Δευτέρα, 30 Ιουλίου 2012

Φάκελος "Ελληνικό ιδιωτικό σχολείο Χιμάρας" μέρος 4ο





Τι πρέπει να κάνουμε για τους εθνομάρτυρες μας;


Mε την πένα του Σωκράτη Παπαδόπουλου

Ο Μηνάς Σπ.Πάρας, ο Μαντέλα της Βορείου Ηπείρου, στο βιβλίο του «46 χρόνια στα κάτεργα» γράφει  τα εξής:

« Το δικαστήριο, λοιπόν, συνεχίζει τη δουλειά του... Την πρώτη μέρα δικάζεται  μια ομάδα από τη Δερόπολη. Θυμάμαι ότι ο γιατρός Λαμποβιτιάδης καταδικάστηκε εις θάνατο... Τον Λαμποβιτιάδη τον συνάντησα τυχαίως στην είσοδο της φυλακής, στο  κλουβί. Τον έβγαζαν έξω από τα ανακριτήρια, ενώ εμένα με έφερναν μέσα, ύστερα από πολλές ανακρίσεις. Χαμηλόφωνα και κοιτάζοντας τάχατες αλλού, του έδωσα θάρρος. Ήταν  όμως  ατρόμητος, όπως κατάλαβα. Χαμογελώντας μου ψιθύρισε: «Γρήγορα τους έρχεται το τέλος». Αργότερα εκτελέστηκε. Του αξίζει ανδριάντας». Αυτά γράφει ο μακαρίτης Πάρας, που υπέφερε πάρα πολλά στα κάτεργα της κόκκινης δικτατορίας και άφησε την τελευταία του πνοή στις ΗΠΑ.

          Ο Πάρας προτείνει την ανέγερση ανδριάντα του εθνομάρτυρα Γρηγόρη Λαμποβιτιάδη.
Στο προηγούμενο φύλο  αναφερθήκαμε σ΄ έναν άλλο εθνομάρτυρα, τον Βασίλειο Σαχίνη, που οι κόκκινες φάλαγγες τον εξόντωσαν και σήμερα δεν γνωρίζουμε ούτε τον τάφο του.
Αυτοί οι άνθρωποι του χώρου μας, που αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν για την ελευθερία, τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα αξίζει, να τιμούνται πάντοτε και να απαθανατιστούν με την ανέγερση μνημείων  στα χωριά τους. Κι αυτό θα είναι  τιμή μας.


         Το Ελληνικό Θαύμα

«Γιατί άραγε ο πολιτισμός γεννήθηκε στην Ελλάδα και όχι αλλού; Είναι ένα  ερώτημα που με απασχόλησε ιδιαίτερα και εξακολουθώ να το θεωρώ από τα γοητευτικότερα μυστήρια της ιστορίας», γράφει ο Μιchael Grant. 
Ενώ ο Γεώργιος Χ, γράφει:

- Και ποιος  μπορεί να ισχυριστεί ότι, εάν φέρουμε εδώ Μογγόλους ή Αβοριγινούς, αυτοί μετά από κάποιες γενεές θα μεταλλαγούν σε Ανθέμιους, Ισιδώρους, Παλαιολόγους;

-Ένα έδαφος, όσο κατάλληλο και αν είναι για να αποδώσει φυτά, άνθη, καρπούς, δεν θα τα δώσει ποτέ από μόνο του. Χρειάζεται και ο κατάλληλος σπόρος.

-Τοπία, πλαστικότητα, φως, θάλασσα κτλ. είναι καταστάσεις που από μόνες τους δεν παράγουν τίποτε. Μόνον όταν συνυπάρχουν με τους κατάλληλους ανθρώπους, μεταμορφώνονται σε  «προϋποθέσεις»  για έξοχες δημιουργίες.

-Το ελληνικό θαύμα δεν ερμηνεύεται με την αναλογική μέθοδο. Διότι δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο ιστορικό φαινόμενο. Και, επίσης, δεν έχει κανένα ανάλογο προηγούμενο.

-Το «Ελληνικό θαύμα» είναι αποτέλεσμα  πολλών παραγόντων, μεταξύ των οποίων υποστηρίζω την πρωτοκαθεδρία κατέχει ο υποκειμενικός παράγων, η ανθρώπινη συνιστώσα, ο Έλληνας με την ιδιομορφία του, την ιδιοσυγκρασία, την φυσική του ιδιαιτερότητα.

Διαπιστώσεις ξένων:

J. Brunschwch: «Η μεγάλη, η αναφαίρετη πρωτοτυπία των  Ελλήνων συνίσταται στο ότι είναι Έλληνες...Αντιθέτως οι Ρωμαίοι και εμείς ευρισκόμαστε σ’ ένα σάκο από ελληνικό δέρμα. Ούτε  οι Ρωμαίοι ούτε εμείς είμαστε Έλληνες, απλώς τους μιμούμεθα.
Οι Ρωμαίοι μπορούσαν να  αυτοαποκαλούνται άμεσοι κληρονόμοι των Ελλήνων, ενώ εμείς (Ευρωπαίοι) είμαστε μόνον έμμεσοι κληρονόμοι τους, κληρονόμοι των κληρονόμων.»

Πέμπτη, 26 Ιουλίου 2012

Ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός, εκλεκτό κομμάτι του Ελληνικού Έθνους


του δάσκαλου και δημοσιογράφου Χρήστου Σπ. Ντρίτσου

     Πρόβαλε  μπροστά μου ο Βορειοηπειρώτης   απ΄ τα πανάρχαια χρόνια σ΄ αυτά τα  μέρη, να καλλιεργεί τη γη, να ταξιδεύει στη θάλασσα, να ανεβαίνει  στα βουνά, να χτίζει τείχη, κάστρα κι αμφιθέατρα,  να λατρεύει θεούς...

Μήπως δεν ήταν εδώ το μαντείο της Δωδώνης προς τιμή του μεγάλου Δία ή ο Αχέρωντας ποταμός, απ όπου κατέβαιναν οι ψυχές στον Άδη; Εδώ ήταν  οι Σελλοί,  μετόχι των οποίων ήταν το χωριό Σελλειό στη Δερόπολη, απ΄ όπου  προέρχονται  και οι ονομασίες Έλληνες και Ελλάδα: Σελλοί-Ελλοί- Έλληνες- Ελλάδα. Και γράφει ο κ. Μιχάλης Κιτσάκης: «Εδώ υψώνονταν η πόλη των Σελλών,την οποία επέλεξαν για ασπίδα οι προγονοί μας οι Σελλοί». Κι έγραφε κάποτε για τα μέρη αυτά τον 4ο αιώνα π.Χ ο μεγάλος Αριστοτέλης «Ελλάδα την  αρχαίαν», ενώ ο Πτολεμαίος ο Κλαύδιος τον 2ο αιώνα μ.Χ. έλεγε:«Αρχέγονος Ελλάς Ήπειρος». Κι έζησε εδώ και μεγαλούργησε ο Ελληνισμός στο διάβα των αιώνων.
Κι όταν μιλάμε για την Ήπειρο εννοούμε, βέβαια, και την Βόρειο Ήπειρο, σαν  αναπόσπαστο και  εκλεκτό  κομμάτι της Ηπείρου και όλου του ελληνισμού. Και φέρνουμε στο νου μας  τη Φοινίκη, το Βουθρωτό, την Αντιγόνεια, τον Ορικό, την Αδριανούπολη, την Αντιπάτρεια, την Απολλωνία, την Επίδαυρο... Η  σκαπάνη των αρχαιολόγων μαρτυρεί πειστικά την ελληνικότητά τους.
Από  τα μέρη αυτά ξεκινούσαν κάθε τέσσερα χρόνια  οι αθλητές στους Ολυμπιακούς αγώνες, όπου συμμετείχαν μόνον  Έλληνες, κι από δω έπλευσαν οι εφτά τριήρεις για τον Πελοποννησιακό Πόλεμο τον 5ο αιώνα π.Χ.  
Από τα μέρη αυτά ήταν οι μεγάλοι ευεργέτες της Ελλάδας, όπως ο Ζωγράφος, ο Αρσάκης, οι αδερφοί Σίνα, οι αδερφοί Ζάππα κ.ά.. Και γράφει  ο Ηπειρώτης μελετητής Αλέξανδρος Φαρμάκης: «Κανένα κομμάτι της  ελληνικής γης δεν γέννησε τόσους ευεργέτες  όσο η Ήπειρος».Και λέει στην μητέρα Ελλάδα ο Βορειοηπειρώτης:
Κι  εκείνοι οι  ευεργέτες σου οι γνήσιοι πατριώτες,
όπως κι εμείς, λεγότανε...  Βορειοηπειρώτες...
 Από δω ήταν και τα παλικάρια για την απελευθέρωση  της Ηπείρου. Και σύρανε το χορό τραγουδώντας:
Πάνε της σκλαβιάς οι χρόνοι,
 παν, τα βάσανα κι οι πόνοι,
 Πάνε ΄παν οι τεμενάδες
 πού  ΄καναμε στους αγάδες.

  Σ΄ αυτά τα μέρη ξέσπασε η γενική απεργία το 1934 για ελληνικά  σχολεία., φτάνοντας  μέχρι το δικαστήριο της Χάγης,  Εδώ άνοιξαν διάπλατα τις  αγκάλες τους οι Βορειοηπειρώτες στους Έλληνες φαντάρους το 1940 κι από αυτά τα μέρη ήταν εκείνα τα  παλικάρια  που δραπέτευσαν από τον τότε αλβανικό στρατό, ντύθηκαν στο χακί και τρέξανε να πολεμήσουν στα  απόκρημνα και χιονισμένα βουνά του Τεπελενιού για να σηκώσουν πιο ψηλά το ΟΧΙ και την δόξα της Ελλάδας. Ναι,  από  δω ήταν, όπως ήταν  και  κείνοι οι μεγαλόκαρδοι Βορειοηπειρώτες που στα χρόνια της μεγάλης  πείνας του ΄43 δέχτηκαν  και φιλοξένησαν στα  σπίτια  τους τ΄ αδέρφια  τους. Και τους βάλανε κοντά στο τζάκι  να ζεσταθούν. Και μοιράσανε την μπουκιά τους. Και κοιμήθηκαν μαζί.   Φτωχοί σε φτωχούς.  

  Αυτοί είναι κι εκείνοι που  άντεξαν στα μετέπειτα, επί περίπου πενήντα χρόνια, το βαρύ ζυγό της δικτατορίας, στις φυλακές και στις εξορίες, βαστώντας με τα δόντια  την ελληνικότητά τους. Να πως έγραφε εκείνα τα χρόνια της μεγάλης αντοχής ο Βορειοηπειρώτης ποιητής Μηνάς Λέκκας:
          Πάνω στις πέτρες χτίσανε τα σπίτια τους,
          με πέτρες και με πέτρες τα σκεπάσαν,
          πέτρες κι αυτοί γινήκανε κι αντέξανε
          όσες φουρτούνες πάνω τους περάσαν,

Εκστρατεία Ενίσχυσης Ελληνικών Σχολείων Βορείου Ηπείρου από τη ΝΕΒ

Η εγκατάλειψη και οι τεράστιες ελλείψεις που υπήρχαν και συνεχίζουν να υπάρχουν στα Ελληνικά σχολεία της Βορείου Ηπείρου σε συνδυασμό με την κρατική αναλγησία, οδήγησαν τη «Νεολαία Βορειοηπειρωτών» να διοργανώσει «Εκστρατεία» για την συγκέντρωση σχολικής ύλης και την ενίσχυση των σχολείων στην ιδιαίτερη μας πατρίδα. 


Η πρωτοβουλία αυτή ξεκίνησε το 2004 και έκτοτε έχουν ολοκληρωθεί 6 φάσεις της «Εκστρατείας Ενίσχυσης». Για την πραγμάτωση του σκεπτικού αυτού, η Νε.Β στηρίχτηκε κατά κύριο λόγο στην προσφορά ιδιωτικών φορέων και την εθελοντική συμβολή των μελών της. 
Η «Νεολαία Βορειοηπειρωτών» διέθετε σε κάθε φάση μέρος των χρημάτων του ταμείου της για την αγορά σχολικού υλικού. 
Επίσης προσέφερε χρηματική βοήθεια για την ανακαίνιση 2 σχολικών αιθουσών στο σχολείο του Αλύκου καθώς και συνέβαλε στην κάλυψη πληρωμών των οδηγών που μεταφέρουν τους μαθητές από τα γύρω χωριά στα κέντρα που βρίσκονται τα σχολεία. 


Σημαντική επίσης υπήρξε η προσφορά του Δήμου Αθηναίων το 2010. 
Η συγκεκριμένη ενέργεια, πέραν από υλική υποστήριξη, αποτελεί κυρίως συμβολική κίνηση και ηθική συμπαράσταση στους ανθρώπους που παραμένουν και φυλούν Θερμοπύλες στα πατρώα εδάφη.


 Η «Νε.Β» θα συνεχίσει να είναι στο πλευρό των νέων Βορειοηπειρωτών, προσφέροντας με οποιονδήποτε τρόπο και όπου χρειαστεί!Νεολαία Βορειοηπειρωτών




Μερικές φωτογραφίες από τις εκστρατείες της ΝΕΒ





Το τελευταίο μέρος του ντοκιμαντέρ "ΗΠΕΙΡΟΣ ο μύθος στην πραγματικότητα"




Παρακολουθείστε εδώ το τελευταίο τμήμα του ντοκιμαντέρ
ΗΠΕΙΡΟΣ ο μύθος στην πραγματικότητα, μέρος 6ο και 7ο 


Παρακολουθείστε επίσης
το 1ο μέρος,
το 2ο μέρος
το 3ο μέρος
το 4ο μέρος

και το 5ο μέρος  
του ντοκιμαντέρ

Φάκελος "Ελληνικό ιδιωτικό σχολείο Χιμάρας" μέρος 2ο

Η ομιλία του προέδρου του Συλλόγου Φονικαίων Περικλή Νάτση στην εκδήλωση της αδελφότητας στην Αθήνα

Καλησπέρα και καλό καλοκαίρι σε όλους.

Το 2011 ήταν μια δύσκολη και σκληρή χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης που βρίσκεται η Ελλάδα. Εμείς ως ενεργό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας βιώνουμε αυτήν την κρίση περισσότερο από τους άλλους γιατί εμείς έχουμε και περισσότερες υποχρεώσειςπρώτον εδώ στην Ελλάδα να κρατηθούμε μέχρι να περάσει αυτή η λαίλαπα και δεύτερο να κρατήσουμε στην ιδιαίτερη πατρίδα μας τα σπίτια μας και το βιος μας, όμως και μια σκληρή χρονιά, λόγω των δικών μας ανθρώπων που έφυγαν πρόωρα από τη ζωή.

Για πράγματα που δεν είναι στο χέρι μας και δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε, να τα δεχόμαστε χωρίς να λυγίζουμε.Για αυτά όμως που ειναι στο χερι μας και ειμαστε σιγουροι για την χρησιμοτητα τους, πρεπει να μην λυγιζουμε να παλευουμε,να αγωνιζομαστε μπροστα στην δυσκολιες γιατι η ιδια η ζωη ειναι ενας μεγαλος αγωνας.

Η εκτεταμενη εκλογικη περιοδος την περσινη χρονια μας κουρασε ολους και μαζι μ' αυτο δυσκολεψε και το εργο μας. Αλλα το Δ.Σ. του Συλλογου δεν πτοηθηκε και εβγαλε εις περας το προγραμμα του, ταυτοχρονα εδειξε οτι ειμαστε πιο ωριμοι και πιο ενεργοι μετα απο 2 χροννια δημοκρατιας.
Με τη συμφωνη γνωμη του τοτε επαρχου Ζησο Λουτση και του τωρινου Σωκρατη Σπυρου ξεκινησαμε το χτισιμο των πετρινων κερκιδων στο γηπεδο του σχολειου καταφεραμε και χτισαμε 2 κερκιδες χωρητικοτητας 200 ατομων, χαρη στη δικη σας συνεισφορα και βοηθεια το έργο θα συνεχιστει αυτη τη φορα στηριζομενοι κυριως στην επαρχεια.
Οργανωσαμε και καθαρισαμε εθελοντικα στις 11 Αυγουστου τον κεντρικο δρομο του χωριου μας, να ευχαριστησουμε εδω επι της ευκαιριας τη μηχανοκινητη ομαδα του Φοινικιου που η συμβολη του ητανε καθοριστικη, τον Βαγγελη Ζωτο, τον Παντελη Κωστα, τον Κλεανθη Νικο, τον Ηλια Τσεφο και ολους τους αλλους χωριανους που πηραν μερος σε αυτην την επιχειρηση με αποτελεσμα μεσα σε μια μερα να τραβηξουμε 42 φορτηγα μπαζα.
Πολλοί  αλλοι δεν πηραν μερος σε αυτην την επιχειρηση με το ιδιο σκεπτικο συμπεριφερθηκαν και χτες που βοηθησαμε εθελοντικα για το υδραγωγειο , το ιδιο και για τα σκαλια στο γηπεδο. Κατακρινοντας μας οτι ειναι για κομματικους σκοπους και αλλοι οτι δεν τους αφορα γιατι δεν ειναι δικο τους. Όχι, ειναι λαθος τετοιες σκεψεις και συμπεριφορες γιατι δεν ειναι δικο μας μονο το σπιτι και η αυλη που το περιβαλει.Δικα μας ειναι τα σοκακια και οι δρομοι και οι πλατιες γιατι δικο μας ειναι το χωριο μας ειναι το Φοινικη. Δεν μπορουμε να παμε μπροστα με το κεφαλη στραμμενο προς τα πισω.
Δεν καναμε πραγματα για να ειμαστε αρεστοι σε αλλους κανουμε πραγματα για να ειμαστε αριστοι με τον εαυτο μας.


Τετάρτη, 25 Ιουλίου 2012

Ιστοσελίδα ΣΦΕΒΑ: Η ανθρωπιά, ένα γνήσιο προτέρημα των Βορειοηπειρωτών


Στην πάροδο του χρόνου, παρά τις αντίξοες συνθήκες διαβίωσης: τη φτώχεια και την εξαθλίωση, την σκλαβιά και την δικτατορία, ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός κράτησε μέσα του κι ένα άλλο γνήσιο αγαθό: αυτό της ανθρωπιάς.
Έτσι όπως κράτησε, σαν κόρη οφθαλμού, τη γλώσσα και τη θρησκεία, τις πλούσιες παραδόσεις και την αστείρευτη φιλοσοφία του.

Όταν κάποιος θα έφτιαχνε ένα σπιτάκι όλοι οι χωριανοί θα συμπαραστέκονταν βοηθώντας την οικογένεια με φαγητό για τους μαστόρους, μέχρι και στο φιλοδώρημα την ημέρα της ολοκλήρωσης της σκεπής. Σε πολλά χωριά για σαράντα μέρες η οικογένεια του πενθούντος-ιδίως στους βαριούς θανάτους- λόγω του πένθους δε μαγείρευε αλλά βοηθιόνταν από τις άλλες οικογένειες του χωριού με τη σειρά. Και τα παραδείγματα είναι πολλά.

Είναι αυτό ένα προτέρημα, ένα γνήσιο αγαθό των Βορειοηπειρωτών που κληρονομήθηκε από τους προγόνους μας και κρατήθηκε μέχρι τις μέρες μας. Ανεξάρτητα από ιδεολογικές και κομματικές τοποθετήσεις, ανεξάρτητα από διαφορετικές συνθήκες διαβίωσης και ανεξάρτητα από  μίση, εσωστρέφεια και ζήλια που υπάρχει ανάμεσα στους ανθρώπους, σε σημεία κινδύνου, σε στιγμές θλίψης και οδύνης, σε περιπτώσεις ανάγκης για την σωτηρία της ανθρώπινης ζωής, οι άνθρωποί μας ξεχνούν τα πάντα: και τις ιδεολογικές τους πεποιθήσεις και τις κομματικές τοποθετήσεις. Και τις εσωτερικές έριδες και τους κοινωνικούς διαλαλισμούς.

Αυτό παρατήρησε η κόρη του αείμνηστου Μενέλαου Ζώτου και της αποτυπώθηκε μέσα της. Λαοθάλασσα ο κόσμος στην κηδεία του πατέρα της. Αμέτρητοι οι άνθρωποι από το Πωγώνι και από όλη την Ελληνική Κοινότητα συμπαραστάθηκαν στον πόνο της οικογένειας. Κι όχι μόνον αυτοί που τον γνώριζαν και είχαν διασυνδέσεις μαζί του, αλλά κι εκείνοι που τον γνώρισαν από το έργο και τον αγώνα του για το βορειοηπειρωτικό.

Όλες οι προαναφερόμενες κατηγορίες των Βορειοηπειρωτών, από όλα τα μέρη της Βορείου Ηπείρου, απ’ τον ελλαδικό χώρο και από το εξωτερικό, μόλις έμαθαν το συμβάν για το τραγικό θάνατο του 21χρονου Θοδωρή Κ. Βεζιάνη, συμπόνεσαν και έτρεξαν να συμπαρασταθούν στην οικογένεια του άτυχου νέου. Με την παρουσία τους, με τα τηλεφωνήματά τους, τα μηνύματα τους, προσπάθησαν να συμπαρασταθούν, να απαλύνουν έστω και λίγο τον πόνο της οικογένειας, να προσφέρουν την δική τους αλληλεγγύη, τη δική τους ζεστασιά, τη δική τους ανθρωπιά.

Και η ανθρωπιά αυτή, αυτό το γνήσιο προτέρημα των Βορειοηπειρωτών, έχει συμπλεγμένα και προτυποποιημένα  και τ’ άλλα αγαθά της κοινωνικής ζωής: την αγάπη και την κατανόηση. Και όπου έχει αγάπη θα έχει αλληλεγγύη, θα έχει και συμφιλίωση, θα έχει και ενότητα. Κι αυτά τα προτερήματα μας χρειάζονται στους σημερινούς χαλεπούς καιρούς  για την αντιμετώπιση των κοινών εμποδίων και τη χάραξη των κοινών στόχων.

Ας χρησιμέψει αυτή η ανθρωπιά όχι μόνον για την κοινωνική αλλά και την πολιτική  ενότητα του βορειοηπειρωτικού ελληνισμού, γιατί είμαστε λίγοι και δεν έχουμε την πολυτέλεια να είμαστε σκορπισμένοι και διαιρεμένοι.

Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε η ελληνική μας κοινότητα χρειάζεται αυτή την ενότητα για τα καταιγιστικά πυρά του αλβανικού εθνικισμού.

(από συνεργάτη μας στη Β. Ήπειρο)

Παρακολουθείστε το πέμπτο μέρος του ντοκιμαντέρ "ΗΠΕΙΡΟΣ, ο μύθος στην πραγματικότητα"



Παρακολουθείστε επίσης
το 1ο μέρος,
το 2ο μέρος
το 3ο μέρος
και το 4ο μέρος 
του ντοκιμαντέρ

Σεμινάριο Στελεχών ΣΦΕΒΑ


Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία από 20 - 22 Ιουλίου 2012, στην Ιερά Μονή Ταξιαρχών Γκούρας, στο Αηδονοχώρι Κονίτσης, το ετήσιο  Σεμινάριο Στελεχών της ΣΦΕΒΑ υπό την αιγίδα του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. Ανδρέα.

Εκτέθηκαν οι αρχές, οι σκοποί και συνοπτικά η δράση της ΣΦΕΒΑ με την ευκαιρία της συμπληρώσεως τριάντα (30) χρόνων από την ίδρυσή της.
Παράλληλα συζητήθηκαν εκτενώς τα προβλήματα που αφορούν στο θεσμό των Φροντιστηρίων Ελληνικής Γλώσσας στην Βόρειο Ήπειρο και αποφασίστηκε η περαιτέρω ενίσχυσή τους προς όφελος των αδελφών μας Βορειοηπειρωτών.   

Έγινε επισκόπηση των τελευταίων εξελίξεων του Βορειοηπειρωτικού Ζητήματος και επαναβεβαιώθηκε η θέση ότι το Βορειοηπειρωτικό συνιστά ενεργό εθνικό ζήτημα, το οποίο συναρτάται άμεσα τόσο με την πλήρη κατοχύρωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Βορειοηπειρωτών όσο και με τα γενικότερα εθνικά συμφέροντα της Ελλάδας.

Για μια ακόμη φορά επιβεβαιώθηκε το υψηλό φρόνημα των μελών μας  και η  απόφασή μας να συνεχίσουμε αταλάντευτα τον Αγώνα για την πλήρη κατοχύρωση των ανθρωπίνων και μειονοτικών δικαιωμάτων των αδελφών μας της Βορείου Ηπείρου.              

Το Κεντρικό Δ.Σ.

Μητέρα Ἑλλάδα μή μᾶς ἐγκαταλείπεις


Το ποίημα που ακολουθεί γράφτηκε από έναν ορθόδοξο Κορυτσαίο, τον κ Μπαμπούλα Σωτήριο και δηλώνει το φρόνημα και την αγάπη του για την μητέρα Ελλάδα.

Μέσα από τους στίχους του μπορεί να διακρίνει κανείς τους αγώνες και τις θυσίες που έκαναν οι Έλληνες Κορυτσαίοι στα πέτρινα χρόνια της κουμμουνιστικής δικτατορίας και τον πόθο τους για την ένωση τους με τον εθνικό κορμό. 


Ταυτόχρονα όμως σε κάποιο σημείο εκφράζει και το παράπονό του προς την Ελλάδα λέγοντας ότι η οπτική της είναι λανθασμένη θεωρώντας τους Έλληνες της Βορείου Ηπείρου ως Αλβανούς.
Το ποίημα γράφτηκε στα αλβανικά και έχει ομοιοκαταληξία. Η απόδοση του στα ελληνικά, τη γλώσσα της καρδιάς του ποιητή, και η απώλεια της ομοιοκαταληξίας είναι φυσικό να μην αποδίδει εξ ολοκλήρου το υπέροχο στίχο.



Μητέρα Ἑλλάδα μή μᾶς ἐγκαταλείπεις.
 
Μητέρα Ἑλλάδα πού εἶσαι δίπλα στό Θεό,
Τά παιδιά σου ἄν καί μακριά σου ζοῦν,
Τήν μητέρα τους ποτέ δέν τήν ξεχνοῦν.
 
Μητέρα Ἑλλάδα μή μᾶς ἐγκαταλείπεις,
Διότι ἐμεῖς στεκόμαστε στά σύνορα ὡς δρῦς
Στήν Βόρειο Ἤπειρο εἴμαστε λιθάρι,
Μή μᾶς βλέπετε ὡς Ἀλβανούς
Γιά τήν Ἑλλάδα ἔχουμε πολεμήσει
καί θά κάνουμε πολέμους,
Τήν ζωή μας στήν Μητέρα Ἑλλάδα θά ἀφιερώσουμε.
 
Ὁ κομμουνισμός καταγεγραμμένους μᾶς εἶχε
Γιατί στήν κοιλιά μας εὐζώνους εἶδε,
Μέ ραδιόφωνα τήν Ἑλλάδα ἀκούγαμε
Ὑψώναμε κεραῖες, τηλεόραση γιά νά δοῦμε
Ἴσα μέ τό βουνό ψηλά
Ἀρκεῖ ἡ φωνή τῆς μητέρας μας νά ἔρθει στά αὐτιά.
 
Ἀκόμη, κι ἄν δέν μᾶς καταλαβαίνετε,
Ἀπό τήν μητέρα μας, μη μᾶς ἀπομακρύνετε,
Στούς κινδύνους γιά τήν μητέρα Ἑλλάδα ἐμεῖς πάλι θά πολεμήσουμε.
   
Μπαμπούλας Σωτήριος
Ἐκ Μπομποστίτσας Κορυτσᾶς.
Ἀπό την ἱστοσελίδα ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΟΡΥΤΣΑ
Τό πρωτότυπο στήν Ἀλβανική.

Δευτέρα, 23 Ιουλίου 2012

Αυτός που δεν ξέρει την ιστορία του, δεν ξέρει και τον εαυτό του


        ‘‘Pontos Kulturu του Omer Asan
      Ένα βιβλίο σταθμός που εκδόθηκε στην Τουρκία.’’

  Στα μέσα του Αυγούστου του 1996 εκδόθηκε στην Κωνσταντινούπολη ένα βιβλίο από τον εκδοτικό οίκο Bilim Dizisi. Στα ελληνικά  ο τίτλος σημαίνει «Ο πολιτισμός του Πόντου». Συγγραφέας είναι ο Ομέρ Ασάν, ο οποίος κατάγεται από το χωριό Ερένκιοϊ του Όφεως Τραπεζούντος, μιας παραδοσιακά ελληνόφωνης περιοχής. Το βιβλίο αυτό είναι μια αξιοσημείωτη προσπάθεια καταγραφής του ελληνόφωνου πολιτισμού που βρίσκεται ακόμα εν ζωή στη Βόρεια Τουρκία. Επιπλέον ο Ομέρ δίνει πλήθος ιστορικών και λαογραφικών στοιχείων, που σχετίζονται με την εξισλαμισμένη ρωμαίικη κοινωνία από την οποία προέρχεται και αυτός.

  Το εισαγωγικό κείμενο ανήκει στον γνωστό καθηγητή της Παντείου Νεοκλή Σαρρή, ο οποίος είναι ένας από τους καλύτερους γνώστες της οθωμανικής ιστορίας, αλλά και της σύγχρονης Τουρκίας. Το κείμενο του Νεοκλή Σαρρή προέρχεται από έναν άνθρωπο που έχει γεννηθεί, μεγαλώσει, σπουδάσει ενεργοποιηθεί πολιτικά στη γείτονα χώρα. Ο λόγος του είναι σαφής και τεκμηριωμένος. Απευθύνεται στο προβληματισμένο τούρκικο κοινό, δίνοντας απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα για το εθνικό ζήτημα: «Η άγνοια της ιστορίας μας σέρνει σε σύγχυση την ταυτότητα. Αυτός που δεν ξέρει την ιστορία του δεν ξέρει και τον εαυτό του. Η παλιά ιστορία της Μικρά Ασίας μπορεί να μην είναι γνωστή ολοκληρωμένα ή ακόμα μπορεί και να αγνοείται εξ ολοκλήρου. Υπάρχουν πολλές αιτίες γι’ αυτό. Θα έπρεπε να μάθουμε τι έγινε στην περιοχή αυτή πριν την εποχή των Σελτζούκων.. Οι άνθρωποι και οι κοινωνίες πρέπει να υποστηρίζουν τον πολιτισμό τους και την ιστορία τους. Απ’ αυτούς που αρνούνται την ιστορία τους, η ιστορία παίρνει την εκδίκησή της».

   Για την περιοχή του Πόντου γράφει: «Η πιο γνωστή πόλη του Πόντου εντάχθηκε στο κράτος των Οσμανλήδων του 1461, ενώ το Διδυμότειχο που βρίσκεται στην Ελλάδα το 1358, η Θεσσαλονίκη το 1374 και 1340, ενώ η Αθήνα το 1397 κατ’ αρχάς και το 1458 οριστικά».
   Το έργο του Ομέρ Ασάν ο Νεοκλής Σαρρής το εκτιμά ως εξής: «Αυτό το έργο που έχουμε στο χέρι μας δεν είναι ένα απλό βιβλίο. Είναι ένα βιβλίο που θα ανοίξει δρόμο στην ιστορία, που θα γράψει ιστορία. Μ’ αυτή την έννοια ο Ομέρ Ασάν είναι πρωτοπόρος και ένας ποιητής. Είναι ένας πρωτοπόρος και πολεμιστής της ελευθερίας της σκέψης και η ελευθερία θέλει αρετή».

  Ο ίδιος ο Ομέρ γράφει για τα κίνητρα που τον οδήγησαν στη συγγραφή του βιβλίου «Pontos Kulturu»: Ήταν τα χρόνια που είχα αρχίσει να ενδιαφέρομαι για την ιστορία. Επειδή ήμουν οπαδός αυτών που διαβάζουν, είχα αρχίσει να μαζεύω όλα τα βιβλία που ήταν σοβαρά. Στο σπίτι μας υπήρχε η βιβλιοθήκη του πατέρα μου. Αλλά επειδή είχε περάσει από τη συμφορά της 12ης Μαρτίου (σ.τ.σ: το πραξικόπημα του 1971) και της 12ης Σεπτεμβρίου (σ.τ.σ: το πραξικόπημα του Εβρέν το 1980) είχε μειωθεί αρκετά. Έτσι αποφάσισα να συνεχίσω εγώ. Μετά από κάποιο διάστημα το ενδιαφέρον μου στράφηκε στη Μαύρη Θάλασσα και κυρίως στην ιστορία και τον πολιτισμό της Τραπεζούντος.
Ο μόνος τρόπος να καταξιώσεις τον εαυτό σου, είναι να μπορέσεις να απαντήσεις στην ερώτηση ‘‘Ποιος είμαι’’. Με αυτή την ερώτηση ξεκίνησα».

Ο "Ελεύθερος Λόγος Αργυροκάστρου" για την απογραφή του ΚΕΑΔ


Σκηνές πρωτόγνωρης φαρσοκωμωδίας ετοιμαζόμαστε να ζήσουμε σε λίγες μέρες οι Έλληνες στη Βόρειο Ήπειρο, αφού η οργάνωση που υποτίθεται ότι αποτελεί τον μοναδικό μας αντιπρόσωπο στην Αλβανία και οπουδήποτε (η Ομόνοια που ελέγχεται από μία κλίκα που δεν λέει να ξεκολλήσει από τη χοτζική της ανατροφή) θα κάνει λέει δική της απογραφή για τους Βορειοηπειρώτες για να δει λέει πόσοι τελικά είμαστε.

Το πράγμα δεν θα το κρίναμε ίσως αρνητικά αν ο ίδιος ο πρόεδρος της Ομόνοιας Βασίλη Μπολάνος δεν παραδεχόταν ο ίδιος στην εκπομπή για το βορειοηπειρωτικό στο Ράδιο Άστυ ότι η απογραφή αυτή δεν θα έχει καμία νομική έγκριση αλλά ούτε και καμία διεθνή αναγνώριση. Να’ χουμε να λέμε δηλαδή.
Τότε για ποιο λόγο γίνεται; Μα φυσικά για να κάνει η κλίκα ένα απροκάλυπτο κομματικό φακέλωμα. Να μπορέσει στα αναγνωρισμένα χωριά και τις γύρω περιοχές να καταγράψει τους Έλληνες έναν έναν και να ξέρει που είναι ο καθένας, πόσα μέλη έχει στην οικογένεια του και κάθε φορά που έρχονται οι εκλογές να ξέρουν ποιους θα πιέζουν και με ποιο τρόπο. Νταβατζηλίκι κανονικό δηλαδή και με «πατριωτική» βούλα.

Φυσικά τα παπαγαλάκια της κλίκας του Ντούλε, του Μπολάνου και του Μπέτση έχουν εδώ και μέρες αρχίσει το έργο τους παπαγαλίζοντας πως η συμμετοχή στην απογραφή της Ομόνοιας είναι πατριωτική ευθύνη όλων των Βορειοηπειρωτών και πως όσοι δεν συμφωνούν είναι «άνθρωποι των Αλβανών».
Αναρωτιόμαστε όμως αυτά τα κοράκια από που πήραν το δικαίωμα να πουλάν νταβατζηλίκι στο όνομα του Ελληνισμού κατά των απλών Βορειοηπειρωτών;

Εκτός από τις μεταξύ τους συσκέψεις και συμφωνίες με ποιον άλλο φορέα ήρθαν σε συνεννόηση εκτός από τα σωματεία - δορυφόρους τους; με ποιες άλλες πολιτικές δυνάμεις ήρθαν σε επαφή ώστε να έχουν μια πιο μεγάλη αποδοχή και αποτελεσματικότητα σε αυτό που θέλουν να κάνουν; Την απάντηση την ξέρουμε πολύ καλά: Με καμία!
Κι όμως παρ’ όλα αυτά έχουν το θράσος να κάλουν όλους τους Βορειοηπειρώτες να συμμετάσχουν στην απογραφή – παρωδία «βάζοντας στην άκρη οποιοδήποτε μικροπολιτικό σύμφερον» όπως γράφουν στις ανακοινώσεις τους! 
Μας κάνουν και μαθήματα πολιτικού πατριωτισμού τώρα ποιοι; Αυτοί που αρνήθηκαν κάθε διάλογο! Αυτοί που θεωρούν προδοτική οποιαδήποτε αντίθετη άποψη όσο τεκμηριωμένη κι αν είναι!
Βέβαια και γι’ αυτό έχουν πονηρό λόγο που το κάνουν και μία έτοιμη δικαιολογία: για την διαφαινόμενη αποτυχία τους να κατηγορήσουν τους «άλλους», τους «προδότες αντιομονοιακούς» που δεν ήρθαν σαν τα πρόβατα στη σφαγή να απογραφούν, λέτε και ζήτησαν ποτέ τη βοήθεια τους.
Αλήθεια όμως, με τι μούτρα θα πάνε να απογράψουν ως Έλληνες όλους αυτούς που τα τελευταία χρόνια δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να τους συκοφαντούν και να τους χαρκατηρίζουν «προδότες»;

Σάββατο, 21 Ιουλίου 2012

Διεθνείς επισκέψεις στο ελληνικό μνημείο του Βουθρωτού


Και παίρνουν, όπως λένε, άρωμα από την αρχαία Ελλάδα. 
Νέα ευρήματα επιβεβαιώνουν την ελληνικότητα του αρχαιολογικού χώρου... 


Διάσημοι επισκέπτονται τον αρχαιολογικό 
χώρο του Βουθρωτού στην Βόρειο Ήπειρο και παίρνουν,
όπως λένε, άρωμα από την Αρχαία Ελλάδα. 
Τελευταίο παράδειγμα ο γνωστός τραγουδιστής John Bon 
Jovi. 
Στο μεταξύ νέα ευρήματα επιβεβαιώνουν την 
ελληνικότητα του αρχαιολογικού χώρου. 
Ενώ πιστεύεται πως το Βουθρωτό είναι μια πόλη του 
7ου αιώνα π.Χ., εντούτοις η πρόσφατη αρχαιολογική 
έρευνα έφερε στο φως και προϊστορικά ευρήματα. 

Όπως δήλωσε  ο διευθυντής της αμερικανικής αποστολής Ντέιβιντ

Χερνάντεζ από το Πανεπιστήμιο της Notre Dame, η περιοχή είναι γεμάτη από 
παλαιολιθικά και νεολιθικά αντικείμενα, οστά, κεραμικά και άλλα. 
Αν και για αυτά τα στοιχεία δεν έχουν γίνει ανασκαφές ακόμα, πάρα μόνο 
επιφανειακές έρευνες, λόγω της ιδιαιτερότητας του εδάφους που καλύπτεται από 
νερό, στο μέλλον θα υπάρξει πιο στοχευμένη προσπάθεια προς αυτή την 
κατεύθυνση. 

Οι αρχαιολόγοι αναφέρουν ότι έχουν ανακαλύψει μια σειρά από εισαγόμενες 
στήλες μάρμαρου και έχουν καταφέρει να βγάλουν από τα ερείπιαένα ξύλινο 
αντικείμενο που έχει αναγνωριστεί ως ένα άροτρο του 7ου αιώνα π.Χ. 
Πρόκειται για το πρώτο ξύλινο αντικείμενο, που εντοπίζεται σε τόσο πρώιμο 
στρώμα, γύρω στα 6,5 μέτρα βάθος. Το άροτρο, που περιέργως έχει διατηρηθεί 
βυθισμένο στο νερό στα πρώην παράλια της πόλης, αλλά και άλλα ευρήματα από 
αυτό το στρώμα φανερώνουν για πρώτη φορά τα πρώτα χρόνια ζωής του 
Βουθρωτού. Τα ευρήματα αγγειοπλαστικής και νομισμάτων καταγράφουν επίσης 
σημαντικές περιόδους της αρχαίας πόλης της Χαονίας. 
Τα επίπεδα ήταν αρκετά πλούσια σε κεραμικά από όλη την λεκάνη της 
Μεσογείου, ενισχύοντας τον ρόλο των εμπορικών ανταλλαγών στην πόλη 
κατά την αρχαιότητα. 
Στα ερείπια βρέθηκαν επίσης αγγεία με γραπτή διακόσμηση που χρονολογούνται 
στον 4ο με 3ο  αιώνα π.Χ. καθώς και και πήλινα αγγεία καθημερινής χρήσης.

με πληροφορίες από την Κάτοψη

Τελικά υπάρχουν και χειρότεροι από τους Βορειοηπειρώτες σε αυτό το θέμα


Αίσθηση προκαλεί φωτογραφία και video που «τραβήχτηκε» τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, στο πανηγύρι της Αγίας Μαρίνας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς σε δασική έκταση στα Σελλά.

Στο φακό του φωτορεπόρτερ Γιάννη Πεφάνη, καταγράφεται ο κόσμος να γελά και να γλεντά χορεύοντας ενώ πίσω τους στην κορυφογραμμή έχει ξεπροβάλλει το πύρινο μέτωπο.

Η λήψη της φωτογραφίας έγινε στις τέσσερις σήμερα το πρωί, δηλαδή δυο ώρες μετά την έναρξη της φωτιάς.

Σύμφωνα με μαρτυρίες πολιτών που βρέθηκαν στο χώρο της θρησκευτικής πανήγυρης, όταν οι φλόγες «ξεπήδησαν» από το βουνό και έγιναν αντιληπτές, ένας εκ των παρευρισκόμενων φώναξε «φωτιά». Τότε φέρεται μέλος του Συλλόγου της περιοχής να τον πλησίασε και να του ζήτησε να σιωπήσει για να μην θορυβηθεί ο κόσμος και διαλυθεί το πανηγύρι…

Δείτε το video




Πηγή: flashstar

Το τρίτο μέρος του ντοκιμαντέρ "ΗΠΕΙΡΟΣ ο μύθος στην πραγματικότητα"



Παρακολουθείστε επίσης το 1ο μέρος και το 2ο μέρος του ντοκιμαντέρ



Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2012

Ο βετεράνος της Κύπρου 1974 Νίκος Αργυρόπουλος για τους μύθους της ελληνικής Μεταπολίτευσης


ΠΕΡΙ … ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ !!!
ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΜΕΛΙΩΣΑΝ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΑΣ
20 Ιουλίου 1974 - 20 Ιουλίου 2012.

Τριάντα οκτώ χρόνια συμπληρώθηκαν από την ημέρα που άρχισε το κακό στην Κύπρο, με συνέπεια έκτοτε μυριάδες δεινά για την Κύπρο, την Ελλάδα και τους Έλληνες, τα οποία κορυφώνονται στις μέρες μας.
Ακολούθησε η «μεταπολίτευση» (αλλαγή Πολιτεύματος), με την επάνοδο στην εξουσία των γνωστών πολιτικών προσώπων που είχαν απομακρυνθεί πραξικοπηματικά από αυτήν και ζούσαν διωγμένοι μακρυά από την Πατρίδα, υπομένοντας την φρικτή εξορία σε αφιλόξενες πόλεις της ξενιτειάς, όπως το Παρίσι, το Λονδίνο, η Ρώμη, η Νέα Υόρκη και σε πολλούς άλλους έρημους τόπους, χωρίς ποτέ να μάθει κανείς τι έκαναν για να βγάλουν το ψωμί τους και να επιβιώσουν. Αλήθεια, πώς ζούσαν (οι περισσότεροι) χωρίς να δουλεύουν;

Επανερχόμενοι στην Πατρίδα και (φυσικά) στην εξουσία την 24ην Ιουλίου 1974, φρόντισαν ΑΜΕΣΩΣ να μας ενημερώσουν τόσο για τα (κατ’ αυτούς) αίτια, όσο για τους (κατ’ επιλογήν τους) υπαίτιους της Κυπριακής τραγωδίας, η οποία στις 24.7.1974 ουσιαστικά, μόλις άρχιζε.

Θεωρώντας έτσι ότι εξετέλεσαν το υπέρτατο προς την Πατρίδα Χρέος τους και με ήσυχη συνείδηση πλέον, ασχολήθηκαν επισταμένως με την διόγκωση του ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ της Πατρίδος, το οποίον στις 24.7.1974, επίσης μόλις άρχιζε.

Τόσο η Κυπριακή τραγωδία όσο και το ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΧΡΕΟΣ της Ελλάδος, τελούν έκτοτε υπό τον απόλυτο και αποκλειστικό έλεγχο και χειρισμό των επανελθόντων (ελέω και χάριν της … Δημοκρατίας φυσικά) πολιτικών προσώπων μετά των οικογενειών τους βεβαίως, βαίνουν διαρκώς επιδεινούμενα και έχουν κοινή αφετηρία, κοινά αίτια και κοινούς δημιουργούς.
Ας κάνουμε λοιπόν μια αναδρομή στα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ και ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ (και από τους πολιτικούς και λοιπούς στρεβλωτές της Ιστορίας) ΓΕΓΟΝΟΤΑ της πρόσφατης Ιστορίας μας, για να θυμηθούν οι παλαιοί και να μάθουν οι νεώτεροι.

Και αν τυχόν εκπλαγείτε, οι παλαιοί απ’ όσα ΞΕΡΕΤΕ αλλά έχετε ΞΕΧΑΣΕΙ και οι νεώτεροι απ’ όσα λίγα ή στρεβλωμένα μάθατε, θυμηθείτε ότι γι’ αυτό που σας συμβαίνει … κοπίασε πολύ σκληρά ένα πλήθος «Αντιστασιακών Δημοκρατών» που γέννησε η «Μεταπολίτευση», όπως :
Οι συγκατανευσιφάγοι των πολιτικών δημοσιογράφοι, που ραγδαία απέκτησαν τεράστια εμβέλεια, αναγνωρισιμότητα, θράσος, αλαζονεία και βέβαια …περιουσία.
Οι πάσης φύσεως και παντός χρώματος εργατοπατέρες συνδικαλιστές, που αποκόμισαν τα ίδια με τους προηγούμενους οφέλη και
Οι Πνευματικοί ταγοί (καθηγητές), κυρίως οι …αξιοκρατικώς αναγορευθέντες σε Πανεπιστημιακούς, οι οποίοι στην πρεμούρα τους να δείξουν πιο πρόθυμοι από άλλους, αδιαφόρησαν ακόμα και για την νομιμοφάνεια των ανομιών τους κι’ έτσι μερικοί γνώρισαν προσφάτως …τον Κορυδαλλό !!! (Όχι το πτηνό…)

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ
08. 10. 1973 :
Ο (στρατιωτικός) Πρόεδρος της Δημοκρατίας Γεώργιος Παπαδόπουλος διορίζει Κυβέρνηση πολιτικών προσώπων υπό τον Σπυρίδωνα Μαρκεζίνη (1η Δοτή Κυβέρνηση), ο οποίος προκηρύσσει εκλογές για την 10ην Φεβρουαρίου 1974.

17. 11. 1973 :
“Εξέγερση” φοιτητών στο ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ. Ο Διοικητής της ΕΣΑ, ταξίαρχος ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ανατρέπει τον Γεώργιο Παπαδόπουλο, καταλαμβάνει την Εξουσία και γίνεται ο «ΑΟΡΑΤΟΣ ΔΙΚΤΑΤΩΡ».

Ερώτηση: Γιατί η 17η Νοεμβρίου 1973 θεωρείται και διδάσκεται στα Σχολεία ως ημερομηνία ανατροπής της «δικτατορίας - χούντας» ;;;

25. 11. 1973 :
Πρόεδρος Δημοκρατίας αναλαμβάνει (διορίζεται) ο Στρατηγός Φαίδων Γκιζίκης, ο οποίος διορίζει Κυβέρνηση πολιτικών προσώπων υπό τον Αδαμάντιον Ανδρουτσόπουλον (2η Δοτή Κυβέρνηση). Οι προκηρυχθείσες για την 10ην Φεβρουαρίου 1974 εκλογές ακυρώνονται, και την ίδια ημέρα τοποθετούνται στην ανωτάτη ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων οι εξής νέοι Αρχηγοί :
Αρχηγός Ενόπλων Δυνάμεων ο Στρατηγός ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΜΠΟΝΑΝΟΣ
Αρχηγός ΓΕΣ ο Αντιστράτηγος ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΑΛΑΤΣΑΝΟΣ
Αρχηγός ΓΕΑ ο Αντιπτέραρχος ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ, ενώ
Ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΡΑΠΑΚΗΣ, παραμένει στην θέση που τον είχε τοποθετήσει την 1η Ιουνίου 1973 ο Γ. Παπαδόπουλος.