Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2012

Η Γιορτή των Τριών Ιεραρχών στη Β. Ήπειρο


Η Γιορτή των Τριών Ιεραρχών καθιερώθηκε, πλέον, ως Γιορτή των Ελληνικών Γραμμάτων στη Βόρεια Ήπειρο. Δηλητηριασμένοι μέχρι το μεδούλι, επί πέντε δεκαετίες, δάσκαλοι, μαθητές και γονείς του χώρου μας πως η γιορτή της παιδείας και των γραμμάτων είναι η 7η  Μαρτίου- με το άνοιγμα του πρώτου αλβανικού σχολείου στην Κορυτσά, που δεν έχει καμία σχέση με το άνοιγμα των δικών μας ελληνικών σχολείων- γιόρταζαν πανηγυρικά και στο χώρο μας την ημέρα αυτή κι ας είχε μερικές δεκάδες χρόνια νωρίτερα που λειτουργούσε το σχολείο της Δρόβιανης  και πολλά άλλα τέτοια στο χώρο μας.

Την τελευταία δεκαετία σύσσωμος ο δασκαλικός κόσμος της βορειοηπειρωτικής μας κοινότητας υπενθυμίζει και γιορτάζει μεγαλοπρέπως την δική μας γιορτή των Γραμμάτων. Την Ημέρα των Τριών Ιεροδιδασκάλων, των Τριών Ιεραρχών: του Βασιλείου του Μεγάλου, του Γρηγορίου του Θεολόγου και του Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Μαζί με τους Τρεις Μεγάλους Φωστήρες γιορτάζουν  οι μαθητές, οι δάσκαλοι κι όλος ο Ελληνισμός.

Έντονες ήταν οι δραστηριότητες αφιερωμένες στην Ημέρα αυτή στο χώρο της Βορείου Ηπείρου. Στο Αργυρόκαστρο οι μαθητές της Μέσης Σχολής Γενικής Εκπαίδευσης «Τίμιος Σταυρός» της Ιεράς Μητρόπολης, έδωσαν ένα πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα αφιερωμένο στην Ημέρα αυτή. 
Ο Μητροπολίτης Ιεράς Μητρόπολης  Σεβασμιώτατος Δημήτριος έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτα.
Στους Αγίους Σαράντα, στον Ιερό Ναό Αγίου Χαραλάμπους, οι μαθητές του Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου «Απόστολος Παύλος», μετά τη θεια λειτουργία, παρουσίασαν στο  κοινό, που γέμισε την αίθουσα του Ναού, ένα πλούσιο πρόγραμμα με τραγούδια, μονόπρακτα και θεατρικά αφιερωμένα στη ζωή, το έργο και τις διδαχές των Τριών Ιεραρχών.

Εκτός από μαθητές, δασκάλους, παρευρέθηκαν διευθυντές ελληνικών σχολείων, ο Αντιπεριφεριάρχης των Αγ. Σαράντα Γιώργος Μάνος, ο οποίος και χαιρέτησε στην ελληνική, άνθρωποι των Γραμμάτων και πολλοί πιστοί.

Ίμια 31 Ιανουαρίου 1996 - 16 χρόνια μετά


Επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη των πεσόντων αξιωματικών της Ναυτικής Αεροπορίας στα Ίμια, Παναγιώτη Βλαχάκου, Χριστόδουλου Καραθανάση και Εκτορα Γιαλοψού, την 31η Ιανουαρίου 1996, τελέστηκε σήμερα στη Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού (Κοτρώνι-Μαραθώνας).
Το παρών έδωσαν ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Αμυνας, Γιάννης Ραγκούσης, ο υφυπουργός Εθνικής Αμυνας, Κωνσταντίνος Σπηλιόπουλος, ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Κ. Χρηστίδης, ο αρχηγός ΓΕΣ αντιστράτηγος Κ. Ζιαζιάς, ανώτατοι Αξιωματικοί, καθώς και συγγενείς των πεσόντων αξιωματικών.
Μετά το πέρας της επιμνημόσυνης δέησης ακολούθησε κατάθεση στεφάνου στο μνημείο των πεσόντων της Διοίκησης Ελικοπτέρων Ναυτικού (ΔΕΝ).
«Παρά τα χρόνια που πέρασαν κανείς δεν πλήρωσε ακόμη για την κρίση και το αίμα των ηρώων», αναφέρει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Πανελληνίου Αρματος Πολιτών Γιάννης Δημαράς, τονίζοντας πως «οι ένοχοι της "ηθικής παράδοσης" και ηθικοί αυτουργοί της απώλειας των τριών αξιωματικών μας πρωταγωνιστούν και σήμερα στα πολιτικά πράγματα της χώρας περισσότερο θρασείς και εριστικοί από τότε».
naftemporiki.gr

newsbomb.gr: Αποκάλυψη για προδοσία στα Ίμια

Του Κώστα Χαρδαβέλλα
Ποιοι άφησαν τους Τούρκους να ανέβουν στην ελληνική βραχονησίδα

Μετά 16 χρόνια από τη νύχτα των Ιμίων για πρώτη φορά σήμερα το newsbomb αποκαλύπτει μια φοβερή αλήθεια για την προδοσία που έγινε σε βάρος της Ελλάδας τις ώρες της μεγάλης κρίσης με την Τουρκία.
Δύο ελικόπτερα του ελληνικού στρατού ΑΗ–64Α plus Aπάτσι εξοπλισμένα με 16 ρουκέτες Hellfire που θα μπορούσαν μόνο με την παρουσία τους να εμποδίσουν κάθε τουρκική επιχείρηση στα Ίμια, καθηλώθηκαν από την τότε ηγεσία του υπουργείου Άμυνας στην Σαντορίνη και δεν πέταξαν ποτέ για τα Ίμια τις κρίσιμες ώρες της εμπλοκής με την Τουρκία, επιτρέποντας έτσι στους Τούρκους κομάντος να ανέβουν και να καταλάβουν για λίγες ώρες την ελληνική βραχονησίδα.
Έξι μήνες πριν τη νύχτα των Ιμίων (Αύγουστος 1995) η Ελλάδα παραλαμβάνει τα πρώτα επιθετικά ελικόπτερα Απάτσι (μέχρι τον Ιανουάριο του 1996 είχε παραλάβει και τα 20 της συμφωνίας) και τα εντάσσει στο 1ο Τάγμα Επιθετικών Ελικοπτέρων στο Στεφανοβίκι Μαγνησίας.
Από τις πρώτες ώρες της κρίσης στα Ίμια (29 Ιανουαρίου 1996) δύο Απάτσι φορτωμένα με αντιαρματικά βλήματα αέρος – εδάφους HELLFIRE απογειώνονται από το Στεφανοβίκι με εντολή από το ΓΕΣ και προσγειώνονται στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης με αναμενόμενες εντολές για άμεση δράση.
Το αεροδρόμιο της Σαντορίνης είναι η πλησιέστερη αεροπορική βάση στα Ίμια.
Πέρα από τις ρουκέτες το πυροβόλο M-230 των 30 mm που βρίσκεται στο ρύγχος του ελικοπτέρου πρέπει να εφοδιαστεί με ανάλογα βλήματα.
Λίγο πριν απογειωθούν όμως διαπιστώνεται ότι τα αναγκαία βλήματα των 30mm δεν υπάρχουν στις αποθήκες στο Στεφανοβίκι γιατί δεν είχαν παραληφθεί ακόμα.
Το πρόβλημα λύνει ο τότε διοικητής της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα απ' όπου επιχειρούν τα μαχητικά Μιράζ 2000 που έχουν πυροβόλα DEFA 554 επίσης των 30mm κι έχουν ανάλογα βλήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα πυροβόλα των Απάτσι.
Έτσι τα δύο ελικόπτερα με 16 πυραύλους αέρος-εδάφους Hellfire και πυρομαχικά για τα πολυβόλα τους προσγειώνονται αργά το βράδυ της 29ης Ιανουαρίου του 1996 στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης.
Ετοιμοπόλεμα για πτήση τη νύχτα κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες τα δύο ελληνικά Απάτσι θα μπορούσαν μέσα σε 10-15 λεπτά να φτάσουν στα Ίμια από τη Σαντορίνη.
Αλλά δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ παρά τις επίμονες και αγωνιώδεις εκκλήσεις των πιλότων τους να ξεκινήσουν για τα Ίμια τη νύχτα της απόβασης των Τούρκων στην ελληνική βραχονησίδα.
Η απάντηση από το υπουργείο Άμυνας ήταν: «Παραμείνετε στη θέσης σας αναμένοντας εντολές»
Αλλά οι εντολές δεν ήρθαν ποτέ και η μεγάλη προδοσία της νύχτας εκείνης είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν οι «γκρίζες ζώνες» στο Αιγαίο.

Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου 2012

Η συγκλονιστική επιστολή του Ναούμ Ντίσιου στο ελληνικό ΥΠΕΞ με τις σκληρές αλήθειες

αποκλειστικά στο ιστολόγιο "ΤΟ ΟΡΑΜΑ"


ΟΡΓΑΝΩΣΗ  
ΟΜΟΝΟΙΑ  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ  ΚΟΡΥΤΣΑΣ
                                                   
Διεύθυνση :  Rr. Seat Babani, Lagjja 3, Κορυτσά, Αλβανία              

Τηλ. / Φαξ :  00355 8225 7718

        Κορυτσά,  28 Ιανουαρίου 2012


ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Προς: Υπουργείο Εξωτερικών Ελλάδας
Υπόψη: Κάθε Υπευθύνου

Αξιότιμοι κύριοι,

Παίρνω το θάρρος να σας γράψω, για το προσωπικό μου πρόβλημα, όχι μόνο για εμένα, γιατί εγώ είμαι πολύ περήφανος για ότι έχω κάνει, αλλά και εκ μέρους όλων των Ελλήνων της Περιφέρειας της Κορυτσάς.

Εγώ, με όλη την αξιοπρέπεια που με διακρίνει, προσπάθησα να κάνω ότι καλύτερο για τους πεσόντες Έλληνες Στρατιώτες στην Μπομποστίτσα Κορυτσάς και δεν πρόκειται να μετανιώσω ποτέ γι αυτό!
Άλλωστε τα τελευταία γεγονότα που σχετίζονται με το πρόσωπο μου, δηλαδή η τιμωρία μου από το Δικαστήριο της Κορυτσάς με ένα χρόνο φυλάκιση,  είναι ολοφάνερα, ένα πολύ καλά σκηνοθετημένο σενάριο αυτών που θέλουν να με πολεμήσουν, προκειμένου να ικανοποιηθούν τα δικά τους συμφέροντα!
Είναι σενάριο μερικών ατόμων που έχοντας «το κουστούμι της εξουσίας πάνω τους» νομίζουν ότι αυτό τους δίνει το δικαίωμα να παίζουν με τις ευαισθησίες των ανθρώπων και να παραποιήσουν την αλήθεια των πραγμάτων.

Γνωρίζω όμως καλά πως ο δρόμος της αλήθειας δεν είναι στρωμένος με λουλούδια, αλλά με αγκάθια!

Γνωρίζω πολύ καλά πως η διεκδίκηση των πιστεύω και των δικαιωμάτων δεν κερδίζονται χωρίς θυσίες και χωρίς πόνο!

Άλλωστε με αβάσταχτο πόνο στην καρδιά και την ψυχή μου, δεν μπορώ να ξεχάσω πως και η δική μου οικογένεια, όπως πολλές άλλες οικογένειες των Ελληνοβλάχων της Κορυτσάς έχουν υποφέρει πάρα πολύ!
Στα μαύρα χρόνια για την ιστορία, στα χρόνια της δικτατορίας του Χότζα, πάρα πολλές οικογένειες ελληνοβλάχων αναγκάστηκαν να αποκοπούν και να αποχωριστούν δικά τους πολύ αγαπημένα πρόσωπα πληρώνοντας  με πολύ πόνο και θλίψη τον Ελληνισμό τους!

Όταν έκλεισαν τα σύνορα, και συγκεκριμένα ο παππούς μου και η γιαγιά μου αποχωρίστηκαν τα αδέλφια τους.
Οι μισοί έμειναν Ελλάδα και οι άλλοι μισοί στην Αλβανία.
Στέγνωσαν τα δάκρυα στα πρόσωπα τους από τον καημό και την επιθυμία να μπορούν κάποια μέρα να ξανασφίξουν στην αγκαλιά τους δικούς τους αγαπημένους!
Δυστυχώς και η γιαγιά μου και ο παππούς μου τελικά πέθαναν χωρίς να δουν τα αδέλφια τους στην Ελλάδα!

Σήμερα το 2012 από ότι φαίνεται, είμαι και εγώ αναγκασμένος να αποχωριστώ την οικογένεια μου, μόνο και μόνο επειδή δηλώνω ανοιχτά και χωρίς φόβο την ελληνική μου καταγωγή! 


Μόνο και μόνο επειδή πολεμάω για τα δικαιώματα των Ελλήνων στον τόπο μου!

Αυτό, στα χρόνια της δημοκρατίας είναι το μεγαλύτερο έγκλημα που μπορεί να συμβεί!

Φτάνει να σας πω ότι χωρίς καμία επίσημη εντολή από την Εισαγγελία της Κορυτσάς, ήρθαν στις 27-01-2012 και ώρα 16.00, στην οικία μου, όπου βρισκόταν η γυναίκα μου και ο υιός μου, 20 αστυνομικοί λες και ήμουν ο μεγαλύτερος τρομοκράτης στον πλανήτη... και αφού έκαναν τα πάντα άνω κάτω, ανοίγοντας ακόμη και τα συρτάρια και το ψυγείο… έφυγαν ανενόχλητοι, ενώ η τελική απόφαση στο δικαστήριο δεν έχει παρθεί ακόμη!
Ο ίδιος ο υιός μου πήγε να κάνει παράπονο στην αρμόδια υπηρεσία της αστυνομίας της Κορυτσάς και σαν απάντηση πήρε την σκληρή μη αποδοχή του αιτήματος του.
Θέλω να ρωτήσω και να μου απαντήσει κάποιος, που ζούμε τελικά;
Σε τι κόσμο μεγαλώνουμε τα παιδιά μας;;;


Δεν θέλω να ξεχάσω να σας αναφέρω και τον πόλεμο που γίνεται μέσα στην «οικογένεια» δηλαδή μεταξύ των ανθρώπων της ελληνικής μειονότητας, άνθρωποι οι οποίοι έμμεσα έχουν σχέση για την τελική κακή απόφαση που πάρθηκε από το Δικαστήριο της Κορυτσάς εις βάρος μου, κάτι που είναι πολύ εμφανές ότι τους ωφέλησε για δικούς τους ευνόητους λόγους.


 Παρακάτω θα σας αναφέρω κάποια πράγματα για την ιστορία του Παραρτήματος της "Ομόνοιας" στην Κορυτσά και τις σχέσεις της με την "Ομόνοια" που έχει έδρα στους Αγ. Σαράντα και κεντρικό πρόεδρο τον κ. Βασίλη Μπολλάνο. 


Αυτό το παράρτημα αποτελούνταν από μερικά άτομα μόνο, για να μη πω ότι στην ουσία ήταν ένα παράρτημα του ενός πρόεδρου μόνο (κ. Σπύρου Λίτση πρόεδρου του παραρτήματος), που φυσικά μαζί με τις «μαριονέτες
» του, το χρησιμοποιούσε μόνο και μόνο για να επωφεληθεί από αυτό και τίποτα άλλο .
Σε αυτό το παράρτημα δεν μπορούσε να είναι κάποιος μέλος, εάν δεν ήξερε πολύ καλά την ελληνική γλώσσα! Και αυτό γιατί κατά τον ίδιο, Έλληνες είναι μόνο εκείνοι που ξέρουν καλά τα ελληνικά!!! 
Η ψυχή, το αίμα που βράζει στο κορμί μας δεν έχει καμία σημασία;;;

«Προσέξτε μήπως ενωθούν οι Έλληνες Βορειοηπειρώτες, γιατί τότε μαύρο φίδι που μας έφαγε….! »


του εκδότη Θεόδωρου Βεζιάνη 


  Ποιος το είπε αυτό; Εάν ήταν ένας θα βάζαμε το όνομά του, μα δεν είναι ένας, είναι όλοι οι αντίπαλοί μας, είναι κέντρα αποφάσεων σε διάφορους χώρους και μέρη, που επενδύουν πάσης θυσίας και με κάθε τρόπο να διασπάσουν τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό. Και , κατά κάποιον τρόπο, το κατάφεραν ευνοούμενοι και από την προδιάθεση των Ελλήνων στις γκρίνιες, «το σαράκι της φυλής». 


  Η ενότητα του  Βορειοηπειρωτικού  Ελληνισμού είναι  ο φόβος και  ο τρόμος τους, γιατί και οι ίδιοι γνωρίζουν πως αυτοί οι Έλληνες είναι πανίσχυροι, έχουν το σπέρμα της δημιουργίας μέσα τους, είναι πατριώτες, καλοί χριστιανοί, αποφασιστικοί, γνωρίζουν καλά την ιστορία τους, την ιστορία του Ελληνικού Έθνους, γνωρίζουν τα κατορθώματα των ομοεθνών τους, όπως και των προπατέρων τους, γνωρίζουν τους ηρωισμούς του Αθανάσιου Διάκου που έλεγε πάνω στη θυσία του: «εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να ποθάνω», του Φώτου Τζαβέλα, Μάρκου Μπότσαρη, όπως του Βασίλη Σαχίνη, Γρηγόρη Λαμποβιτιάδη και τόσων άλλων, έτσι που είναι έτοιμοι να θυσιαστούν για την πατρίδα τους. 


  Μπροστά σ’ αυτό  το μεγαλείο των  Ελλήνων Βορειοηπειρωτών, αυτοί που θέλουν να κάμουν ζημιά, εντείνουν τις διαβολικές προσπάθειές τους, δρούνε ύπουλα, αφανώς επενδύοντας όσα ποσά χρειάζονται και με όλους τους δυνατούς τρόπους , για να διασπάσουν τους Βορειοηπειρώτες, να διασπάσουν τ’ αδέλφια , να τους εμψυχώσουν το μίσος ανάμεσά τους. Και έχουμε, δυστυχώς, σχεδόν, μια τέτοια κατάσταση. 

Έτσι που ο  Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας σε ομιλία του τον Αύγουστο 2011, αναφέρει :
  «Ενώ η Βόρειος Ήπειρος από το άλλο μέρος βρίσκεται στον αστερισμό, δυστυχώς, του εσωτερικού διχασμού. Ειδικά για τη Βόρειο Ήπειρο, θα έλεγα, ότι στην Ελλάδα παρατηρείται μία δειλία και μια ηττοπάθεια».

Οι τρόποι διάσπασης  είναι επιστημονικά καταρτισμένοι, να ποντάρουν στο φιλότιμο, στη  φιλοδοξία, στον εγωισμό προσώπων κλπ.
  Και αν κοιτάξουμε  το τι μας χωρίζει,  σχεδόν τίποτα, γιατί σε σχέση με τα τόσα πολλά που μας ενώνουν , είναι ελάχιστα αυτά που μας χωρίζουν, μπορούμε να πούμε. Κι αν θέλουμε όλα τα διορθώνουμε. Ο Μύτιλης σε πρόσφατο γραπτό του λέει : «Δεν θέλουμε και χάσαμε…»


   Θα πρέπει να  καταλάβουμε όλοι καλά πως είμαστε θύματα των αντιπάλων μας.
  Όλοι μαζί φτιάξαμε την Ομόνοια. Αυτοί οι όλοι μαζί που είναι ; Στο χλωρό κλαδί γιορτάζοντας ο καθένας με τη γνώμη του και ικανοποιώντας στο ακέραιο τα κέντρα που έστησαν την παγίδα.


  Ας βάλουμε όλοι  τα ξυπνητήρια  να χτυπούνε ακατάπαυστα ωσότου 
συνέλθουμε..ωσότου εννοήσουμε και το χωνέψουμε καλά πως είμαστε αδέλφια, αδέλφια μιας και μόνο μάνας….!

Κυριακή, 29 Ιανουαρίου 2012

Συνέντευξη του εκπροσώπου της Ομόνοιας Περιφέρειας Κορυτσάς στην Αθήνα Κυριάκου Θωμά στο ΡΑΔΙΟ ΑΣΤΥ


Ο εκπρόσωπος της Ομόνοιας Περιφέρειας Κορυτσάς στην Αθήνα Κυριάκος Θωμάς παραχώρησε συνέντευξη την Τετάρτη 25 Ιανουαρίου στο ΡΑΔΙΟ ΑΣΤΥ και την εκπομπή ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ.GR των δημοσιογράφων Αθηνά Κρεμμύδα και Αλέξανδρου Κορακίδη, για την ενότητα στον βορειοηπειρωτικό χώρο με αφορμή τη συγκέντρωση των εκπροσώπων βορειοηπειρωτικών φορέων την Κυριακή 22 Ιανουαρίου σε ξενοδοχείο της Αθήνας.

Ο κ. Θωμάς είπε τα εξής:  

Πρέπει οπωσδήποτε να είμαστε ενωμένοι όλοι οι Βορειοηπειρώτες σήμερα και να βαδίζουμε χέρι χέρι. Εμείς δεν ζητάμε παραπάνω από αυτά που είχαν οι παππούδες μας, που είχαν τη γλώσσα τους, την κουλτούρα τους, την λειτουργία στις εκκλησίες τους στην ελληνική γλώσσα. Δεν ζητάμε την ανεξαρτησία της περιοχής μας αλλά να απολαμβάνουμε τα δικαιώματα μας. Εξάλλου η Βόρειος Ήπειρος είχε την αυτονομία της το 1914, όπως είχαν συμφωνήσει οι Μεγάλες Δυνάμεις και η Αλβανία με το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας που επικύρωνε όλα αυτά τα δικαιώματα.

Γι’ αυτό και μεις πρέπει να έχουμε ενότητα και να μην είμαστε διασπασμένοι. Να μην αφήνουμε τους Αλβανούς να μας διασπούνε όπως το έχουν καταφέρει μέχρι τώρα. Είναι κρίμα για τους  Έλληνες που είμαστε άνθρωποι με πιστεύω και συνείδηση. Δυστυχώς βλέπουμε τους Χιμαραίους να μην ενώνονται με τους Κορυτσαίους, οι Κορυτσαίοι με τους Δροπολίτες και πάει λέγοντας. Δεν υπάρχει αυτή η ενότητα γιατί ήταν η πολιτική των Αλβανών τέτοια που προωθούσε μεταξύ μας τον τοπικισμό με αποτέλεσμα να γινόμαστε κομμάτια και να μην μπορούμε να ζητήσουμε τα δικαιώματα που πρέπει να έχει μία εθνική μειονότητα. Οι αλβανικές μειονότητες στο Μαυροβούνιο και στα Σκόπια απολαμβάνουν όλα τα δικαιώματα, σε εμάς όμως δεν συμβαίνει το ίδιο κάτι που με λυπεί πάρα πολύ.

Πως όμως γίνεται να πετύχουμε την εθνική ενότητα και αναφέρομαι συγκεκριμένα στην περιοχή της Κορυτσάς, όταν ο λεγόμενος πρόεδρος της Ομόνοιας Κορυτσάς και πρώην Βουλευτής Γρηγόρης Καραμέλος σε τηλεοπτική εκπομπή που ήταν παρών και ο Κρεσνίκ Σπαχίου, όταν ρωτήθηκε για την εθνικότητα του, αν είναι Έλληνας, απάντησε «ο παππούς μου είχε σχέση με την Ελλάδα»; Λυπάμαι πάρα πολύ γι’ αυτή τη δημόσια τοποθέτηση. Αν ήμουν εγώ στη θέση του θα είχα απαντήσει «είναι τιμή που γεννήθηκα και θα πεθάνω Έλληνας».

Πως μπορούμε να μιλάμε για ενότητα όταν την ημέρα που καταδικαζόταν ο κ. Ντίσιος, ο πρόεδρος της Ομόνοιας και ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ να βρίσκονται στην Αθήνα; Ξέρουμε ότι η απόφαση του δικαστηρίου ήταν καθαρά πολιτική και ανθελληνική, σαν να λένε «μην σηκώσετε κεφάλι γιατί θα σας το κόψουμε» και δεν το λέω επειδή είναι πρόεδρος της Ομόνοιας Περιφέρειας Κορυτσάς ο Ναούμ Ντίσιος, αλλά οποιοσδήποτε Έλληνας Oμονοίτης να καταδικαζόταν για έναν τέτοιο λόγο, έπρεπε να ήταν παρόντες στο δικαστήριο και να τον υποστήριζαν. Έπρεπε να πουν «είμαστε εδώ είμαστε παρών, δεν φοβόμαστε κανέναν», όμως με αυτά που κάνουν δεν εκφράζουν την ενότητα.

Παράλληλα εκφράζω τη λύπη μου για τις δηλώσεις του Υπουργού Εργασίας Σπύρου Ξέρρα. Υποτίθεται ότι είναι στην κυβέρνηση για να μας εκφράζει αλλά αυτά που είπε είναι ότι χειρότερο θα μπορούσε να πει ένας Έλληνας. Δεν ξέρω από που πήρε παράδειγμα για να εκφραστεί έτσι. Καταδικάζω τις δηλώσεις του αφού σαν ομογενής δεν θα έπρεπε να μιλάει έτσι.

Έχω αιχμές επίσης και για τον πρώην Υπουργό Εξωτερικών της Ελλάδος τον Δημήτρη Δρούτσα. Για μας είναι ανθέλληνας. Τον κατηγορούμε για την πράξη που έκανε να ανακαλέσει τον Γενικό Πρόξενο της Ελλάδας στην Κορυτσά κ. Θεόδωρο Οικονόμου – Καμαρινό. Ο άνθρωπος αυτός μας άνοιξε τα μάτια, ήταν παντού και δήλωνε παλικαρίσια «Έλληνες της Κορυτσάς μη φοβόσαστε, ελληνόφωνοι και βλαχόφωνοι κοιτάξτε τις εκκλησίες σας, κοιτάξτε τους τάφους των προπαππούδων σας και δείτε σε τι γλώσσα είναι οι επιγραφές τους».
Δυστυχώς αποφάσισαν να τον βγάλουν πρόωρα από τη θέση του, ενώ θα μπορούσε να ανανεώσει τη θητεία του για άλλον ένα χρόνο. Απλώς παρακαλέσαμε τον κ. Σαμαρά να μεσολαβήσει στον επόμενο Υπουργό Εξωτερικών (σ.σ. Σταύρο Λαμπρινίδη) ώστε να παραμείνει ο κ. Καμαρινός στη θέση του μέχρι να ολοκληρωθεί η απογραφή πληθυσμού.
Ευτυχώς η φωνή μας ακούστηκε και παρέμεινε λίγο παραπάνω, αλλά πρέπει να το λέμε ότι η θητεία του θα μπορούσε να διαρκέσει περισσότερο.
Πρέπει να πούμε επίσης ότι ο κ. Καμαρινός αναγκάστηκε να φύγει από την Κορυτσά μία μέρα πριν τη λήξη της θητείας του ακόμα κι έτσι όπως την είχαν ορίσει. Δεν ήθελαν να του επιτρέψουν να είναι παρών στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. 

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι με τα όσα συνέβησαν στη Μπομποστίτσα τον Οκτώβριο του 2010, ο Έλληνας Πρέσβης στα Τίρανα δεν πήρε θέση ώστε να μας υποστηρίξει. Έκανα γνωστό το θέμα με ερωτήσεις στους Βουλευτές κυριούς Γεωργιάδη, Πλεύρη, Αϊβαλιώτη από το ΛΑΟΣ, στον κ. Παναγιωτόπουλο από τη Νέα Δημοκρατία και με λύπη σας λέω ότι η απάντηση που μας ο τότε Υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Δρούτσας ήταν ότι «δεν θέλουμε να χαλάσουν οι καλές σχέσεις που έχουμε με την Αλβανία».
Τι μας λες κύριε Δρούτσα; Ποιες είναι οι καλές σχέσεις; Ότι έρχονται δεκαπέντε Τσάμηδες και βεβηλώνουν τους τάφους μας, το λέτε καλές σχέσεις; Ζητήσαμε από τον κ. Δρούτσα να μας βοηθήσει σαν Έλληνες που αγωνιζόμαστε για την Αυτονομία της Βορείου Ηπείρου. Θα πολεμήσουμε μέχρι τέλους και μια μέρα θα ενωθούμε, αλλά οι πολιτικοί όλοι αυτοί δεν μας εκφράζουν.

Η πρόταση μου είναι να ενωθούμε, αφού πρώτα κάτσουμε και συζητήσουμε όλοι μαζί ως ίσοι προς ίσοι. Πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι η Ομόνοια δεν είναι ούτε του Ντούλε, ούτε του Μπολάνου αλλά όλων των Ελλήνων, να είναι η πόρτα της ανοιχτή σε όλους και ότι δεν πρέπει να αφήνουμε κανέναν να μας διασπάει και να είμαστε υπερήφανοι για να λέμε σε όλους τους Έλληνες να έρθουν κοντά στην Ομόνοια. Είμαστε πάνω από 250 – 300 χιλιάδες. Κι όμως εμείς έχουμε έναν βουλευτή, ενώ οι Τσάμηδες που είναι μόνο 20 χιλιάδες να έχουν δύο βουλευτές. Δεν θα έπρεπε να είχαμε όπως παλιά πέντε βουλευτές; Είναι επιτακτική ανάγκη η ενότητα μεταξύ μας.

Όταν όμως στις 2 Οκτωβρίου ρώτησα τους κύριους Μπολάνο και Ντούλε στη συγκέντρωση για την απογραφή στην Αθήνα, αν την απόφαση που πήραν για αποχή τη συζήτησαν με τους πολιτικούς εκπροσώπους της Ελλάδας, απάντησαν ότι είχαν την έγκριση τους.
Σας επιβεβαιώνω ότι ήρθα σε επαφή με τον ΛΑΟΣ μέσω των κυρίων Γεωργιάδη και Πλεύρη, όπου μου είπαν να πάτε στην απογραφή να δηλώσετε Έλληνες. Πήγα και στη Νέα Δημοκρατία όπου μίλησα με τον ίδιο τον κ. Σαμαρά και είπε επί λέξη «Και σε ένα απλό χαρτί να σας ζητηθεί να δηλώσετε την εθνικότητα σας, να πάτε και να δηλώσετε ότι είστε Έλληνες». 
Ήταν τιμή μου που μίλησα με τον κ. Σαμαρά στις 5 Οκτωβρίου και πήγα μετά στην Κορυτσά και βοήθησα όσο μπορούσα στην απογραφή τον Ναούμ Ντίσιο, που άδικα είναι καταδικασμένος. Μέσα από τον κ. Ντίσιο καταδικάζονται όλοι οι Ομονοίτες της Περιφέρειας Κορυτσάς. Ας αφήσουμε λοιπόν στην άκρη ότι προβλήματα έχουμε και να κοιτάξουμε πως θα ενωθούμε ουσιαστικά για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα μας.   

Το Κόμμα των Ελλήνων για την εισβολή στο σπίτι του Ναούμ Ντίσιου


   Άγιοι Σαράντα, 28.01.2012 

Χθες το απόγευμα 20 κουκουλοφόροι άνδρες της αλβανικής αστυνομίας χωρίς να υποδείξουν ένταλμα συλλήψεως, εισέβαλλαν
βίαια στο σπίτι του προέδρου της Ομόνοιας Περιφέρειας Κορυτσάς και μέλους του Προεδρείου του Κόμματος των Ελλήνων, Ναούμ Ντίσιο, προκαλώντας τρόμο και φόβο στην οικογένειά του.
Εντωμεταξύ χθες το Πρωτοβάθμιο Δικαστήριο Κορυτσάς απέρριψε το αίτημα της υπεράσπισης Ντίσιου για μη εκτέλεση της ποινής, που επέβαλλε το Εφετείο έως ότου η υπόθεση εξεταστεί από το Ανώτατο Δικαστήριο. Η υπεράσπιση Ντίσου θεωρεί πως η σημερινή απόφαση δεν είναι τελεσίδικη.Αυτό αναμένεται να γίνει εντός δέκα ημερών ξανά από το Εφετείο.
Η αδιαλλαξία της δικαιοσύνης να μην αναστείλει τη φυλάκιση του κύριου Ντίσιου και η ανυπομονησία της αστυνομίας να  βάλλει  οπωσδήποτε  χειροπέδες στο άνθρωπο που εξέφρασε ελεύθερα την εθνική του οντότητα, επιβεβαιώνουν περίτρανα την κοινή διαπίστωση ότι στη χώρα αυτή θα χρειαστεί πολύς κόπος και χρόνος να πρυτανεύσει η δημοκρατία και η πραγματική δικαιοσύνη.
Παρά τις συνεχόμενες διαμαρτυρίες του Κόμματος των Ελλήνων και όλων των οργανώσεων του Ελληνισμού της Αλβανίας για την άδικη αυτή απόφαση, τα όργανα του κράτους, εμπνεόμενα και από την ανθελληνική προπαγάνδα εθνικιστικών κύκλων στη χώρα, εξακολουθούν να τηρούν την ίδια στάση απέναντι στους αδύναμους και απροστάτευτους πολίτες διαφορετικής καταγωγής.
Στις συνθήκες αυτές ο Ελληνισμός στην Αλβανία αισθάνεται ανασφαλής, τρομοκρατημένος και αβέβαιος για το μέλλον του σ΄αυτή τη χώρα.
Η καταδίκη και φυλάκιση του κ. Ναούμ Ντίσιου είναι πολιτικό κατασκεύασμα από ανθελληνικά στοιχεία και στοχεύει να αποστομώσει τον Ελληνισμό στον αγώνα διεκδίκησης των μειονοτικών δικαιωμάτων στην Αλβανία.
Το Κόμμα των Ελλήνων απευθύνεται με  έκκληση στους εκπροσώπους του ΟΑΣΕ στην Αλβανία να αποτρέψουν τέτοιες ενέργειες που δε συνάδουν με τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας και δε συμβαδίζουν με το διαχρονικό συναινετικό πνεύμα μεταξύ εθνοτήτων και θρησκειών στην αλβανική κοινωνία.

                                                                               ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ   ΕΕΜΜ

Σάββατο, 28 Ιανουαρίου 2012

Εισβολή στο σπίτι του Ναούμ Ντίσιου!

Μία απρόσκλητη επίσκεψη δέχτηκε χθες η οικογένεια του Ναούμ Ντίσιου στο σπίτι του στην Κορυτσά.


Χωρίς να έχει εκδοθεί κάποιο ένταλμα σύλληψης από τον Εισαγγελέα της Κορυτσάς, στις 27 Ιανουαρίου στις 4 το απόγευμα, πέντε αστυνομικοί με πολιτικά πήγαν στην οικία του προέδρου της Ομόνοιας Περιφέρειας Κορυτσάς όπου βρισκόταν η σύζυγος και ο υιός του για τους "ανακρίνουν"  και να αναζητήσουν τον Ναούμ Ντίσιο, που εκείνη την ώρα απουσίαζε. 
Αυτό ήταν ο πρόλογος του τι θα επακολουθούσε. 


Μετά από λίγα λεπτά εισέβαλαν στο σπίτι άλλοι 15 αστυνομικοί, για να ερευνήσουν δήθεν το σπίτι, με αποτέλεσμα να μην αφήσουν τίποτε όρθιο στο εσωτερικό του. 
Προφανώς πίστευαν ότι το ηγετικό στέλεχος του κόμματος των Ελλήνων ήταν κρυμμένος μέσα στα ντουλάπια της κουζίνας, τα συρτάρια και τα ράφια...
Η οικογένεια Ντίσιου διαμαρτυρήθηκε στο αστυνομικό τμήμα, για την τιμή της περισσότερο και την αξιοπρέπεια της, όπου φυσικά αντιμετώπισε παγερή αδιαφορία, αν όχι εχθρότητα. 


Ο δικηγόρος του προέδρου της Ομόνοιας Περιφέρειας Κορυτσάς ζήτησε από το Πρωτοδικείο να αναβληθεί η ποινή μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεση από το Ανώτατο Δικαστήριο, κάτι για το οποίο θα γνωρίζουμε μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου.

Τέσσερα χρόνια από την κοίμηση του Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου - το ενδιαφέρον του για το Βορειοηπειρωτικό


Σήμερα συμπληρώνονται τέσσερα χρόνια από την ημέρα που άφησε τον μάταιο αυτό κόσμο ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κυρός Χριστόδουλος.                      
Ο μεγάλος αυτός αγωνιστής της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού, είχε βρει ένα μαγικό τρόπο επικοινωνίας με τους συνέλληνες. Με τους τρυφερούς αλλά συνάμα πύρινους λόγους του, κέρδιζε την εμπιστοσύνη και την αγάπη τους και τα μηνύματα του κηρύγματός του φώλιαζαν βαθειά μέσα στην καρδιά τους.
Χαρισματική και μοναδική η επικοινωνία του με τους νέους, που πίστευε πραγματικά πως είναι το αύριο της πατρίδος μας και πρέπει να έχουν ιδανικά και πίστη στις ικανότητές τους.

Έντονες και σκληρές οι αντιδράσεις του για όλα τα θέματα πολιτικής όταν ένιωθε πως ενοχλούσαν τον πατριωτισμό και την πίστη του χριστεπώνυμου πληρώματος. Αυτές οι παρεμβάσεις του, ενόχλησαν την πολιτεία και ήταν μοιραία η σύγκρουση με τους κρατούντες.

Ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ως φλογερός πατριώτης υπήρξε και καλός φίλος του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού. 
Ως Μητροπολίτης Δημητριάδος είχε συνεργαστεί στενά με τον μακαριστό Μητροπολίτη Σεβαστιανό, επέδειξε με άρθρα και δραστηριότητες έμπρακτο εδιαφέρον για το Βορειοηπειρωτικό, αλλά και αφού αναρριχήθηκε στον αρχιεπισκοπικό θρόνο των Αθηνών δεν μας ξέχασε.

Παραθέτουμε δελτίο τύπου της Αρχιεπισκοπής Αθηνών για την Δοξολογία που τέλεσε ο μακαριστός Χριστόδουλος για την 92η επέτειο της ανακύρηξης της Αυτονομίας της Βορείου Ηπείρου και το μήνυμα του για το εθνικό θέμα που ακόμα και σήμερα είναι επίκαιρο όσο ποτέ:

19/2/2006 Δοξολογία για την επέτειο απελευθέρωσης των Ιωαννίνων και της αυτονομίας της Β. Ηπείρου 

Δοξολογία για τις επετείους της απελευθέρωσης των Ιωαννίνων και της αυτονομίας της Β.Ηπείρου τέλεσε το πρωί στον Ιερό Καθεδρικό Ναό των Αθηνών, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.Χριστόδουλος.

Αναφερόμενος στη Βόρειο Ήπειρο, ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας, έκανε λόγο για "τα διδάγματα της ιστορίας, τα οποία πρέπει να ενστερνιστούμε σήμερα, ώστε να αποφευχθούν τυχόν λάθη " και τόνισε πως " οι Έλληνες έχουν αποδείξει πως είναι ανθεκτικοί στις πιέσεις και καλλιεργούν μέσα από το πνεύμα, τον πατριωτισμό και την δικαιοσύνη".
Όπως είπε και στην περίπτωση της Βορείου Ηπείρου όπως και κάθε φορά, "οι Έλληνες έχουν ακολουθήσει την πεπατημένη οδό, εκείνη που δεν υποτάσσεται μόνο στη λογική αλλά ενισχύεται από το συναίσθημα και την ψυχή, παρά το γεγονός ότι κατά καιρούς χαρακτηρίστηκαν ως "τρελλοί" λόγω του ανυπότακτου νου και της αδούλωτης λεβεντιάς τους έναντι ισχυροτέρων.
"Τρελλούς μας ανέβαζαν , τρελλούς μας κατέβαζαν όμως εμείς έτσι έχουμε συνηθίσει να αγωνιζόμαστε υπέρ των ιερών και των οσίων, όχι δίχως λογική αλλά με μια ψυχή και μια καρδιά. Αυτό απέδειξαν οι Έλληνες και κατά την διάρκεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, αυτό απέδειξαν και οι πατριώτες της Βορείου Ηπείρου αργότερα το 1912-1913-'14, διακηρύσσοντας την αυτονομία τους. Με την ίδια τρέλλα αργότερα οι Έλληνες τα έβαλαν κατά το ΄40-΄41 με δύο αυτοκρατορίες παρά πάσαν λογικήν και αριθμών" υπογράμμισε.

Επισημαίνοντας εκ νέου τη συμβολή της Εκκλησίας στα μείζονα εθνικοκοινωνικά ζητήματα, ο Μακαριώτατος, υπενθύμισε το έργο του Μητροπολίτη Κόνιτσας Σεβαστιανού, ο οποίος, όπως είπε, "όταν τα τελευταία χρόνια η Β.Ήπειρος στέναζε υπό το πέλμα του Χότζα και του Αλία και όλος ο Ελληνισμός μιλούσε γι αυτό, εκείνος δεν δίστασε να προωθήσει το θέμα και να κάνει βήματα προς την κατεύθυνση της Διεθνούς Κοινότητας, για να προβάλλει το θέμα της Β.Ηπείρου".

"Τώρα", συνέχισε ο Μακαριώτατος "με την ελευθερία που υπάρχει εντός εισαγωγικών ίσως, φοβούμαι ότι έχουμε λησμονήσει την Β.Ήπειρο. Κανένας δεν μιλάει για την Βόρειο Ήπειρο, για τη Μακεδονία. Κι όμως ο Έλληνας είναι άνθρωπος που την δεδομένη στιγμή ξεχνά τα επουσιώδη και μικρά και συγκεντρώνει τις δυνάμεις του στα μεγάλα και ουσιώδη..."

Ο Αρχιεπίσκοπος, απηύθυνε έκκληση στις πολιτικές και διπλωματικές δυνάμεις να καταβάλλουν τις δέουσες προσπάθειες ώστε "να διασφαλίζονται τα δικαιώματα των μειονοτήτων, πόσο μάλλον της Βορείου Ηπείρου η οποία κινδυνεύει να ερημώσει από το ελληνικό στοιχείο. Όπως είπε "είναι λυπηρό οι Έλληνες της περιοχής να αναγκάζονται να φεύγουν από τα πατρογονικά τους εδάφη και να διαρρέουν προς την Ελλάδα για βιοποριστικούς λόγους". "Γι αυτό, επισήμανε ο Μακαριώτατος, θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε να ζουν με αξιοπρέπεια στην πατρίδα τους" .

Ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας αναφέρθηκε στην πρόσφατη επίσκεψη στο γραφείο του, κάποιων Βορειοηπειρωτών οι οποίοι του ζήτησαν την συμπαράσταση του. Όπως είπαν, επιστρέφοντας μετά την συνταξιοδότησή τους από την Ελλάδα, στην ιδιαίτερη πατρίδα τους , δεν μπορούν να εισπράττουν την σύνταξή τους, διότι σύμφωνα με τους νόμους δεν δικαιούνται καταβολής της, όσοι δεν είναι μόνιμοι κάτοικοι της χώρας μας. Το ελληνικό κράτος δεν δέχεται να τους καταβάλλει τις συντάξεις τους αφού τόπο διαμονής δηλώνουν πλέον την Βόρεια Ήπειρο, επικαλούμενο τον νόμο.

Ο κ. Χριστόδουλος, απηύθυνε έκκληση στις πολιτικές δυνάμεις να ενσκήψουν στο πρόβλημα αυτό των Βορειοηπειρωτών, ούτως ώστε να μην αναγκάζονται να μεταναστεύουν μόνιμα στην Ελλάδα, γεγονός που θα επιφέρει την πλήρη εξάλειψη του ελληνισμού στην Β.Ηπειρο. "Κάποτε εφαρμόζαμε το δόγμα δεν διεκδικούμε τίποτε αλλά δεν δίνουμε και τίποτε" είπε ο Αρχιεπίσκοπος και πρόσθεσε απευθυνόμενος στους αρμοδίους:

" Θέλετε να ερημώσει η Βόρειος Ήπειρος; Τα δικαιώματα των μειονοτήτων και διασφάλισή τους είναι εκ των ών ουκ άνευ και το πρώτο που θα πρέπει να εγγυηθούν αυτοί που μπορούν. Δεν είναι νοητό να καταπιέζεται σήμερα σε καιρούς δημοκρατίας η ελληνική μειονότητα της Βορείου Ηπείρου. Ας τα μεταφέρουμε αυτά τα διδάγματα στις πολιτικές ηγεσίες και κυρίως ας θρέψουμε με αυτά τα τις ψυχές μας και τις ψυχές των παιδιών μας που θα πάρουν την σκυτάλη. Για να μην αναρωτιόμαστε μετά γιατί χάνουμε τα δίκαιά μας και γιατί δεν έχουμε φίλους και συμμάχους. Διότι οι φίλοι και οι σύμμαχοι μας υπολογίζουν όταν είμαστε γενναίοι και διεκδικητές και όχι αδρανείς".

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΡΙΒΑΣ ΔΙΓΕΝΗΣ - ΤΟ ΑΞΙΟΝ ΤΕΚΝΟΝ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ


Γεννήθηκε στη Χρυσαλινιώτισσα, στη Λευκωσία της Κύπρου, στις 5 Ιουλίου 1897 και μεγάλωσε στο χωριό Τρίκωμο της επαρχίας Αμμοχώστου. Αφού τελείωσε το σχολείο του Τρικώμου, πήγε στη Λευκωσία όπου φοίτησε στο Παγκύπριο Γυμνάσιο (1909-1915), διαμένοντας στην οικία της γιαγιάς του. Έπειτα ο ΔΙΓΕΝΗΣ της Κύπρου παίρνει θέση στην Στρατιωτική σχολή Ευελπίδων από την οποία και αποφοιτεί το 1919. 
Ο Γεώργιος Γρίβας από τις αρχές της Στρατιωτικής του Καριέρας είχε δείξει και αποδείξει ότι δεν ήταν ένας τυχαίος στρατιωτικός, αλλά ένας απαράμιλλου σθένους σπουδαίος πατριώτης και μαχητής. Έτσι όταν τον καλεί η πατρίδα να πολεμήσει στην μικρασιατική εκστρατεία αυτός δίνει τα άπαντα των δυνάμεων του, όπου και παρασημοφορείται και προάγεται σε υπολοχαγό. Λίγα χρόνια μετά επιλέγετε να φοιτήσει στην Γαλλική ακαδημία πολέμου. Το 1925 προάγεται σε λοχαγό, και το 1935 σε ταγματάρχη. Το 1937 παντρεύεται στην Αθήνα, την Βορειοηπειρώτισσα Βασιλική Ντέκα.

Με την έναρξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου μετατέθηκε στη διεύθυνση επιχειρήσεων του Γενικού Επιτελείου Στρατού, όπου και αναλαμβάνει διοικητής της ΙΙ μεραρχίας πεζικού. Η επόμενη του αποστολή είναι να πολεμήσει τον Άξονα στα βουνά της Ηπείρου και μαζί με τα άλλα παλικάρια να γράψουν μια από τις πιο ένδοξες σελίδες της ιστορίας του Νεότερου Ελληνισμού.
Ο αντισυνταγματάρχης Γρίβας μετά την ήττα των ελληνικών στρατευμάτων και την επέλαση των Γερμανών στην ηπειρωτική Ελλάδα δημιουργεί την αντιστασιακή οργάνωση «Χ». Ο αγώνας της οργάνωσης του εναντίον της κομουνιστικής ανταρσίας τον Δεκέμβριο του 1944 στο Θησείο και στου Μακρυγιάννη, έγινε η αφορμή ώστε τόσο ο ίδιος προσωπικά όσο και τα μέλη της οργάνωσης του να δεχτούν πόλεμο λάσπης από τους ηττημένους συμμορίτες, στους οποίους θρυμμάτισε το όνειρα για μετατροπή της Ελλάδας σε λαϊκή Δημοκρατία
Στο μεταξύ ως Κύπριος, ο Γεώργιος Γρίβας παρακολουθούσε τα γεγονότα στην ιδιαίτερή του πατρίδα. Μετά το Ενωτικό Δημοψήφισμα τον Ιανουάριο του 1950 και την άρνηση των Άγγλων να παραχωρήσουν το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης στον Κυπριακό λαό ήταν φανερό ότι δεν υπήρχε άλλη επιλογή στους Κυπρίους παρά ο ένοπλος αγώνας.
Το 1951 επισκέπτεται την Κύπρο και μελετά επί τόπου την όλη κατάσταση. Στις 3 Οκτωβρίου 1952 επισκέπτεται ξανά την Κύπρο, κάνει αρκετές επαφές και θέτει τα θεμέλια της οργάνωσης της ΕΟΚΑ με βάση την οργάνωση Νεολαίας Π.Ε.Ο.Ν. (Παγκύπρια Εθνική Οργάνωση Νεολαίας) και την Ο.Χ.Ε.Ν. (Ορθόδοξος Χριστιανική Ένωση Νέων). Στις 7 Μαρτίου 1953, στην Αθήνα, μαζί με τα άλλα 11 μέλη της Δωδεκαμελούς Επιτροπής, μεταξύ των οποίων και ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος Γ΄, δίνει τον όρκο για αγώνα απελευθέρωσης της Κύπρου, που είναι γνωστός ως ο «Όρκος των Δώδεκα».

Στις 10 Νοεμβρίου 1954, το ιστιοφόρο «Σειρήν», ύστερα από ένα περιπετειώδες ταξίδι φτάνει στην Κύπρο μεταφέροντας τον Γρίβα. Από τούτη τη στιγμή ο Γεώργιος Γρίβας αναλαμβάνει Αρχηγός της μυστικής Οργάνωσης Ε.Ο.Κ.Α., με το ψευδώνυμο «Διγενής».
Ο αρχηγός Διγενής κινήθηκε συνωμοτικά εφαρμόζοντας τακτική που ζήλευαν και οι εχθροί του. Ο Γεώργιος Γρίβας θεωρήθηκε ένας από τους μεγαλύτερους ηγέτες ανταρτικών αγώνων όλων των εποχών.

Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2012

Ημερίδα του Κόμματος των Ελλήνων για το πλαίσιο αιτημάτων και κατοχύρωσης των δικαιωμάτων της ΕΕΜ


                                                               Ανακοίνωση-Πρόσκληση

  147Στις 19 Φεβρουαρίου 2012 και ώρα 10.00 π.μ. στην αίθουσα Συνεδριάσεων του Ξενοδοχείου «Βουθρωτό» των Αγίων Σαράντα, το Κόμμα ΕΕΜΜ-MEGA διοργανώνει ημερίδα με θέμα συζήτηση του κειμένου «Πλαίσιο αιτημάτων για την κατοχύρωση και εφαρμογή των δικαιωμάτων της Εθνική Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία». 

Εκτός των 98 μελών του Εθνικού Συμβουλίου του κόμματος, καλούνται να συμμετάσχουν  νυν και πρώην βουλευτές και αιρετοί στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ιδρυτές, πρώην ηγέτες και μέλη του νυν Γενικού Συμβουλίου της Ομόνοιας, προσωπικότητες από το χώρο του πνεύματος, εκπαιδευτικοί, επιχειρηματίες, νεολαίοι, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος για θέματα που έχουν σχέση με την επιβίωση της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας.

                                                           Προεδρείο του κόμματος Ε.Ε.Μ.Μ. – ΜΕGΑ

Ιστοσελίδα ΣΦΕΒΑ: Ελεύθερη η διαφθορά, φυλακίζεται η αλήθεια


Είναι φυσικό να παρατηρείται το φαινόμενο αυτό σε μια κοινωνία που κουβαλά στους ώμους της μια πενηντάχρονη νοοτροπία. Μια νοοτροπία που έχει ριζωθεί και επιβληθεί με χίλιους δυο τρόπους, μια νοοτροπία γέννημα του ίδιου του συστήματος, για την επιβίωσή του.

Αυτή η κοινωνία είναι μάρτυρας της φυλάκισης της αλήθειας. Μια αλήθεια, μια πραγματικότητα που όλοι μας γνωρίζαμε: «Δεν μας φθάνει το λάδι», «Καθετί είναι με δελτίο», «Και η Κυριακή που είναι μέρα του Θεού, την μετέτρεψαν σε Μέρα του Ενβέρη» και δεκάδες άλλες τέτοιες αγνές αλήθειες της καθημερινότητας,  που σαν  έβγαιναν από τα χείλη του κάθε πολίτη και έπεφταν στο σατανικό αυτί του πράκτορα θα σάπιζες στις φυλακές και τις εξορίες.
Αυτή η ταχτική δεν λέει να ξεκόψει. Δεν λέει ν’ αλλάξει, μιας και άλλαξε  ολόκληρο το σύστημα. Μένει η ίδια.

Από την αρχή η εκάστοτε αλβανική κυβέρνηση μιλούσε για Κράτος Δικαίου, όπου θα σέβονταν τα δικαιώματα του πολίτη και των μειονοτήτων, όπου η Δικαιοσύνη θα είναι ανεξάρτητη και όχι επηρεασμένη από κυβερνήσεις ή από διάφορους εθνικιστικούς κύκλους. Όπου θα λάμψει η αλήθεια και θα φυλακίζεται η ψευτιά  η διαφθορά και η δολιοφθορά. Όχι μόνον που δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, αλλά μέρα με την ημέρα φουντώνει, ενισχύεται.

Η κάθε ετήσια έκθεση προς την Αλβανία, από εξωτερικούς παράγοντες, αναφέρεται και στην  διαφθορά, ένας φαύλος κύκλος που αφήνει εκτός των δημοκρατικών θεσμών τη χώρα, που πληθαίνουν τα μηνύματα του απλού πολίτη πως δεν υπάρχει κράτος.

Τελευταίο εγχείρημα αυτού του κατεστημένου είναι η περίφημη εμπλοκή στην διαφθορά του πρώτου αντιπρόεδρου της Κυβέρνησης και πρόεδρου του κόμματος του  LSI, Ιλίρ Μέτα.
Μια υπόθεση που εδώ και ένα χρόνο περιπαίζεται στις δικαστικές καλένδες, που κάποιος ανάλαβε το κουράγιο να τον τιμωρήσει με δυο χρόνια κάθειρξη, αλλά αυτός όχι μόνον που δεν τιμωρήθηκε αλλά  βγήκε χαμογελαστός αφού το Ανώτατο Δικαστήριο τον αθώωσε. Πάλι ελεύθερη η διαφθορά. Όπως και σε δεκάδες άλλες υποθέσεις υψηλόβαθμων στελεχών.

Άλλη τύχη έχει η αλήθεια. Και ιδίως όταν έχει να κάνει με την Ελληνική Κοινότητα και την Ελλάδα. Τότε είναι που η Δικαιοσύνη κάνει «καλά» τη δουλειά της. 
Την επιδίωξη, μέσω του πολιτισμένου και δημοκρατικού διαλόγου, να γίνουν σεβαστά από την αλβανική κυβέρνηση τα διεθνώς κατοχυρωμένα ανθρώπινα  και μειονοτικά δικαιώματα, την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας όπου υπάρχουν Έλληνες και συμπληρώνεται ο αριθμός των μαθητών, το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης των λαών όπως δικαιούταν και οι άλλες μειονότητες των Βαλκανίων, ζητούσαν οι πέντε της Ομόνοιας και κινδύνεψαν να  απαγχονιστούν, άλλο που ξεσηκώθηκε σύσσωμος όλος ο Ελληνισμός.

Την ανακαίνιση του μνημείου αφιερωμένο στην ένδοξη ιστορία των Ελλήνων φαντάρων του ελληνο-ιταλικού πολέμου, έκανε ο πρόεδρος της Ομόνοιας Κορυτσάς Ναούμ Ντίσιο και τιμωρήθηκε με ένα χρόνο κάθειρξη. Τόσο δα. Για μία πραγματικότητα. Για μία αλήθεια. Φανταστείτε εάν θα ήταν εμπλεκόμενος στην σαβούρα της διαφθοράς, πόση μεγάλη θα ήταν η τιμωρία της «ανεξάρτητης και ελεύθερης» αλβανικής δικαιοσύνης.

Η διεθνής οργάνωση «Freedom House» με έδρα την Ουάσιγκτον, στην ετήσια έκθεσή της, χαρακτηρίζει την Αλβανία «χώρα με περιορισμένη ελευθερία». Θα ήταν στις πρώτες θέσεις ως προς την καταπάτηση των ελευθεριών των μειονοτήτων και ειδικά της Ελληνικής Κοινότητας.


25/1/2012, από συνεργάτη στη Β. Ήπειρο

Αναζητάς την ενότητα, την γαλήνη, την αγάπη; Σκάβε εντός σου και γνώρισε τον εαυτό σου


του καθηγητή Δημήτρη Παππά


Η γνώση του  εαυτού σου αποτελεί σοβαρό και επίκαιρο πρόβλημα στον σημερινό ταραγμένο κόσμο. Στον κόσμο που οι άνθρωποι, ιδιαίτερα οι πιο αδύνατοι χαρακτήρες, κατακτώνται εύκολα από τις διάφορες μορφές ανηθικότητας, εγκληματικότητας, απιστίας στα Θεία κλπ.         
  
Στις  συνθήκες αυτές, λοιπόν, απαιτείται φρόνηση, την οποία ο Πυθαγόρας ονόμασε «άγκυρα της ευτυχίας».Φρόνηση που αποχτιέται, όταν εξετάζεις τον ψυχικό σου κόσμο, γνωρίζεις τον εαυτό σου, ανακαλύπτεις τις αδυναμίες σου, τα ελαττώματά σου και παλεύεις να τα  εξαλείψεις. Τότε μόνον μπορείς να διαμορφώσεις τον χαρακτήρα σου και να γίνεις χρήσιμος για τον ίδιο τον εαυτό σου, για την οικογένειά σου, για την κοινωνία. Κατ΄ αυτόν τον τρόπο ενισχύεις την ενότητα ,την αγάπη, βελτιώνεις την κατανόηση παντού και πάντοτε, πράγμα που επιθυμείς διακαώς.         


Και υπάρχουν τέτοιοι  άνθρωποι, όπως παντού, έτσι και στο χώρο μας. Ανάμεσά τους μπορώ να ξεχωρίσω τους αείμνηστους συναδέλφους μου  Δημήτρη Δούτση από το Βουλιαράτι και  Βίκτωρα Τέρπο από την Πολύτσιανη, καθώς και τον Αναστάση Νάτση από το Κλεισάρι. 
Μ΄ αυτούς δεν μπορούσες  να παρεξηγηθείς και να διαπληκτιστείς, γιατί είχαν γνωρίσει πιο βαθιά τον εαυτό τους και συνεπώς προσπαθούσαν να γνωρίσουν και τους  άλλους. Σχετικά μ΄ αυτό ο φιλόσοφος Σωκράτης έλεγε: «Αφού δεν μπορείς να γνωρίσεις τον εαυτόν σου, είναι γελοίο να εξετάζεις τα αλλότρια, τα ξένα» Και: «Ο ανεξέταστος βίος είναι αβίωτος».


Μ΄ εντυπωσιάζουν επίσης και μερικοί επώνυμοι στο Αργυρόκαστρο, οι οποίοι βρίσκονται πιο κοντά στους  απλούς ανθρώπους, στις χαρές και ιδιαίτερα  στις λύπες τους ,ανεξάρτητα από την ιδεολογική τοποθέτηση.         
  Έτσι το «Γνώθι  σαυτόν», το οποίο εφαρμόζουν συνήθως  οι τίμιοι και  ειλικρινείς, εξευγενίζει  την ψυχή, ευοδώνει  την προσπάθειά  σου και σε οδηγεί στην αγαθοεργία.  Όταν όμως αγνοείται είτε δεν  εφαρμόζεται από κάθε ηλικία, τότε δεν υπάρχει κατανόηση, δεν υπάρχει αγάπη μεταξύ των ανθρώπων και η ενότητα  τορπιλίζεται.
      
Κι  εσύ, βέβαια, θα έχεις νιώσει πολλές φορές  πικρία, απογοήτευση ή ακόμη και αγανάκτηση που δεν σε καταλαβαίνει κανείς, δεν μπορείς να κάνεις διάλογο και  καμιά φορά καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι φταίει το χάσμα γενεών.         
  Είναι γεγονός ότι η κατανόηση είναι περιζήτητη και δυσεύρετη  στις μέρες μας, γιατί πολλοί ξεφεύγουν  από τα όρια  της ηθικής συμπεριφοράς. Η γνωστή σημερινή  κατάντια στο χώρο  μας, στα χωριά  μας, οφείλεται  και στην έλλειψη κατανόησης. Χωρίς κατανόηση, που είναι συνώνυμη της αγάπης, δεν μπορείς να διευθύνεις, να πείσεις τους άλλους και να λύσεις παντός είδους προβλήματα. Και τότε κυριαρχεί η αναρχία, η αδιαφορία, η νευρικότητα, η συκοφαντία χωρίς κριτήριο, το ασύστολο υβρεολόγιο, αποκαλώντας τους αντίπαλους «προδότες, Πύλιο Γούσηδες».


Και που οδήγησε και  οδηγεί αυτό; Χωρίς άλλο στη διάσπαση, στην ψυχική μιζέρια.
Επίσης  το να μη ξέρεις να ζεις με τους δικούς σου, όπως συχνά συμβαίνει, θα  πει ότι αδιαφορείς για τη γνώση του δικού σου εσωτερικού κόσμου και των άλλων ανθρώπων που σε αγαπούν. Χωρίς άλλο κι εσύ αρκετές φορές έχασες τον έλεγχό σου, λύπησες και πλήγωσες για μικροπράγματα  τους  γονείς σου και τ΄ αδέρφια σου. Βάλε φρένο στα  ελαττώματά σου και άνοιξε διάπλατα  την καρδιά σου, ώστε να χωρούν οι δικοί σου όπως είναι και όχι όπως θα τους ήθελες εσύ.
Αν  δεν σκάβεις εντός  σου, δεν είναι  εύκολο να ξέρεις  να κατανοείς σωστά και να αγαπάς σωστά. Ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας- φιλόσοφος Μάρκος Αυρήλιος επίταξε στον εαυτό του: “Βλέπε εντός σου και σκάβε εντός σου. Εκεί βρίσκεται η πηγή του καλού και μπορεί να αναβλύζει πάντα, αν σκάβεις”


  Εννοείται, λοιπόν, ότι η αυτογνωσία, ο αυτοέλεγχος, η αυτοκριτική οδηγούν στη γαλήνια ζωή, στην  αυτοκυριαρχία και συγκροτούν τη σωφροσύνη, αισθανόμενος ότι έτσι δέχεσαι ένα βλέμμα Αγάπης από Εκείνον.
Κατ΄  αυτόν τον τρόπο  διώχνεις από μέσα σου την ασπλαχνία, την  κακία, το φθόνο, την εκδίκηση και τόσα άλλα αρνητικά, που μόνο δυστυχία σκορπίζουν,  σε απομακρύνουν από Χριστούγεννα  και Ανάσταση και σου εξανεμίζουν τους θησαυρούς της καρδιάς σου.


Όμως καμιά φορά η  μοίρα κυνηγάει του καλούς που σήμερα αποτελούν μειοψηφία, διότι ίσως θα θέλει να  μη τα χαλάσει με τους πολλούς, οι οποίοι στήνουν την προτομή του εξευτελισμού, του νεόπλουτου δι΄ άλλης οδού, της αδικίας και της  αδιαλλαξίας.
Με  την αυτογνωσία υπερβαίνεις το “εγώ”, υπερβαίνεις  τη  νοσηρή μοναξιά και οδηγείσαι στην καλλιέργεια της πνευματικής ζωής, αλλάζοντας έτσι πλεύση του θαλασσοδαρμένου καραβιού σου.
     
Εν  κατακλείδι φρονώ  ότι είναι αρκετά δύσκολο να γνωρίσεις  κατά βάθος τον  εαυτό σου, γιατί  δε σ΄ άφήνουν ο  ατομισμός σου, ο  εγωισμός σου, η ορθοκεφαλιά  σου, η επιπολαιότητά  σου ,η πλεονεξία  σου, το ανίαρο κουτσομπολιό, η ανταρσία σου, η ζηλοτυπία σου, η μοχθηρία σου, η  απιστία σου ,τα  οποία όλα αυτά τα συναντούμε συχνά και  στα χωριά μας. Και το αποτέλεσμα; “Αλληλοσπαραγμός”. Και οι αρμόδιοι; Πολλές φορές αμέτοχοι, αμέριμνοι. Συνεπώς, θέλοντας  μη θέλοντας, υποδαυλίζουν περισσότερο το διχασμό.
      
Γι΄ αυτό, για να γνωρίσεις  τον εαυτό σου, χρειάζονται πολλοί πνευματικοί αγώνες, που συνδέονται και  με το άγιο όνομά  σου, το οποίο φέρνει μια βαριά κληρονομιά. Θα τους κάνεις του  αγώνες αυτούς; Σε βλέπω  ότι είσαι έτοιμος και σε συγχαίρω. Θα σε βοηθήσουν και οι γονείς σου, και το σχολείο και η κοινωνία. Θα τα ξαναπούμε.