Τρίτη, 30 Απριλίου 2013

Ο ηγέτης του Εθνικού Απελευθερωτικού Στρατού Ινταγιέτ Μπεκίρι στον αριστερό συνασπισμό - Γεια σου Ντούλε με τις κόκκινες γραμμές σου!

Ο πρόεδρος του Κόμματος Αλβανικής Εθνικής Ενότητας Ινταγιέτ Μπεκίρι, είχε προκαλέσει σάλο πριν 10 χρόνια ως ηγέτης του αλβανικού Εθνικού Απελευθερωτικού Στρατού και του Αλβανικού Εθνικού Μετώπου Ενότητας (FBKSh) με τη συνέντευξη που είχε δώσει στην εφημερίδα "Ελευθεροτυπία" τον Οκτώβριο 2003, στον οποίο δεν έκρυψε καθόλου τον μεγαλοϊδεατισμό του, λέγοντας ότι η Αλβανία διεκδικεί τα εδάφη μέχρι την Πρέβεζα. 
Σήμερα το κόμμα του εντάσσεται στον συνασπισμό της αλβανικής αριστεράς, στον οποίο ηγείται το Σοσιαλιστικό Κόμμα του Έντι Ράμα και συμμετέχει το ΚΕΑΔ του Βαγγέλη Ντούλε, ενόψει των βουλευτικών εκλογών της 23ης Ιουνίου στην Αλβανία. 
Παραθέτουμε το ρεπορτάζ για να δούμε κατά πόσο τήρησε τις "κόκκινες γραμμές" που έθεσε για τις συμμαχίες ο "αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας":

Ελευθεροτυπία 19 Οκτωβρίου 2003

Ο Ινταγιέτ Μπεκίρι, καταζητούμενος από την Ιντερπόλ και τις ΗΠΑ ως εξτρεμιστής που διακηρύσσει στα Βαλκάνια το μίσος και την ένοπλη βία, δεν κρύβει τα λόγια του. Διεκδικεί με τα όπλα τη «Μεγάλη Αλβανία», χαρακτηρίζει «φάρσα» τις συνομιλίες για το τελικό καθεστώς του Κοσσυφοπεδίου και επιχειρεί να εμπλέξει την Ελλάδα στα πολεμοκάπηλα σχέδιά του.
Μπορεί η διεκδίκηση της Πρέβεζας από τους ακραίους αλβανούς εθνικιστές να φαντάζει γελοία, όμως η (αστήριχτη) προσπάθεια να βάλει στο παιχνίδι τούς συμπατριώτες του οικονομικούς πρόσφυγες που εργάζονται στην Ελλάδα, είναι εξαιρετικά επικίνδυνη και θίγει χιλιάδες συμπολιτών μας που θεωρούν την Ελλάδα δεύτερη πατρίδα τους και βγάζουν εδώ τίμια και ειρηνικά το ψωμί τους.


Τον φυγόδικο Μπεκίρι συνάντησε σε κεντρικό ξενοδοχείο των Βρυξελλών ο συνεργάτης μας Nemad Savic.


* Πότε ιδρύθηκε ο ΑΝΑ;


- Ο Εθνικός Απελευθερωτικός Στρατός (ΑΝΑ) ιδρύθηκε στις 4-10-1999 ως απάντηση στην ανάγκη για επίλυση του αλβανικού ζητήματος στα Βαλκάνια. Μετά το τέλος της σύγκρουσης στο Κόσοβο, πολλοί αντάρτες του UCK ήταν βαθιά δυσαρεστημένοι με τους περιορισμούς που τους επέβαλε η διεθνής κοινότητα. Αυτοί οι αγωνιστές αποτέλεσαν το βασικό πυρήνα όλων των ένοπλων ομάδων που ξεπήδησαν μετά τη διάλυση του UCK. Σκοπός μας είναι η δημιουργία ενός αλβανικού κράτους για όλους τους Αλβανούς. Αυτό σημαίνει επιστροφή στα σύνορα που είχαμε πριν από το συνέδριο του Βερολίνου. Πρόθεσή μας είναι να επιτύχουμε τους στόχους μας διά της διπλωματικής οδού και να αποφύγουμε την ένοπλη σύγκρουση, αν είναι δυνατό. Γι' αυτό ιδρύσαμε το Αλβανικό Εθνικό Μέτωπο Ενότητας (FBKSh), το οποίο σήμερα ελέγχει όλες τις διπλωματικές και στρατιωτικές δραστηριότητες του ΕΑΣ. Αν οι συνομιλίες δεν δώσουν αποτελέσματα, τότε θα αναλάβουμε στρατιωτική δράση.


* Ποια είναι η πολιτική δομή του FBKSh;


- Ολες οι σημαντικές πολιτικές αποφάσεις λαμβάνονται από την 11μελή Εκτελεστική Γραμματεία. Υπάρχει πρόεδρος, αντιπρόεδροι, πολιτικός γραμματέας -εγώ στην προκειμένη περίπτωση -και άλλα πέντε μέλη που το καθένα τους εκπροσωπεί τις λεγόμενες ζώνες ενδιαφέροντος. Η κοιλάδα του Πρέσεβο (Νότιος Σερβία), το Κόσοβο, η Μακεδονία, το Ούλτσινι (Μαυροβούνιο) και η Ελλάδα. Το στρατηγείο μας ήταν στην Αλβανία, όμως αναγκαστήκαμε να μετακομίσουμε στο Κόσοβο.


* Ποια είναι η διπλωματική σας δραστηριότητα;

- Επιχειρούμε να ευαισθητοποιήσουμε τη διεθνή κοινότητα για το αλβανικό ζητήμα και να τους βοηθήσουμε να καταλάβουν ότι αποτελεί κλειδί για την επίλυση της βαλκανικής κρίσης. Αν έχουν να μας διδάξουν κάτι 120 χρόνια βαλκανικής ιστορίας είναι ότι τα πολυεθνικά κράτη δεν μπορούν να λειτουργήσουν εδώ. Ταυτόχρονα θέλω να τονίσω ότι δεν φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε ένα εθνικώς αμιγές κράτος και ότι εγγυόμαστε όλα τα δικαιώματα των μειονοτήτων. Αρκεί να ρίξετε μια ματιά στους Ελληνες της Αλβανίας. Ζουν καλύτερα από μας.


* Τότε γιατί δεν δέγράψτε να ζουν και οι Αλβανοί ως μειονότητες σε γειτονικά κράτη, με τα δικαιώματά τους να γίνονται σεβαστά όπως ορίζουν οι διεθνείς συμβάσεις;


- Φυσικά και το δεχόμαστε αυτό στην περίπτωση των Αλβανών που ζουν σε ξένες χώρες, όπως για παράδειγμα στην Ιταλία. Δεν έχουμε εδαφικές διεκδικήσεις σε αυτή τη χώρα, παρ' όλο που εκεί ζει ένας μεγάλος αριθμός Αλβανών. Σε ό,τι αφορά όμως στα Βαλκάνια, τα εδάφη στα οποία οι Αλβανοί αποτελούν πλειοψηφία ανήκουν στην Αλβανία. Ζούμε μια πρωτοφανή κατάσταση όπου η μητέρα πατρίδα συνορεύει από όλες τις πλευρές με εδάφη που ανήκουν σε άλλες χώρες και στα οποία πλειοψηφεί ο αλβανικός πληθυσμός. Αυτό σημαίνει ότι το μισό μας έθνος ζει εκτός των επίσημων συνόρων, πράγμα ανεπίτρεπτο.


* Ο Χασίμ Θάτσι, καθώς και άλλοι πολιτικοί ηγέτες, επαναλαμβάνουν διαρκώς ότι σε περίπτωση που το Κόσοβο αποκτήσει ανεξαρτησία, θα αντιταχθούν στην ένωσή του με την Αλβανία.


- Ο Χασίμ Θάτσι οφείλει να λέει δημόσια αυτά που θέλει η διεθνής κοινότητα. Αν έλεγε αυτά που πραγματικά εννοεί θα τον έστελναν αμέσως στη Χάγη. Είναι ένας ηγέτης που δέχεται αφόρητες πιέσεις και κουβαλά τεράστιες ευθύνες στους ώμους του.


* Τι γνώμη έχετε για τις συνομιλίες ανάμεσα στην Πρίστινα και το Βελιγράδι;


- Σκέτη φάρσα.


* Πώς βλέπετε το μέλλον της περιοχής;


- Οσο υπάρχουν ακόμα Αλβανοί που είναι θύματα της αποικιοκρατίας, όσο το αλβανικό ζήτημα παραμένει άλυτο, στα Βαλκάνια θα βασιλεύει η βία και το σκοτάδι.


* Εχετε πει πως η Ελλάδα αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση για σας. Σύμφωνα με τα σχέδιά σας, ορισμένα εδάφη της Βόρειας Ελλάδας πρέπει να ενωθούν με την Αλβανία. Τη στιγμή που η ελληνική κυβέρνηση αρνείται οποιαδήποτε συζήτηση σχετικά με το ζήτημα, εσείς πώς περιγράφετε τις προθέσεις σας;


- Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο η ελληνική κυβέρνηση εκδίωξε 200.000 Αλβανούς κατηγορώντας τους για συνεργασία με τη ναζιστική Γερμανία. Τα εδάφη που άφησαν πίσω τους ανήκουν στην Αλβανία, παρ' όλο που δεν ζουν εκεί πια Αλβανοί. Οι Αλβανοί όμως έχουν ακόμα εκεί τα σπίτια τους και τους τάφους των προγόνων τους. Αυτό που ζητά το Αλβανικό Μέτωπο Εθνικής Ενότητας από την ελληνική κυβέρνηση είναι να επιτρέψει σε αυτούς τους ανθρώπους να γυρίσουν στα σπίτια τους. Δεν ζητάμε να μας δοθούν αυτά τα εδάφη. Το μόνο που θέλουμε είναι να αποκτήσουν και οι Αλβανοί τα ίδια δικαιώματα με τους Ελληνες που ζουν στην Αλβανία. Οι Αλβανοί που διώχτηκαν έχουν τίτλους ιδιοκτησίας. Δεν είναι τόσο περίπλοκα τα πράγματα. Όσοι Ελληνες δεν θέλουν να φύγουν από σπίτια που ανήκουν σε Αλβανούς, θα πρέπει να διευθετήσουν την καταταβολή ικανοποιητικών αποζημιώσεων στους πραγματικούς ιδιοκτήτες.


* Ποιες εγγυήσεις, όμως, θα παράσχετε στην ελληνική κυβέρνηση για το ότι στην υποθετική περίπτωση που θα επέτρεπε την επιστροφή αυτών των ανθρώπων στα πάτρια εδάφη, εσείς δεν θα διεκδικήσετε την ένωσή τους με την Αλβανία;


- Ο σχεδιασμός μας δεν φτάνει τόσο μακριά. Προς το παρόν εστιάζουμε στο άμεσο πρόβλημα που είναι ο επαναπατρισμός. Αν αυτοί οι άνθρωποι, αφού επιστρέψουν στον τόπο τους θελήσουν να ενωθούν με την Αλβανία, εμείς δεν θα τους σταθούμε εμπόδιο. Αυτό όμως είναι ένα πολύ μακρινό ενδεχόμενο, ενώ εμείς προχωρούμε βήμα βήμα.


* Μέχρι πού φτάνουν τα σύνορα της Αλβανίας σύμφωνα με τις διεκδικήσεις σας;


- Στην περιοχή της Πρέβεζας.


* Αφού η ελληνική κυβέρνηση αποκλείει κάθε σχετική συζήτηση, τι θα κάνετε αν δεν υπάρξει κινητικότητα;


- Είμαστε στο τελικό στάδιο της προετοιμασίας για την υποβολή της υπόθεσής μας στο Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο. Θα ζητήσουμε διεθνή διαιτησία. Το κλειδί στην υπόθεσή μας είναι τα πιστοποιητικά που έχει χορηγήσει η ελληνική κυβέρνηση. Τη στιγμή που η Ελλάδα είναι μέλος της Ε.Ε. και σέβεται το διεθνές δίκαιο και τα ανθρώπινα δικαιώματα, πιστεύουμε ότι θα συμμορφωθεί με τις αποφάσεις του δικαστηρίου, οι οποίες ελπίζουμε να είναι υπέρ μας. Αν οι συνομιλίες αποτύχουν, θα αναλάβει δράση ο Εθνικός Απελευθερωτικός Στρατός και το FBKSh.



* Αυτό δηλαδή σημαίνει ότι θα εξαπολύσετε επιθέσεις κατά του ελληνικού στρατού και της αστυνομίας;

- Δεν θα επιτεθούμε. Πρώτα θα επαναπατρίσουμε αυτούς τους Αλβανούς στα σπίτια τους, κι αν η ελληνική κυβέρνηση αποφασίσει πάλι να τους διώξει, όπως παλιά, τότε θα τους προστατεύσουμε.


* Πώς θα μεταφέρετε 200.000 ανθρώπους χωρίς να τους δεχτεί η ελληνική κυβέρνηση;


- Σταδιακά. Η διαδικασία ίσως είναι αργή. Επιπλέον, μην ξεχνάτε ότι σήμερα ζουν στην Ελλάδα 500.000 Αλβανοί.


* Κρυβόταν ο ΑΝΑ πίσω από τη συμβολική ρίψη πυροβολισμών στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια, η οποία ερμηνεύθηκε ως προαναγγελία της παρουσίας σας;


- Εμείς ποτέ δεν θα παροτρύναμε σε τέτοιες συμπεριφορές. Αυτό που όντως κάναμε σε συμβολικό επίπεδο ήταν να κατεβάσουμε τις ελληνικές σημαίες από ορθόδοξες εκκλησίες στην Αλβανία και να υψώσουμε στη θέση τους αλβανικές. Ηταν ένας τρόπος για να πούμε «εδώ είναι Αλβανία».


* Σε περίπτωση σύρραξης, πόσο κόσμο θα μπορούσατε να κινητοποιήσετε στην Ελλάδα;


- Οπως σας είπα, δεν είμαστε έτοιμοι για αυτό το ενδεχόμενο. Δεν έχουμε καν την κατάλληλη στρατιωτική δομή που να μας επιτρέπει να κάνουμε τέτοιο σχεδιασμό. Αλλά, ακόμα και σε αυτή την απίθανη περίπτωση, θα είχαμε στη διάθεσή μας τουλάχιστον 30.000 άνδρες.

Την αποκατάσταση του μνημείου στο Ύψωμα 731, ζητούν από τον Μπερίσα τα παιδιά των Πεσόντων του Έπους του 1940 - '41


Με επιστολή τους προς τον Πρωθυπουργό της Αλβανίας, Σαλί Μπερίσα, ο Πρόεδρος της Ένωσης Παιδιών Πεσόντων κατά το ‘Eπος του 1940-41 Άρης Μπουλούκος και ο Επίτιμος Πρόεδρος της Ένωσης και Γενικός Γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Γεώργιος Σούρλας, ζητούν την παρέμβασή του για αποκατάσταση του μνημείου του ηρωικού υψώματος 731, που βάνδαλοι πρόσφατα κατέστρεψαν.

Συγκεκριμένα στην επιστολή τους αναφέρουν: «Ορισμένα μνημεία συμβολίζουν ηρωισμούς και θυσίες για την προάσπιση της ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και ταυτόχρονα εκπέμπουν μήνυμα να μην επαναληφθούν τα ίδια τραγικά γεγονότα από άφρονες ηγέτες. 

Ένα τέτοιο μνημείο λιτό και απέριττο που στήθηκε στο ηρωικό ύψωμα 731, το γκρέμισαν άφρονες και ανιστόρητοι. Προφανώς δε σεβάστηκαν το αίμα που χύθηκε στο ύψωμα αυτό, από 4000 Ιταλούς και 586 Έλληνες, ούτε μπόρεσαν να αντιληφθούν ότι οι ιστορίες που γράφονται με αίμα δεν γκρεμίζονται με την κατεδάφιση των μνημείων. 

Εμείς τα παιδιά των πεσόντων κατά το έπος του 1940- 41, ζητάμε να μας επιτρέψετε, με δική μας δαπάνη, να ανεγείρουμε το μνημείο στο ύψωμα 731. 

Ακόμη, να επισπευσθούν οι διαδικασίες που προβλέπονται στη Σύμβαση για τους άταφους μαχητές που κυρώθηκε από τα δύο Κοινοβούλια το 2010, για να μπορέσουμε να βρούμε τα οστά των πατεράδων μας και να μας δοθεί η δυνατότητα να επιτελέσουμε μετά από χρόνια το ιερό μας καθήκον».  

tromaktiko - stoxos

Στο φυλάκιο Δρυμάδων το Πάσχα ο Κάρολος Παπούλιας στα σύνορα που χωρίζουν το Πωγώνι στα δύο


• Στο ακριτικό φυλάκιο των Δρυμάδων Πωγωνίου θα βρεθεί την Κυριακή του Πάσχα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας, για να εορτάσει μαζί με τους στρατιώτες και τους αξιωματικούς που υπηρετούν εκεί. Ήδη είναι εντατικές οι προετοιμασίες από το 583 ΤΠ Κόνιτσας, για να υποδεχθεί τον ανώτατο Πολιτειακό άρχοντα της χώρας, όπως μας ενημερώνει ο Πρωινός Λόγος.

Εκεί πιστεύουμε ότι η Αυτού Εξοχότης ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας θα δει και την κατάσταση του "μεθοριακού σταθμού" και της συνοριακής διάβασης για το "άλλο" Πωγώνι. Όχι ότι περιμένουμε να συγκινηθεί ως Πωγωνήσιος για τους άλλους Πωγωνήσιους που είχαν την ατυχία εδώ και τέσσερις γενιές να μείνουν εκτός ελληνικού κράτους, αλλά λέμε...


Παράλληλα, όπως διαβάσαμε στην Ναυτεμπορική, η διάθεση πίστωσης ενός εκατομμυρίου ευρώ εγκρίθηκε, με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης Σταύρου Καλογιάννη, για την εκτέλεση του έργου της αποκατάστασης φθορών του οδοστρώματος στην εθνική οδό Αντιρρίου – Ιωαννίνων σε τμήματα από το Αντίρριο μέχρι  τα όρια  των νομών Αιττωλοακαρνανίας – Άρτας (Συκούλα) και από την Αμφιλοχία μέχρι το Άκτιο.                             

Με την εκτέλεση του έργου προβλέπεται να αποκατασταθεί ο τάπητας κυκλοφορίας, με μια πρόσθετη ασφαλτική στρώση σύμφωνα με την μελέτη της αρμόδιας υπηρεσίας. Το συγκεκριμένο ποσό θα διατεθεί από τους πόρους του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ Α.Ε.) και θα εκταμιευθεί άμεσα.

Συστράτευση γύρω από το Κόμμα των Ελλήνων ΕΕΜΜ για να αποκτήσει φωνή ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός και να θέσουμε εκτός Βουλής τους τσάμηδες

του Χρήστου Αργύρη
Αντιπροέδρου του Εθνικού Συμβουλίου 
του Κόμματος ΕΕΜΜ


Μετά τις δηλώσεις Μπερίσα και την αποδοχή των αιτημάτων του Ελληνισμού της Βορείου Ηπείρου, ουδείς νοήμον Έλλην της Βορείου Ηπείρου δεν μπορεί να πανηγυρίζει, αν αυτά τα αιτήματα, η μέρος αυτών, δεν εφαρμοστούν στην πράξη!

Ενδεικτικό αυτής της επιφυλακτικότητας, είναι η εχθρική στάση των αλβανικών κυβερνήσεων διαχρονικά έναντι του Ελληνισμού. Αυτό που έχουμε ιερά υποχρέωση ως Εθνικός Φορέας είναι να διεκδικούμε, και δεν θα πάψουμε ποτέ να το πράττουμε μέχρις ότου το αλβανικό κράτος πάψει να στρουθοκαμηλίζει και να αναγνωρίσει με κάθε ειλικρίνεια τα ιστορικά μας κεκτημένα.


Ως άνθρωπος έχω ως αρχή να μην ασελγώ σε πτώματα, πόσο μάλλον σε πολιτικά, και το έχω δηλώσει κατά καιρούς, άλλα δεν έχω άλλη επιλογή από το να απαντήσω στην προκλητικότητα της "Ελληνόφωνης Συμμορίας" ή αλλιώς  "τα λιγούρια της αλβανικής εξουσίας". 

Δεν θα αναφερθώ πολύ στον αλβανικό γκαγκστερισμό του αρχηγού και το ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί που απέσπασε μέσω του μέλους της Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής, η χρήση του οποίου έγινε καθαρά για να πλήξει το Κόμμα των Ελλήνων (θα μπορούσε φυσικά να είχε διαφορετική χρήση προς όφελος της κοινότητας μας, την οποία και θα χαιρετίζαμε), γιατί γνωρίζαμε εξ΄αρχής ότι η πολιτική αλητεία είναι κοινό γνώρισμα των Αλβανών. 

Θα τον συμβούλευα όμως να οικειοποιηθεί την έδρα των Τιράνων που του έδωσε ο Ράμα, χαρακτηριστικό γενναιοδωρίας των Αλβανών προς τους υποτακτικούς, γιατί η παρουσία του ιδίου στην Περιφέρεια Αυλώνος πέραν ότι από μόνη της είναι ένα μεγάλο μειονέκτημα, άλλα και η παρουσία των Έπαρχων ως το μοναδικό πλεονέκτημα δεν είναι ικανό να διασφαλίσει έδρα, γιατί πολύ πιθανόν οι ίδιοι να στηρίξουν τα μητρικά τους κόμματα, η αν λάβουμε υπόψιν το έντονο μίσος που τρέφουν για το Κόμμα των Ελλήνων δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να στηρίξουν το Κόμμα των Τσάμηδων.


Με την ανακοίνωση της ένταξης του Κόμματος των Ελλήνων στην δεξιά συμμαχία έσπευσαν τα φερέφωνα της Ελληνόφωνης Συμμορίας με την γνωστή τακτική χυδαιότητας και ύβρεων, μεταφράζοντας στην ουσία την ρητορική που διακατέχεται όλη η πολιτική ζωή της Αλβανίας, θέτοντας αριστερό-δεξιά διλήμματα κάνοντας πράξη τον διακαή πόθο των αλβανικών κομμάτων κατά την διάρκεια της ψευδεπίγραφης Δημοκρατίας να εντάξει τους Έλληνες σε δεξιά και αριστερά μαντριά. 

Ως γνωστόν, ακόμα και από την προγραμματική διακήρυξη, το Κόμμα των Ελλήνων δεν απευθύνεται στους Έλληνες βάση της ιδεολογικής τους τοποθέτησης, άλλα βάση της εθνικής τους καταγωγής, δεν έχουμε σκοπό να κυβερνήσουμε την Αλβανία γιατί αυτή είναι ευθύνη των Αλβανών και λοιπών υποτακτικών. 

Σκοπός μας είναι να διασφαλίσουμε την φυσική παρουσία του Ελληνισμού στην πατρογονική του γη, με όλα τα δικαιώματα και τις ασφαλιστικές δικλείδες που απορρέουν από τις διεθνείς συμβάσεις.
Αν και τους προσκαλέσαμε σε μια Συμμαχία Ελλήνων, φυγομάχησαν, με πρόσχημα τον διχασμό, επέστρεψαν όμως δριμύτεροι με διχαστικές διαθέσεις, αυτή τη φορά μαζί με τον κηδεμόνα.
Αυτό το λαμβάνουμε φυσικά ως πολιτισμική εξέλιξη γιατί παλαιότερα ερχόταν μαζί με τον πολίτσα!


Όσον αφορά την παρουσία των τσάμηδων στην ευρύτερη δεξιά συμμαχία είναι μια χρυσή ευκαιρία του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού να στείλει τους ίδιους σπίτι τους και τις παράλογες απαιτήσεις τους προς την μητέρα πατρίδα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. 


Μετά την 23η Ιουνίου το μόνο που θα πρέπει να κυριαρχεί είναι τα δίκαια αιτήματα του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.

Αν δεν το καταφέρουμε αυτό ως Έλληνες, τότε θα είμαστε υπόλογοι όλοι, στην ίδια την ιστορία!

Δευτέρα, 29 Απριλίου 2013

Τα 10 σημεία που έθεσε το Κόμμα ΕΕΜΜ και έγιναν αποδεκτά από το Δημοκρατικό Κόμμα Αλβανίας για την προεκλογική συμμαχία


                                                                                                           Τίρανα 23/04/2013
1.  Κατάρτιση και δέσμευση για ψήφιση στο Κοινοβούλιο νομικού πλαισίου περί δικαιωμάτων των εθνικών μειονοτήτων στο πνεύμα της Σύμβασης Πλαισίου για τα Δικαιώματα των Εθνικών Μειονοτήτων.
2.  Διευθέτηση σε ενιαία διοικητική διαίρεση της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στο νότο της χώρας στα πλαίσια της μεταρρύθμισης για τη νέα διοικητική διαίρεση. 
3.  Δέσμευση για αναγκαίες νομικές τροποποιήσεις που εξασφαλίζουν τον προσδιορισμό βουλευτικών εδρών αναλογικές του πληθυσμού για τις εθνικές μειονότητες στο Αλβανικό Κοινοβούλιο.
4.  Συμμετοχή άνευ πολιτικών κριτηρίων των εκπροσώπων της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στα κρατικά, κεντρικά και τοπικά ιδρύματα, καθώς και σε κάθε τομέα που σχετίζεται άμεσα με τη λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τις μειονότητες.
5.  Αναγνώριση, σεβασμός και προστασία των μνημειωδών αξιών  του πολιτισμικού πλούτου της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, καθώς και την άμεση πρόσβαση της τοπικής εξουσίας για την   αξιοποίησή τους. Σ’ αυτά τα πλαίσια χρηματοδοτείται η ανέγερση ιστορικού-αρχαιολογικού μουσείου στο νότο της χώρας.
6.   Επανεξέταση του ζητήματος των περιουσιών των ατόμων, των αστικών και θρησκευτικών κοινοτήτων, εφαρμόζοντας την ιστορική αλήθεια και το απαραβίαστο της εθνικής ακεραιότητας της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας.
7.   Κατάρτιση στρατηγικής οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, καθώς και άνευ διακρίσεων χρηματοδότηση μέσω κρατικών πόρων των διοικητικών μονάδων με πλειοψηφούσα την Εθνική Ελληνική Μειονότητα.
8.  Εξασφάλιση τηλεοπτικού χρόνου στην Αλβανική Κρατική Τηλεόραση (TVSH) για την προαγωγή πολιτιστικών, οικονομικών και κοινωνικών εκπομπών και προγραμμάτων που αφορούν την Εθνική Ελληνική Μειονότητα. 
9.  Δέσμευση για πρόταση και ψήφιση στο Κοινοβούλιο του Ευρωπαϊκού Χάρτη περιφερειακών γλωσσών. 
10.  Επανεξέταση του ρόλου και των αρμοδιοτήτων της Κρατικής Επιτροπής των Μειονοτήτων, παραχωρώντας ευρύτερες αρμοδιότητες στη λήψη αποφάσεων.  

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΠΗΚΕ ΣΕ ΣΥΜΜΑΧΙΑ

Πολύ πριν από την έναρξη της εκλογικής καμπάνιας, το Κόμμα «Εθνική Ελληνική Μειονότητα για το Μέλλον»,  μελέτησε με ψυχραιμία και σοβαρότητα τις εκδοχές συμμετοχής των Ελλήνων στην επικείμενη αναμέτρηση της 23ης Ιουνίου 2013.

Ως την καλύτερη και πιο προσοδοφόρα από τις εκδοχές, θεώρησε τη δημιουργία της  Συμμαχίας των Ελλήνων, δηλαδή μια συμμαχία ανάμεσα στα δύο Κόμματα της Μειονότητας, το ΚΕΑΔ και την ΕΕΜΜ. Ποια ήταν τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας συμμαχίας; Συντελούνταν η ένωση των Ελλήνων στη βάση και στην ηγεσία, αυξάνονταν ο αριθμός των ψηφοφόρων άρα και των βουλευτών, οι Έλληνες θα ψήφιζαν Έλληνες, η δημοκρατία θα λειτουργούσε και θα ψηφίζονταν οι καλύτεροι, σε όποιο από τα δύο κόμματα και αν ανήκαν, κλπ.
Η πρόταση αυτή, αφού εγκρίθηκε από τα θεσμικά όργανα της ΕΕΜΜ,προωθήθηκε για ενημέρωση και συζήτηση. Ενημερώθηκαν οι Ελληνικές διπλωματικές αρχές, το Εθνικό κέντρο, η Ομόνοια και το ΚΕΑΔ. Μέσω εντύπων και ηλεκτρονικών μέσων, ενημερώθηκαν οι ψηφοφόροι μας τόσο στην αλβανική όσο και στην ελληνική επικράτεια.

Η πρόταση, με την απλότητα και τον ορθολογισμό της αγκαλιάστηκε θερμά  από τους απλούς ανθρώπους και καταπολεμήθηκε σφόδρα από το ΚΕΑΔ και την Ομόνοια. Στις 18 Φεβρουαρίου 2013 ο πρόεδρος της ΕΕΜΜ  Χρήστος Κίτσιος συναντήθηκε στη Χειμάρρα με τον πρόεδρο της Ομόνοιας, Βασίλη Μπολάνο. Η απάντηση του κ. Μπολάνου ήταν αρνητική, δογματική και μέχρι προσβλητική: Να διαλυθεί η ΕΕΜΜ και να ενταχθεί στο ψηφοδέλτιο του ΚΕΑΔ. Το ίδιο δογματική και αλαζονική ήταν και η αργοπορημένη απάντηση του προέδρου του ΚΕΑΔ Βαγγέλη Ντούλε στις 17 Απριλίου 2013.
Οι προαναφερόμενοι θεσμικοί παράγοντες: Εθνικό κέντρο, διπλωματικές αρχές, ΚΕΑΔ, Ομόνοια έδειξαν άλλος την αδιαφορία, άλλος τη φιλοδοξία,άλλος την ιδιοτέλειά του και όλοι μαζί, παρά τη βαρύγδουπη συνθηματολογία, απόδειξαν περίτρανα το πνεύμα εγκατάλειψης του εδώ Ελληνισμού.

Όμως το Κόμμα των Ελλήνων, που γεννήθηκε και πορεύεται σε πείσμα και κόντρα σ’ αυτό το πνεύμα, αναζήτησε τη δεύτερη εκδοχή, που είναι η αυτόνομη πορεία στις εκλογές. Η εκδοχή αυτή έχει πολλά πλεονεκτήματα αλλά περισσότερα μειονεκτήματα. Ένα από τα μειονεκτήματα είναι η έλλειψη παρατηρητή στις εφορευτικές επιτροπές με συνέπεια την κλοπή των ψήφων του. Και κάτι άλλο, ακόμα πιο σοβαρό: οι αντίθετες προς την ΕΕΜΜ δυνάμεις, θα έκαναν το παν, θα χρησιμοποιούσαν κάθε μέσο  να βγάλουν άνομες έστω και λίγες δεκάδες υπογραφές από τις 5000, που απαιτούνται από το νόμο, για να συμμετείχε ως αυτόνομη δύναμη, όπως και τελικά συνέβη ελάχιστες μέρες πριν εκπνεύσει η προθεσμία για την ανακοίνωση του κάθε κόμματος αν θα συμμετείχε στις εκλογές σε
συνασπισμό ή ανεξάρτητο.

Έτσι, ενώ συγκέντρωνε υπογραφές, ταυτόχρονα σφυγμομετρούσε και έκανε επαφές με τις δύο μεγάλες εκλογικές συμμαχίες, της Αριστεράς και της Δεξιάς. Ο κ. Κίτσιος στη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο του Σοσιαλιστικού Κόμματος Έντι Ράμα στην Κορυτσά, στις 22 Μαρτίου 2013,του κατέθεσε υπόμνημα με 10 αιτήματα για συμμετοχή στη Συμμαχία της Αριστεράς. Το ίδιο υπόμνημα με τα 10 σημεία ο κ. Κίτσιος το κατέθεσε και στη συνάντηση που είχε με τον Πρωθυπουργό της Αλβανίας και πρόεδρο του Δημοκρατικού Κόμματος Σαλί Μπερίσα στις 22 Απριλίου 2013 για  συμμετοχή στην Συμμαχία της Δεξιάς.

Δύο εθνικά τουρκικά κόμματα συμμετέχουν και στις βουλευτικές εκλογές της Βουλγαρίας



Για πρώτη φορά η τουρκική κοινότητα στη Βουλγαρία θα εκπροσωπηθεί από δύο πολιτικά κόμματα στις πρόωρες γενικές εκλογές που θα διεξαχθούν στις 12 Μαΐου.


Εκτός από το τουρκικό κόμμα της Βουλγαρίας, «Κίνημα για τα Δικαιώματα και τις Ελευθερίες»  που εκπροσωπεί μέχρι τώρα την τουρκική μειονότητα στη βουλγαρική Βουλή, πάνω από 20 χρόνια, τώρα και το Λαϊκό Κόμμα για την Ελευθερία και την Αξιοπρέπεια, που ιδρύθηκε το Δεκέμβριο του περασμένου έτους, με ηγέτη τον Κορμάν Ισμαϊλοφ (πρόεδρο) και τους αντιπροέδρους  Κασίμ Ντάλ  και Ρούσλαν Σεμερντζίεφ, θα συμμετάσχουν στις βουλευτικές εκλογές.

Μιλώντας  στην εφημερίδα «Ζαμάν», ο βουλευτής του Κόμματος της Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (του πρωθυπουργού Ερντογάν), Rıfat Sait, που εκλέγεται στη Σμύρνη και ηγείται του «Κέντρο Βαλκανικών Στρατηγικών Ερευνών», τόνισε ότι η τουρκική μειονότητα στη Βουλγαρία, δεν διαιρείται, αλλά αντ’ αυτού το νέο κόμμα θα προσφέρει μια ανάσα φρέσκου αέρα στις βουλγαρικές εκλογές, γράφει το τούρκικο δημοσίευμα.

Εισβολή και μικροκαταστροφές σε ελληνική εκκλησία στους Πριγκιπόννησους


Κωνσταντινούπολη

Ομάδα 10 περίπου νεαρών ατόμων, προερχόμενα  από την περιοχή Τσατάλτζα, την Κυριακή των Βαΐων 28/4/2013 περί τις 4:40 μ.μ. εισέβαλαν στον Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννου της νήσου Αντιγόνης και προκάλεσαν καταστροφές στο παγκάρι, σκόρπισαν τα κεριά στο δρόμο και επέφεραν άλλες ζημιές. 

Τα άτομα αυτά ηλικίας μεταξύ 15 και 18 ετών, συνελήφθησαν από κατοίκους του νησιού και μεταφέρθηκαν στο τοπικό αστυνομικό τμήμα, όμως αφέθηκαν ελεύθεροι επειδή ήταν ανήλικοι.

 Ο θρησκευτικός και εθνικιστικός φανατισμός που προωθείται  από διάφορους κύκλους στην Τουρκία, μεταξύ αυτών και από ορισμένους κύκλους προσκείμενους στην παρούσα κυβέρνηση, είναι ο ηθικός αυτουργός αυτής της επίθεσης.

Πέρα από την επιβολή των απαραίτητων κυρώσεων στους αυτουργούς της επίθεσης αυτής, όπως έχει επισημανθεί πολλές φορές και από την Οικουμενική Ομοσπονδία Κωνσταντινουπολιτών προς τις αρμόδιες αρχές, θα πρέπει η Κυβέρνηση της Τουρκίας να προβεί επειγόντως σε μέτρα καταπολέμησης της εθνικιστικής και ρατσιστικής βίας με πρώτο βήμα την αφαίρεση από τα σχολικά εγχειρίδια των ανιστόρητων αρνητικών αναφορών κατά  των  μη-Μουσουλμανικών  Κοινοτήτων.

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΙΤΩΝ



η φωτογραφία από το in.gr

Κυριακή, 28 Απριλίου 2013

Κύκλοι ΚΕΑΔ: Ο δικός μας συνασπισμός θα διεκδικήσει το τσάμικο πιο πολιτισμένα


Τσάμηδες της Λαϊκής Συμμαχίας: Με το ΣΚ θα νομιμοποιήσουμε το τσάμικο ζήτημα.



O Artur Dojaka διευθύνων της Λαϊκής Συμμαχίας, του κόμματος που ενώνει την κοινότητα των Τσάμηδων είναι σίγουρος ότι στο Κοινοβούλιο που θα βγει από τις ερχόμενες εκλογές στις  23 Ιουνίου το τσάμικο θέμα θα είναι μια πολιτική ατζέντα και όχι φολκλορική, όπως μέχρι σήμερα, από το PDIU του Shpetim Idrizi.

"Επιδιώκουμε ομόφωνη διέλευση οποιουδήποτε ψηφίσματος στο κοινοβούλιο υπέρ των Τσάμηδων, όπως αντικατοπτρίζεται και στο λαό η ομόφωνη υποστήριξη του αλβανικού λαού γι' αυτό το ζήτημα


Στη συμφωνία που υπογράψαμε με το ΣΚ για κάθοδο με τον αριστερό συνασπισμό, θέσαμε βασικά στοιχεία, τα οποία για εμάς σημαίνουν: νομιμοποίηση του τσάμικου ζητήματος, νομιμοποίηση των αναγκών της τσάμικης κοινότητας , πάντα σε συντονισμό και βήμα-βήμα με τη διεθνή κοινότητα, όχι με μπαγιάτικες εθνικιστικές εκκλήσεις." τόνισε ο Dojaka

Στις βουλευτικές εκλογές η Λαϊκή Συμμαχία θα λάβει μέρος σε όλη τη χώρα. Το Τσάμικο Κίνημα, που ηγείται της Λαϊκής Συμμαχίας, θα επικεντρωθεί σε πέντε περιφέρειες, όπως στην Αυλώνα, Φιέρι, Δυρράχιο, Ελβασάν και τα Τίρανα, ενώ θα συμμετέχει επίσης με πλήρη κατάλογο σε όλη την επικράτεια.


από Τα Νέα της Βορείου Ηπείρου


Παράλληλα σε αριστερής απόχρωσης μειονοτικό καθεστωτικό ιστολόγιο, αφού κατηγορούν το Κόμμα των Ελλήνων για τη συμμετοχή του στον συνασπισμό του μεγαλοϊδεάτη Μπερίσα, όπου συμμετέχει και το τσάμικο PDIU, βρήκαν μία πολύ καλή πρόφαση για να δικαιολογήσουν τη συμμετοχή της "Λαϊκής Συμμαχίας" των Τσάμηδων στον Συνασπισμό Ράμα - Ντούλε - Μέτα:

"Θα πούνε βέβαια ότι και στη Συμμαχία για την Ευρωπαϊκή Αλβανία υπάρχει μια παραφυάδα της κοινότητας των τσάμηδων. Μόνο που σε τούτη την περίπτωση δεν είναι κοινοβουλευτικό σχήμα και από επισήμου βήματος της Βουλής δεν έχει χύσει το όσο δηλητήριο έχει χύσει το άλλο".

Υπέροχα! Σαν μας λένε δηλαδή: "Εντάξει ρε παιδιά οι δικοί μας Τσάμηδες δεν είναι και τόσο κακοί! Δεν θέλουν την Αλβανία μέχρι την Πρέβεζα αλλά διεκδικούν μόνο τη Σαγιάδα, τους Φιλιάτες και το Μαργαρίτι..."

Δεν θα αναφερθούμε σε ανώνυμα σχόλια σε άλλα μπλογκς γιατί μπορούν να χαρακτηριστούν εύκολα ως προβοκατόρικα.

Όπως διαβάσαμε στις αρχές του Απριλίου στο ιστολόγιο "Βορειοηπειρώτης"

Ο αρχηγός της αλβανικής αντιπολίτευσης και πρόεδρος του Σοσιαλιστικού Κόμματος Αλβανίας, αιφνιδίασε τους πάντες σήμερα, όταν από το βήμα τον ανακοινώσεων του κόμματος του, παρουσίασε ένα εναλλακτικό ψήφισμα όπως το είπε ο ίδιος, για το «τσάμικο ζήτημα».  
Ο κ. Ράμα μάλιστα υποστήριξε πως για αυτό το θέμα πρέπει να σταματήσει η υποκρισία και η σιωπή και πρόσθεσε «χωρίς να θίξουμε τις ελληνοαλβανικές σχέσεις, το κόμμα μας είναι το μόνο που περιλαμβάνει στο πρόγραμμα του αυτό το ζήτημα.  Θα  στείλουμε στο Υπουργικό Συμβούλιο για να ένταξη την πρόταση μας στα θέματα της εξωτερικής πολιτικής». 


Κυριακή των Βαϊων 1826: Τα παιδιά της Σαμαρίνας στην Έξοδο του Μεσολογγίου



Στα 1826 οι Σαμαριναίοι μετέχουν στην αθάνατη φρουρά των Μακεδόνων, που πολέμησαν στην πολιορκία του Μεσολογγίου. 

Η ομάδα των Σαμαριναίων αποτελούνταν από 120 μαχητές, με αρχηγό τον Μίχο Φλώρο και πολέμησαν στην «Ντάπια» του Στρατηγού Μακρή

Μερικά από τα ονόματα των μαχητών, που διέσωσε η παράδοση ήταν του Μάκρη, Μανάκα, Αβραμούλη, Συράκου, Μ. Μπούσια, Γκιολδάρη, Τζίμου. Από αυτούς, κατά την έξοδο της φρουράς διεσώθησαν μόνο 33, ενώ οι υπόλοιποι Φλώρος, Μακρής, Αβραμούλης κλπ. έπεσαν ηρωικά στο Μεσολόγγι. 

Ο καπετάνιος Μίχος Φλώρος βαριά τραυματισμένος έδωσε στα παλικάρια που σώθηκαν την τελευταία του διαταγή, τα λόγια του τραγουδιού «παιδιά της Σαμαρίνας»: 

«Κι εσείς παιδιά μωρέ κλεφτόπουλα.
Παιδιά της Σαμαρίνας, μωρέ παιδιά καημένα
Αν πάτε, πάνω στα βουνά,
ψηλά στη Σαμαρίνα μωρέ παιδιά καημένα.
Τουφέκια να μωρέ μη ρίξετε.

Τραγούδια να μην πείτε μωρέ παιδιά καημένα.
Τουφέκια να μη ρίξετε.
Τραγούδια να μην πείτε μωρέ παιδιά καημένα.
Κι αν σας ρωτήσει μωρέ η μάνα μου,

η δόλια η αδερφή μου μωρέ παιδιά καημένα.
Μην πείτε, πως εχάθηκα.
Πως είμαι σκοτωμένος μωρέ παιδιά καημένα
Μα πείτε πως παντρεύτηκα πήρα καλή γυναίκα...»


Οι τριάντα τρεις Σαμαριναίοι που σώθηκαν γύρισαν στο χωριό και έφεραν το κακό μαντάτο. Μάλιστα τα παλικάρια του καπετάνιου έγραψαν τα λόγια αυτά στη φουστανέλα για να μην χαθούν και αυτά τα λόγια αργότερα έγιναν μοιρολόγι, το οποίο τραγουδούν οι ντόπιοι και πολλοί άλλοι στο θάνατο των αγαπημένων τους ανθρώπων. Παράλληλα εξελίχθηκε και σε οργανικό τραγούδι. Η λαϊκή μούσα της Σαμαρίνας ύμνησε τον ηρωικό θάνατο των παλικαριών της.

Οι νέοι δημιουργοί θα φέρουν το καινούργιο στην πολιτική σκηνή της ΕΕΜ


«Αν ζύψεις μια χούφτα χώμα, από όποιο μέρος της Βορείου Ηπείρου, δεν σταλάζει νερό, αλλά ελληνικό αίμα»    
 Σεβαστιανός

Το καινούργιο στο κοινωνικό  ελληνικό βίο δεν θα έλθει μόνο του, ούτε απ’ όσους απλώς γκρινιάζουν, ούτε και από εκείνους που είναι γαντζωμένοι σε κόμματα, συμφέροντα και νοοτροπίες του χθες. Όχι, το καινούργιο θα έλθει από τους νέους  ανθρώπους, από τους διανοούμενους, που παλεύουν κάθε μέρα και τα δίνουν όλα, είτε για να επιβιώσουν οι ίδιοι και οι οικογένειες τους, είτε για να βοηθήσουν τους συνανθρώπους τους που περνάνε αφάνταστα δύσκολα. Και αυτοί δεν είναι ολίγοι. 
Μολονότι που η ελληνική μειονότητα στην Αλβανία, είναι μια σχετικά μικρή οντότητα, έχει γύρω στους 3500 διανοούμενους και πολλούς αναγνωρισμένους επιστήμονες, μια υπολογίσιμη δύναμη που πρέπει να πάρει στους πλάτες της την τύχη αυτού του τόπου, για να μη επιτρέψουν σε μια χούφτα κερδοσκόπων του ΚΕΑΔ που είναι μαθημένοι να γλύφουν κάθε κατουρημένη ποδιά για μια καρέκλα εξουσίας.

Τι συνδέει όλους αυτούς τους ανθρώπους, που επιμένουμε, ότι δεν  είναι λίγοι; Έχουμε καταπληχτικά νέα παιδιά που μπορούν να σταθούν οπουδήποτε, αρκεί να έχουν ίσιες ευκαιρίες, (που μέχρι σήμερα τους λείπουν), κανόνες και ένα σωστό πλαίσιο. Τι δεν έχουν βρει ακόμα; Ένα πολιτικό όραμα που να τους πείθει ηγέτες άξιους, τολμηρούς, αισθηματικούς, με ελληνική ψυχή και διανόηση που ο θεός έχει χαρίσει στη φυλή των Ελλήνων, που να τους δίνουν τη σιγουριά ότι θέλουν να αλλάξουν όλα σε αυτό το τόπο.

Το πιθανότερο είναι πως αυτούς που θα κάνουν τη διαφορά στην ιστορία  μας δεν τους ξέρουμε καν, γιατί  κινούνται έξω από το «τρίγωνο της αμαρτίας» και προσφέρουν στην κοινωνία αθόρυβα και δημιουργικά.

Η ηγεσία του πολιτικού εθνικού  φορέα ΕΕΜΜ – ΜΕΓΚΑ, πρέπει να καταλάβει ότι οι Έλληνες μπορεί να χάσουν μια μάχη, αλλά πάντοτε κερδίζουν τον πόλεμο. Ο ελληνισμός της Βορείου Ηπείρου είναι μια φυλή από τις αρχαιότερες στην Ελλάδα. Είναι ίριδα της ελληνικής ψυχής και έχει κάθετες βαθιές ρίζες, που άντεξαν, αντέχουν και θα αντέξουν στις θύελλες της φύσης και της κοινωνίας.

Ο Ντούλες ξαναγύρισε στη φωλιά  του, στην ψευδό ιδεολογία  του «σοσιαλιστικού ολοκληρωτισμού», όχι για να υποστηρίξει τα δικαιώματα της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, αλλά για να εξασφαλίσει την πολυπόθητη «καρέκλα» του. Ο καταστροφέας διαχρονικά της Ελληνικής Μειονότητας προσπαθεί να ξεγελάσει τον βορειοηπειρωτικό λαό, να τον ξαναψηφίσουν, βέβαια θα βρεθούν κάποια λαμόγια και εξωθεσμικοί επίδοξοι πάτρωνες εγχώριοι και Ελλαδίτες που τον υπερασπίζουν για τα συμφέροντα τους.

Αν αγαπούμε τον τόπο μας, την  πατρίδα και το έθνος μας, την καταγωγή και την ταυτότητα μας, θα πρέπει να διαγράψουμε δια παντός, όλους αυτούς που μας κατέστρεψαν.
Οι νέοι δημιουργοί θα φέρουν το καινούργιο. Αυτοί είναι μόνη Ελπίδα για το μέλλον.

ΚΑΛΗ  ΑΝΑΣΤΑΣΗ!

                                                                                 Αλέξης  Τσάκας 
                                                                               Πολιτικός μηχανικός
Άγιοι Σαράντα, Απρίλιος 2013                

Σάββατο, 27 Απριλίου 2013

Παραλειπόμενα από την τελευταία πορεία για τα επιδόματα ΟΓΑ

Όπως είδαμε σε διάφορα άρθρα πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 23 Απριλίου άλλη μία μεγάλη πορεία διαμαρτυρίας για την διακοπή των επιδομάτων του ΟΓΑ προς τους ηλικιωμένους Έλληνες από την Βόρειο Ήπειρο και την πρώην Σοβιετική Ένωση.

Όμως δεν έλειψαν και τα ευτράπελα από οργανωτικής πλευράς.
Η οργανωτική επιτροπή είχε προγραμματίσει αρχικά να πάρουν το λόγο οι εκπρόσωποι των κομμάτων που θα ήταν παρόντες κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης στην πλατεία Κοτζιά. 
Ενώ η εκδήλωση ήταν σε εξέλιξη, κάποιοι είπαν τελικά "να μην κομματικοποιηθεί η διαμαρτυρία" και έτσι αποφάσισαν να μην δώσουν τον λόγο σε κανέναν από τους βουλευτές που ήταν παρόντες.

Εκείνη τη στιγμή μπροστά από το Δημαρχείο Αθηνών, όπου ήταν το σημείο συγκέντρωσης και εκκίνησης της πορείας, εκπρόσωποι κομμάτων ήταν ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας Παναγιώτης Κουρουμπλής εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ και κλιμάκιο βουλευτών της Χρυσής Αυγής αποτελούμενο από τους κυρίους Χρήστο Παππά (Επικρατείας), Κωνσταντίνο Μπαρμπαρούση (Αιτωλοακαρνανίας), Νίκο Κούζιλο (Α΄ Πειραιά), Αντώνη Γρέγο (Α΄ Θεσσαλονίκης) και Χρυσοβαλάντη Αλεξόπουλο (Λάρισας).

Όταν ορισμένοι από την οργανωτική επιτροπή που διαφώνησαν με το έκτακτο μέτρο, έδωσαν τον λόγο στον κ. Παππά, ο οποίος φέρνει το βορειοηπειρωτικό στην πολιτική επικαιρότητα σε καθημερινή βάση, κάποιοι "καλοθελητές" έκοψαν την σύνδεση του μικροφώνου. 
Ο Ηπειρώτης βουλευτής όμως δεν πτοήθηκε και πήρε έναν τηλεβόα για να απευθυνθεί στο πλήθος. Ούτε οι "καλοθελητές" της Επιτροπής όμως πτοήθηκαν και έδωσαν εντολή να παίξουν τραγούδια από τα ηχεία προκειμένου να καλυφθεί ο χαιρετισμός του Χρήστου Παππά!
Γιατί όμως τόσος ζήλος στο να μην δοθεί ο λόγος στον συγκεκριμένο βουλευτή;
Μήπως γιατί φοβήθηκαν κάποιοι κύριοι της Επιτροπής, προέδροι ομοσπονδιών αδελφοτήτων ας πούμε, μην τους μαλώσει το δίδυμο Γιώργος Οικονόμου - Κώστας Κωνής; (πρόεδρος και αντιπρόεδρος της Πανηπειρωτικής αντίστοιχα)
Βλέπετε η ΠΣΕ που αγαπάει το βορειοηπειρωτικό ζήτησε ανοικτά να μην επιτραπεί η παρουσία εκπροσώπων της Χρυσής Αυγής στις εκδηλώσεις για την επέτειο της ανατίναξης του Κουγκίου τον Μάιο στο Σούλι!
Ή μήπως σκέφτηκαν ότι δεν θα συγκινούσαν με την αποδοχή των "ακραίων στοιχείων" τα μεγάλα κόμματα του ελληνικού κοινοβουλίου που θα τσαντιζόντουσαν και δεν θα μας έδιναν πίσω τις συντάξεις; 

Παράλληλα ορισμένοι ηλικιωμένοι Βορειοηπειρώτες - φυλακισθέντες και εξορισθένετες επί καθεστώτος Χότζα - επιτέθηκαν στον συντονιστή της Πανβορειοηπειρωτικής Επιτροπής λέγοντας του "παλιοκουμούνι, τι δουλειά έχεις εσύ εδώ; άσε να μιλήσει ο Παππάς ο πατριώτης! Εσύ ήσουν με αυτούς που μας κατέδιδαν!"

Βαγγέλης Ντούλες 12 χρόνια μετά: Τελικά πούλησα την ψυχή μου στον διάβολο!


Απόσπασμα από την προεκλογική ομιλία του προέδρου της Ομόνοιας και υποψηφίου Βουλευτή του ΚΕΑΔ Βαγγέλη Ντούλε στις 21 Ιουνίου 2001 στην Δερβιτσάνη Αργυροκάστρου. 
«Αν εμείς από την Ομόνοια και το ΚΕΑΔ πάμε με το Δημοκρατικό Κόμμα ή το Σοσιαλιστικό Κόμμα, θα μας διορίσουνε τελώνες και διευθυντάδες, αλλά θα μας πάρουν την ψυχή και την ελληνική ψυχή δεν είμαστε διατεθειμένοι να την ανταλλάξουμε ούτε με χρήματα, ούτε με θέσεις, ούτε με υποσχέσεις...
Είμαστε σε ένα σταυροδρόμι και σε κάθε σταυροδρόμι έχει πινακίδες. Από τη μια πλευρά λέει "Ομόνοια - Ελληνισμός" και από την άλλη πλευρά λέει "άλλα κόμματα - ενδοτισμός - ραγιαδισμός - γενιτσαρισμός". Εμείς είμαστε γεννημένοι για να είμαστε Έλληνες και επιλέγουμε τον δρόμο "Ομόνοια - Ελληνισμός - Νίκη"! » 

Για την ιστορία να θυμήσουμε ότι ο Ντούλες στην συγκεκριμένη εκλογική αναμέτρηση ηττήθηκε για δεύτερη φορά (η πρώτη ήταν το 1997) από τον υποψήφιο του Σοσιαλιστικού Κόμματος Βαγγέλη Τάβο στην ζώνη της Δρόπολης - Πωγωνίου - Λιτζουριάς κλπ.

Παρ' όλα αυτά κατάφερε να μπει στο κοινοβούλιο χάρη στις ψήφους που χάρισε το Σοσιαλιστικό Κόμμα στο ΚΕΑΔ από το Ντούσκου με τον ίδιο να είναι σε εκλόγιμη θέση στη λίστα του κόμματος που θα αναλάμβανε την προεδρεία του μετά από δύο χρόνια.

Η πορεία του στα επόμενα χρόνια έδειξε ότι κράτησε την υπόσχεση του: 
Δεν έγινε ραγιάς αλλά κοτζάμπασης!

Αυτό θα πει να είσαι βράχος στις θέσεις σου!!! 



από το προφίλ του facebook Jorgos Koninis

Αφιέρωμα της ιστοσελίδα της ΣΦΕΒΑ στο χωριό Βραϊλάτες Δελβίνου


Είναι χτισμένο στους πρόποδες του βουνού  Κώσταρι, σε υψόμετρο 200 μ. πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Βρίσκεται 3 χλμ Νοτιοανατολικά της πόλης του Δελβίνου και 
7 χλμ Βορειοανατολικά της πόλης των Αγίων Σαράντα. Συμπεριλαμβάνεται στην επαρχία Μεσοποτάμου.
Κατοικείται από ελληνικής καταγωγής πολίτες.

Πήρε αύτη την ονομασία από τον ιδρυτή και Βυζάντιο κατακτητή Μπράιλα στον 10o αιώνα. Αναφέρεται για πρώτη φορά το 1852 με 20 σπίτια και το 1896 με 30 σπίτια. Οι πρώτες κατοικίες και τα παλιά ερείπια φυλάσσονται 200 μ. πάνω του σημερινού οικισμού.
Σε διάφορα έγγραφα, από διάφορους μελετητές, αναγράφεται ως Βραϊλάτες στα 1852, αργότερα στην εθνολογική στατιστική της Βορείου Ηπείρου το 1913, ως Βραϊλάτι.  Ξεκινώντας από το γεγονός που πολλές κοινότητες στο χώρο μας έχουν την κατάληξη -τες-, πρέπει να ισχύει το ίδιο και γι’ αυτό το χωριό.

Άνοιξε για πρώτη φορά ελληνικό σχολείο στα 1874.  Έκλεισε ένα διάστημα και ξαναλειτούργησε στα  1905 και στα 1932.
Υπάγονταν εκκλησιαστικά και πολιτικά ει το Δέλβινον. Σήμερα ανήκει εκκλησιαστικά στη Μητρόπολη Αργυροκάστρου.
Το 1913 το χωριό αριθμούσε 125 κατοίκους ενώ το 1923 έφθασε τους 160 κατοίκους.

Όπως και τ’ άλλα χωριά της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, και οι κάτοικοι αυτού του χωριού αγκάλιασαν και πήραν ενεργό μέρος στον  Αντιφασιστικό Αγώνα. Ως αντίποινο οι ξένοι κατακτητές το έκαψαν μονομερώς και σφάγιασαν 4 άτομα. Έπεσαν μάρτυρες ο Λάμπης Βασίλης, ο Θύμιος Μήτσος και ο Πέτρος Βασίλης.

Η φυσική τοποθεσία του έχει όλες τις προϋποθέτεις για την ανάπτυξη της κτηνοτροφίας και της οπωροκαλλιέργιας.
Οι κάτοικοί του μετανάστευσαν στην Ελλάδα για μια καλύτερη ζωή. Σήμερα ο αριθμός των κατοίκων μειώθηκε αισθητά όπου υπερτερούν αυτοί της τρίτης ηλικίας.

(από συνεργάτη μας στη Β. Ήπειρο)

Σάββατο του Λαζάρου - Η Βόρειος Ήπειρος περιμένει το δικό της "Δεύρο έξω"




Αν είναι με το θέλημα και με τον ορισμό σας

Λαζάρου την Ανάσταση να μπω στ’ αρχοντικό σας.

Σήμερον έρχεται ο Χριστός,
ο επουράνιος Θεός,
εν τη πόλει Βιθανία.
Μάρθα κλαίει και η Μαρία
Λάζαρο τον αδερφό τους,
τον γλυκό και καρδιακό τους.

Τον μοιρολογούν και λέουν,
τον μοιρολογούν και κλαίουν
τρεις ημέρες τον θρηνούσαν
και τον εμοιρολογούσαν.

 Την ημέρα την τετάρτη
κίνησε ο Χριστός για να `ρτει
και εβγήκεν η Μαρία
έξω από τη Βιθανία
και εμπρός του γόνυ κλει
και τους πόδας του φιλεί.

"Αν εδώ ήσουν, Χριστέ μου,
δεν θ` απέθνησκε ο αδελφός μου
Πλην! Και τώρα ‘γω πιστεύω
και καλότατα ηξεύρω
ότι δύνασ’ αν θελήσεις
και νεκρούς να αναστήσεις".

"Τον τάφο να μου δείξετε
και ‘γω τον ανασταίνω.
Τραπέζι να ‘τοιμάσετε
και ‘γω θε να πηγαίνω".