εκλατινισμός των κατοίκων της Ηπειρωτικής Ελλάδας», όπου αναφέρεται και στα πρωτεία του Κωνσταντίνου Μ. Κούμα  (1777-1836).


Εν  τέλει ευσεβάστως στον Ρουμάνο Πρόεδρο  της Δημοκρατίας, τον οποίο πρόσφατα κατά την επίσκεψή του στα Τίρανα άφησε ακατανόητα και ελλιπέστατα πληροφορημένο ο πολύς Tanasioca, η ταπεινότητά μου ως Ρωμανιστής –Βαλκανολόγος υπενθυμίζει γαλλόγλωσσο μελέτημα, ευγλωττότατο δε επιγραφικά, Η Ρουμανία δεν ανήκει στην καθ’ αυτήν βαλκανική χερσόνησο ούτε ως έδαφος ούτε ως φυλή ούτε ως κράτος (Βουκουρέστι 1904), του πρώτου αρχηγού του εν σπαργάνοις ρουμανικού κράτους A.A.Sturdza.
Πρόσθετη  υπόμνηση οφείλεται σε Ρουμάνο ακραιφνέστατο  και αρμόδιο επιστήμονα, τον I. Haikin, του οποίου το δημοσίευμα επιγράφεται : «Η Ρουμανία δεν είναι χώρα βαλκανική» (Buletinul Societăţii Regale Române de Geografie, 38, 1919, 232 κ.ε.).


Πάντως  περισσότερο αποστομωτικός διακρίνεται  ο διάσημος καθηγητής του Πανεπιστημίου  Βουκουρεστίου και ακαδημαϊκός N. Iorga, που διετέλεσε υπουργός Εξωτερικών και πρωθυπουργός της Ρουμανίας, η δε καταγωγή του έχει ρίζες στην Αλβανία. Γι’ αυτό στεντόρεια διακηρύσσει ως Ρουμάνος: «Όσο αφορά εμάς: ή είμαστε βαλκανικοί και τότε πρέπει να μετοικήσουμε από τα Καρπάθια, ή είμαστε καρπαθιακοί και δεν έχουμε τίποτε στα Βαλκάνια…».
Την απόλυτη δε αποστόμωση επιφέρει με ανακοίνωση σε διεθνές συνέδριο ο γνήσιος Ρουμάνος Eugène Lozovan, καθηγητής του Πανεπιστημίου Κοπεγχάγης, κατά τον οποίο η ρουμανική δεν είναι βαλκανική γλώσσα.
      
Επομένως, οι Βλάχοι της Αλβανίας είναι ασφαλώς  Έλληνες που λατινοφώνησαν  και όχι …Ρουμάνοι! 

Δευτέρα, 26 Δεκεμβρίου 2011

Λιώνουνε τα χιόνια - εικόνες από τους Βουλιαράτες






Οι φωτογραφίες από την σελίδα facebook της Άννας Γκάγκαλη

Ημερολόγιο Συνδέσμου «Ο Πύρρος» 2012

o-pyrros-hmerologio-2012Ο Σύνδεσμος Βορειοηπειρωτών «Ο ΠΥΡΡΟΣ» ενημερώνει τα μέλη, τους φίλους και πάσα ενδιαφερόμενο πως έχει ξεκινήσει η διάθεση του ημερολογίου για το νέο έτος.

Το ημερολόγιο αυτό, αποτελεί την πρώτη προσπάθεια του Συνδέσμου και σκοπό έχει την προβολή των δραστηριοτήτων του καθώς και την ανάδειξη ιστορικών και πολιτιστικών γεγονότων του τόπου μας.

Για περισσότερες πληροφορίες (ή παραγγελίες) μπορείτε να απευθυνθείτε στα στοιχεία επικοινωνίας του Συνδέσμου.

Η τιμή διάθεσης ορίζεται στα 5 €/τεμ.

Σάββατο, 24 Δεκεμβρίου 2011

ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΟΡΤΕΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ

140 Ο Πρόεδρος της «Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας για το Μέλλον» Χρήστος Κίτσιος και τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου του Κόμματος των Ελλήνων εύχονται σε όλους τους Έλληνες και τις Ελληνίδες της Βορείου Ηπείρου,τόσο για αυτούς που μένουν στα πάτρια εδάφη όσο και εκείνους που είναι μακρυά, Καλά Χριστούγεννα και ένα Ευτυχισμένο Νέο Έτος.

Η Γέννηση του Θεανθρώπου να φέρει υγεία και αγάπη στις καρδιές μας και το  2012  καλύτερες μέρες για την Μητέρα Ελλάδα που βιώνει μία από τις δυσκολότερες περιόδους της ιστορίας της και παράλληλα δικαίωση των διεκδικήσεων του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.

Ρεπορτάζ από τις συναντήσεις της ηγεσίας του Κόμματος των Ελλήνων στην Αθήνα

Την Τρίτη 20 και την Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου ο Πρόεδρος της "Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας για το Μέλλον" Χρήστος Κίτσιος, επικεφαλής αντιπροσωπείας του κόμματος, βρέθηκε στην Αθήνα, όπου άνοιξε τη σειρά επαφών με τα πολιτικά κόμματα της Ελλάδας, προκειμένου να κάνει άμεσα γνωστές και στην ελληνική πολιτική σκηνή τις θέσεις και το πρόγραμμα της ΕΕΜΜ. 

Συνοδευόμενος από τον Πρόεδρο του Εθνικού Συμβουλίου και Γεν. Γραμματέα του κόμματος Ζήσο Λούτση, τη γραμματέα του Εθνικού Συμβουλίου Ελένη Κοτέλη και το μέλος του προεδρείου της ΕΕΜΜ και πρόεδρο της Ομόνοιας Περιφέρειας Κορυτσάς Ναούμ Ντίσιο, ο κ. Κίτσιος είχε το απόγευμα της περασμένης Τρίτης συνάντηση με τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά και τον Τομεάρχη Εξωτερικής Πολιτικής Πάνο Παναγιωτόπουλο, όπου παρόντες μεταξύ άλλων ήταν ο Γραμματέας Παλιννοστούντων και Ειδικών Πληθυσμιακών Ομάδων της Ν.Δ. Χρήστος Γιάνναρης καθώς και μέλη της συγκεκριμένης Γραμματείας και του Τομέα Εξωτερικής Πολιτικής βορειοηπειρωτικής καταγωγής.

Ο αρχηγός της ελληνικής αξιωματικής αντιπολίτευσης τόνισε την διαχρονική αγάπη και το ενδιαφέρον του για τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό. Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις επισκέψεις του στη Βόρειο Ήπειρο το 1990 και 1991 ως Υπουργός Εξωτερικών και τη συνάντηση του με τον τότε Πρόεδρο της Αλβανίας Ραμίζ Αλία, όπου του μίλησε για τα δικαιώματα των Ελλήνων μειονοτικών, ενώ έπραξε το ίδιο και πρόσφατα με τον σημερινό Πρωθυπουργό Σαλί Μπερίσα στο περιθώριο της συνδιάσκεψης του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος στη Μασσαλία.
Ο κ. Σαμαράς εξέφρασε τη χαρά και την εκτίμηση του για την ύπαρξη του ελληνικού εθνικού φορέα στην Αλβανία, χαρακτηρίζοντας δεδομένη τη συμπαράσταση του στις διεκδικήσεις που αφορούν το εθνικό ζήτημα.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Τομεάρχης Εξωτερικής Πολιτικής της ΝΔ Πάνος Παναγιωτόπουλος, χαρακτήρισε ως ζωτικής σημασίας την υπόθεση του Ελληνισμού της Βορείου Ηπείρου και γι' αυτό πρέπει να ενισχυθεί ένας ελληνικός εθνικός φορέας που θα παίξει ρόλο-κλειδί στην αλβανική πολιτική σκηνή αλλά και θα ενδυναμώσει τη θέση του Ελληνισμού στον χώρο των Βαλκανίων ευρύτερα.  
«Θέλουμε την Εθνική Ελληνική Μειονότητα ισχυρό πολιτικό παίκτη που θα αποτελέσει ισχυρή γέφυρα φιλίας μεταξύ των δύο γειτονικών κρατών και θα κρατά στα χέρια της την ευρωπαϊκή προοπτική της Αλβανίας, η οποία θα χρειαστεί αναγκαστικά σε αυτή την πορεία προς τις Βρυξέλλες τη στήριξη της Ελλάδος» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Παναγιωτόπουλος προς τους εκπροσώπους του ΕΕΜΜ - MEGA, γνωστοποιώντας τους μάλιστα και την πρόθεση του κόμματος να πραγματοποιήσει επίσημη πολιτική επίσκεψη στην Αλβανία, όπου θα "χαρτογραφήσει" όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει εκεί ο Ελληνισμός. 

Ανάμεσα στα πολλά που συζητήθηκαν, με βασικότερο το θέμα της απαλοιφής της εθνικότητας από τα αλβανικά κρατικά έγγραφα, ο Τομεάρχης Εξωτερικών της ΝΔ αναφέρθηκε και στην πολύχρονη γνωριμία του με τον μακαριστό Μητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης Σεβαστιανό, που άρχισε με τη συνέντευξη που του παραχώρησε ως δημοσιογράφο το 1984 για λογαριασμό της "Καθημερινής", κάτι που αποτέλεσε αφορμή να σημειωθεί στην εφημερίδα "ρεκόρ" συγχαρητήριων επιστολών για την εποχή εκείνη, παρόλο που κατακρίθηκε έντονα από τους τότε "προοδευτικούς" κύκλους. Γι' αυτό και ο πρώην Υπουργός έδωσε την υπόσχεση ότι «Θα δώσουμε μάχη για την ενότητα και ομοψυχία του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού».   

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Κόμματος των Ελλήνων Χρήστος Κίτσιος ανέφερε τις προσπάθειες που έγιναν στο εσωτερικό της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητα την τελευταία πενταετία ώστε να επιτευχθεί η ουσιαστική ενότητα μέσα από το διάλογο και τις δημοκρατικές διαδικασίες, πράγμα όμως που δεν ήταν εύκολο να επιτευχθεί αφού έθιγε κατεστημένα συμφέροντα, με αποτέλεσμα κάθε πρόταση μας για άνοιγμα στην βάση να πέφτει στο κενό. 

«Ως Έλληνες δεν μπορούσαμε να δεχτούμε να συμμετέχουμε σε ένα φορέα που λειτουργεί με καθαρά αλβανική νοοτροπία και δεν έχει καμία πρόθεση να αλλάξει» είπε ο κ. Κίτσιος συνεχίζοντας με τη στάση που κράτησε η ΕΕΜΜ στο μείζον εθνικό ζήτημα της πρόσφατης απογραφής πληθυσμού:  
«Πήραμε ξεκάθαρη θέση για συμμετοχή γνωρίζοντας τις εις βάρος των μειονοτήτων ατέλειες και καταγγέλλοντας τις παρατυπίες, παρόλο που δεν είχαμε τη δύναμη να προωθήσουμε τις θέσεις μας όσο θα θέλαμε. Γνωρίζαμε όμως και αποδείχτηκε περίτρανα ότι οι Έλληνες σε περιοχές όπως η Κορυτσά και η Άρτα Αυλώνας περίμεναν είκοσι χρόνια την ευκαιρία να δηλώσουν την εθνικότητα τους. Σε αυτό το ύψιστης εθνικής σημασίας θέμα προτείναμε τη συνεργασία μεταξύ όλων των δυνάμεων του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού ώστε να τηρηθεί μία κοινή γραμμή, αλλά δυστυχώς ούτε τώρα εισακουστήκαμε».

Ο Πρόεδρος του Κόμματος των Ελλήνων ανέπτυξε τα διάφορα ζητήματα που απασχολούν σήμερα την Εθνική Ελληνική Μειονότητα και ιδιαίτερα αυτό που προέκυψε από την ανακοίνωση της απόφασης του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Αλβανίας για αφαίρεση του όρου "εθνικότητα" από τα πιστοποιητικά των ληξιαρχείων.
Παράλληλα ο Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου και Γενικός Γραμματέας της ΕΕΜΜ - MEGA Ζήσος Λούτσης πρόσθεσε ότι με την ολοκλήρωση των εσωκομματικών ανοικτών διαδικασιών, ο νέος ελληνικός φορέας ετοιμάζει ένα πλήρες πρόγραμμα για κοινή στρατηγική πάνω στα θέματα του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού με τα ελληνικά κόμματα, όπου αναμένεται και η συμπαράσταση της Νέας Δημοκρατίας, με κρούσεις - που έχουν ήδη ξεκινήσει - τόσο στα αρμόδια Υπουργεία όσο και στους διεθνείς οργανισμούς, κάτι που δεν είχε παρατηρηθεί έντονα το προηγούμενο διάστημα.

Τέλος ο κ. Κίτσιος ευχαρίστησε την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας για το ενδιαφέρον που έχει δείξει μέχρι στιγμής για τον Ελληνισμό της Βορείου Ηπείρου και με ανάλογη συνέχεια θα δώσει θάρρος και ελπίδα για τη συνέχεια. 


Την Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου ο Πρόεδρος της ΕΕΜΜ Χρήστος Κίτσιος, ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου του κόμματος Ζήσος Λούτσης, η Γραμματέας του Εθνικού Συμβουλίου Ελένη Κοτέλη και το μέλος του Προεδρείου της ΕΕΜΜ και Πρόεδρος της Ομόνοιας Περιφέρειας Κορυτσάς Ναούμ Ντίσιος έγιναν δεκτοί από τον Πρόεδρο του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού Γιώργο Καρατζαφέρη στο γραφείο του τελευταίου στη Βουλή των Ελλήνων. Παρών στη συνάντηση ήταν και ο Βουλευτής Επικρατείας του ΛΑΟΣ Ιωάννης Κοραντής.

Χριστουγεννιάτικη Εγκύκλιος με δέηση για τους Βορειοηπειρώτες από τον Μητροπολίτη μας

ΙΕΡΑ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΔΡYΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ & ΚΟΝΙΤΣΗΣ

Αριθ. Πρωτ.105    
                                                                                      
Νύκτα  Χριστουγέννων 2011

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ   153η


ΘΕΜΑ: "Χριστός εξ ουρανών απαντήσατε"

             Αγαπητοί μου Χριστιανοί, 
-Α-
            Ένα μικρό και άσημο χωριό, η Βηθλεέμ, ένας υγρός, σκοτεινός και βρώμικος στάβλος και ένα παχνί για τα άχυρα των ζώων, πήραν ξαφνικά τεράστιες διαστάσεις. Γέμισαν φως εκτυφλωτικό. Κι' έγιναν πόλος έλξεως μυριάδων ψυχών απ' όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Το ιερό ευαγγέλιο, λιτά και με πολλή απλότητα, μας αφηγείται τα περιστατικά της Γεννήσεως του Ιησού Χριστού.
             Η απέραντη αγάπη του Θεού και Πατρός προς τον άνθρωπο, τον κάθε άνθρωπο, ανεξαρτήτως φυλής και Έθνους, έκανε ώστε να γεννηθή ως άνθρωπος το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, ο Ιησούς Χριστός, όταν "ήλθε το πλήρωμα του χρόνου" (Γαλ. δ 4), ο κατάλληλος, δηλαδή, καιρός, που με τόσες προσδοκίες και με τόση λαχτάρα  περίμενε τόσους αιώνες η ανθρωπότητα.
-Β-
            Ο ιερός ευαγγελιστής Λουκάς προσδιορίζει με ακρίβεια τον χρόνο και τον τόπο της Γεννήσεως : "εξήλθε δόγμα παρά Καίσαρος Αυγούστου απογράφεσθαι πάσαν την οικουμένην. Αύτη η απογραφή πρώτη εγένετο ηγεμονεύοντος της Συρίας Κυρηνίου" (Λουκά β  1-2). Εκδόθηκε, δηλαδή, διάταγμα από τον Καίσαρα Αύγουστο, τον αυτοκράτορα της Ρώμης, να εγγραφούν στους δημοσίους φορολογικούς καταλόγους όλοι οι κάτοικοι του κόσμου, που βρισκόντουσαν κάτω από την κυριαρχία των Ρωμαίων. Και ο ιερός Λουκάς σημειώνει με ιστορική ακρίβεια, ότι η απογραφή αυτή ήταν η πρώτη που έγινε στην Ιουδαία, όταν ηγεμόνας της Συρίας ήταν ο Κυρήνιος · διακρίνεται δε από την δεύτερη απογραφή, που ενήργησε αργότερα πάλι ο ίδιος ο Κυρήνιος. Όταν, λοιπόν, το ευαγγέλιο παραθέτει ιστορικά στοιχεία, τα οποία επιβεβαιώνονται και από μη ευαγγελικές πηγές, το να υποστηρίζουν κάποιοι ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ... μυθικό πρόσωπο (!) , αυτό φανερώνει ολοκάθαρα, πως αυτοί έχουν διακόψει την επαφή και την επικοινωνία με την απλή λογική. Όπως βεβαιώνει η Αγία Γραφή, ανήκουν σ' εκείνους που ενώ έχουν τα μάτια και τα αυτιά τους σε λειτουργία, όμως ούτε βλέπουν ούτε ακούνε την πραγματικότητα, ότι ο Ιησούς Χριστός είναι μια προσωπικότητα, που έβαλε οριστικά και αμετάκλητα την σφραγίδα της στην παγκόσμια Ιστορία. Έτσι έχουμε την ιστορία προ  Χριστού και την ιστορία μετά Χριστόν.
-Γ-
            Μετά, λοιπόν, το αυτοκρατορικό διάταγμα, "ανέβη δε και Ιωσήφ από της Γαλιλαίας εκ πόλεως Ναζαρέτ εις την Ιουδαίαν εις πόλιν Δαυΐδ, ήτις καλείται Βηθλεέμ, δια το είναι αυτόν εξ οίκου και πατριάς Δαυΐδ, απογράψασθαι συν Μαριάμ τη μεμνηστευμένη αυτώ γυναικί, ούση εγκύω" (Λουκά β  4-5). Έτσι ταξίδεψε και ο μνήστωρ Ιωσήφ με την Μαριάμ, η οποία ήταν έγκυος εκ Πνεύματος Αγίου, στην Βηθλεέμ, επειδή καταγόταν από το γένος και την οικογένεια του Δαβίδ.
            Βέβαια, ένα ταξίδι εκείνα τα χρόνια δεν ήταν εύκολη υπόθεση, αν μάλιστα λάβουμε υπ' όψη και τα υποτυπώδη μέσα της εποχής, αλλά και την απόσταση ανάμεσα στην Βηθλεέμ και την Ναζαρέτ, καθώς και το γεγονός της εγκυμοσύνης της Θεοτόκου. Αλλά ο Ιωσήφ το επεχείρησε. Και κάποτε έφθασε στην Βηθλεέμ. Όταν, όμως, βρέθηκε εκεί με την Μαριάμ, όπως πάλι μας πληροφορεί το Ευαγγέλιο, "επλήσθησαν αι ημέραι του τεκείν αυτήν, και έτεκε τον υιόν αυτής τον πρωτότοκον, και εσπαργάνωσεν αυτόν και ανέκλινεν αυτόν εν τη φάτνη, διότι ουκ ην αυτοίς τόπος εν τω καταλύματι" (Λουκά β  6-7). Συνέβη, δηλαδή, να συμπληρωθούν οι ημέρες για να γεννήση η Μαριάμ. Κι' όπως ήταν φυσικό, κατευθύνθηκαν στο πανδοχείο και εζήτησαν ένα χώρο, μικρό βέβαια, για την ετοιμόγεννη. Αλλά στην Βηθλεέμ υπήρχε πολυκοσμία, λόγω της απογραφής. Έτσι δεν κατέστη δυνατόν να βρεθή μια μικρή γωνιά στο πανδοχείο. Και φαίνεται, ότι ο πανδοχέας τους υπέδειξε να πάνε στην κοντινή σπηλιά, όπου σταβλιζόντουσαν τα ζώα.
-Δ-
             Φυσικά,  το "σπήλαιον", η σπηλιά, δεν είχε ούτε φως, ούτε νερό τρεχούμενο, ούτε άλλες ανέσεις, στις οποίες εμείς, οι σύγχρονοι άνθρωποι, έχουμε συνηθίσει και τις θεωρούμε απολύτως απαραίτητες. Ήταν ένας χώρος σκοτεινός και υγρός, που τον γέμιζαν οι αναθυμιάσεις από τις ακαθαρσίες των ζώων. Όμως, η Μαριάμ δεν διαμαρτυρήθηκε ούτε βαρυγκόμησε γι' αυτό. Πειθαρχώντας για μια ακόμη φορά στο θέλημα του Θεού, δέχθηκε ταπεινά αυτήν την ταπεινωτική και ανάλγητη συμπεριφορά των ανθρώπων.
             Αλλ' αν οι άνθρωποι γνώριζαν, αν ήξεραν ποιός ερχόταν εκείνη την ώρα στην γη, θα του παραχωρούσαν όχι μόνο ολόκληρο το πανδοχείο, μα και την καρδιά τους και την ζωή τους. Όμως, όταν οι καρδιές είναι σκληρές από τα αμαρτωλά πάθη, οι άνθρωποι δεν μπορούν και, κυρίως, δεν θέλουν να υποδεχθούν και να φιλοξενήσουν τον Χριστό. Έτσι δεν στάθηκαν άξιοι και ικανοί ν' ακούσουν, όπως οι άδολοι ποιμένες, το χαρμόσυνο μήνυμα, ότι "ετέχθη ημίν σήμερον σωτήρ, ος εστι Χριστός Κύριος, εν πόλει Δαυΐδ" (Λουκά β  11). Ούτε να νοιώσουν τα σκιρτήματα της χαράς των σοφών Μάγων, όταν είδαν το φωτεινό εκείνο αστέρι να τους οδηγή "έως ελθών έστη επάνω ου ην το παιδίον ... και πεσόντες προσεκύνησαν αυτώ, και ανοίξαντες τους θησαυρούς αυτών προσήνεγκαν αυτώ δώρα, χρυσόν και λίβανον και σμύρναν" (Ματθ. β  9,11).
             Αγαπητοί μου Χριστιανοί,
-Ε-
            Τα φετινά Χριστούγεννα βρίσκουν την Πατρίδα μας σε μια πολύπλευρη κρίση : Οικονομική, Κοινωνική, μα, προ παντός πνευματική και ηθική. Αν ζούσε τώρα ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, θα επανελάμβανε αυτό που έλεγε για την εποχή του : "Αγρίανε το Γένος μας". Έχει, πράγματι, αγριέψει ο λαός μας. Αντιμετωπίζει προβλήματα τεράστια, όπως της φτώχειας, της πείνας και της ανασφάλειας. Ένα δε μέρος του λαού μας έχει διακόψει η και χαλαρώσει τους πατροπαράδοτους δεσμούς με τον Χριστό και την Αγία Του Εκκλησία. Αλλά να, πάλι ακούγονται, χαρούμενες και ελπιδοφόρες οι καμπάνες των Χριστουγέννων, που διαλαλούν ότι "ετέχθη ημίν σήμερον Σωτήρ". Αυτό το μήνυμα πρέπει όλοι να το ακούσουμε και να το βάλουμε στην καρδιά μας και στην ζωή μας. Γιατί πουθενά αλλού δεν μπορεί ο άνθρωπος να βρη την σωτηρία, την ψυχική του γαλήνη και την λύση των ποικίλων και πιεστικών προβλημάτων του, παρά μόνο κοντά στον Χριστό.
            Παρακαλώ τον νεογέννητο Κύριό μας να ειρηνεύση τις καρδιές των Βορειοπειρωτών αδελφών μας, για να ξαναβρούν τον δρόμο προς την εθνική τους αποκατάσταση. Στέλνω εόρτιο χαιρετισμό προς τους Κυπρίους αδελφούς, στα μαθητικά, φοιτητικά και εργαζόμενα νειάτα, στα στρατευμένα παιδιά της  Πατρίδος μας και στον όπου γης απόδημο Ελληνισμό.

Χρόνια πολλά σε όλους, άγια, ευλογημένα. Φάτνη καθαρή και ζεστή οι καρδιές μας.  
Διάπυρος προς Χριστόν  ευχέτης

Ο   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
†  Ο Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης  Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ

Στις 10 Ιανουαρίου 2012 η απόφαση για την υπόθεση του Ναούμ Ντίσιου

Την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2011 εκδικάστηκε η έφεση των κατηγορουμένων για την υπόθεση της υποτιθέμενης βεβήλωσης του νεκροταφείου της Μπομποστίτσας.

Πρόκειται για την πρωτοβουλία της Ομόνοιας Περιφέρειας Κορυτσάς και του Προέδρου της Ναούμ Ντίσιου να ρίξει τσιμέντο ώστε να δημιουργήσει διάδρομο και σκαλοπάτια για την ευκολότερη πρόσβαση στο μνημείο που έχει στηθεί για τους Έλληνες στρατιώτες που έπεσαν ηρωικά μαχόμενοι σε αυτό το χωριό της Κορυτσάς κατά τον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο του 1940-΄41.
Μαζί με τον κ. Ντίσιο που πρωτόδικα καταδικάστηκε σε ένα χρόνο φυλάκιση, κατηγορούνται και δύο εργάτες στους οποίους επιβλήθηκε ποινή έξι μηνών φυλάκισης.

Ο ίδιος ο Πρόεδρος της Ομόνοιας Περιφέρειας Κορυτσάς γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν βεβήλωσε κανέναν τάφο για τον απλούστατο λόγο ότι δεν υπήρχε τίποτα τέτοιο στα σημεία που έγιναν οι εργασίες, αλλά σε επικοινωνία που είχε με συνεργάτη του ιστολογίου "ΤΟ ΟΡΑΜΑ" εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για την έκβαση της υπόθεσης επειδή έχει αποκτήσει καθαρά πολιτικό χαρακτήρα. 

Αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία, το δικαστήριο θα συνεδριάσει τις επόμενες μέρες, όπου ακολουθούν αργίες, και θα ανακοινώσει την τελική του απόφαση από τον νέο χρόνο και συγκεκριμένα στις 10 Ιανουαρίου.

Η Κορυτσά συνεχίζει να δίνει τον αγώνα για την ιστορία και τα δίκαια του Ελληνισμού αλλά και το καλό παράδειγμα και στις άλλες περιοχές της Βορείου Ηπείρου. Στον Πρόεδρο της Περιφερειακής Οργάνωσης της Ομόνοιας και μέλος του προεδρείου του Κόμματος των Ελλήνων Ναούμ Ντίσιο, μαζί με τις χριστουγεννιάτικες ευχές, του ευχόμαστε καλή επιτυχία στην δικαστική υπόθεση που αντιμετωπίζει και τον διαβεβαιώνουμε ότι όλος ο Ελληνισμός είναι στο πλευρό του.

Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα με Ηπειρώτικα Κάλαντα

Κάλαντα Χριστουγέννων Ηπείρου

Ελάτε εδώ γειτόνισσες,
και εσείς γειτονοπούλες μου,
τα σπάργανα να φτιάξουμε,
και το Χριστό ν’ αλλάξουμε.

Τα σπάργανα για τον Χριστό,
ελάτε όλες σας εδώ. 


Να πάμε να γυρίσουμε,
και βάγια να σκορπίσουμε,
να βρούμε και την Παναγιά,
όπου μας φέρνει την χαρά.

Τα σπάργανα για τον Χριστό,
ελάτε όλες σας εδώ.

Κοιμάται στα τριαντάφυλλα,
γεννιέται μες τα λουλούδια,
γεννιέται μες τα λουλούδια,
κοιμάται στα τριαντάφυλλα.

Τα σπάργανα για τον Χριστό,
ελάτε όλες σας εδώ,
τα σπάργανα να φτιάξουμε,
και τον Χριστό ν’ αλλάξουμε.

Ακούστε: 


Παραδοσιακά Χριστουγεννιάτικα Κάλαντα Ηπείρου


ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ "ΤΟ ΟΡΑΜΑ" ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ!
ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!